Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Metaliczne stuki w zawieszeniu prawa strona ! ! !


Rekomendowane odpowiedzi

Witam opisze może swój problem, z którym już się borykam jakiś czas. Mianowicie zaczyna się od porannego odpalenia samochodu jak tylko odpale i cofam na parkingu jadąc po lekkich nierównościach słyszę z prawej srony (strona pasażera) takie chrobotanie. Następna sytuacja jadąc po drodze asfaltowej i jak wjeżdzam prawą stroną w obiżenie drogi słyszę metaliczne jedno uderzenie tak jak by ktoś młotkiem udeżył w jakiś metal. Podobnie się dzieje jak naprzykłąd z większą prędkością wjadę na spiącego policjanta to przy samym najechaniu na niego słychać właśnie takie metaliczne zarazem głuchy stuk. Dodam jeszcze że zaweszenie sprawne wymienione wszystko co można było wymienić w zawieszeniu. Tuleje metalowo-gumowe, sworzeń wahacza, gumy stabilizatora wewnętrzne i zawnętrzne, końcówki ukłądu kierowniczego, amortyzatory przód i zastanawia mnie co może dawać takie stuki właśnie w takich momentach jak napisałem. Zaznacze że poduszka pod silnikiem jest wymieniona na Hutchinson ( Ósemka ), prawa poduszka olejowa od strony pasażeta również wymieniona na orginalną i ustawiona brak jakichoklwiek drgań przenoszących na karoserie. Proszę o jakieś cenne rady może ktoś się spotkał z podobną sytuacją. Czekam na odpowiedzi. Pozdrawiam.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - ortografia. Aston76

 

Hej mam podobnie stukanie z prawej strony przy zjeździe z krawężnika albo przy szybszym wjechaniu na śpiącego policjanta, bądź wjechanie w zaniżenie drogi wtedy czuć stuk skąd to nie wiem nie mam pojęcia w zawieszenie dosłownie wszystko porobione macie jakieś pomysły.

 

Kolego NaGeeR nie piszemy w różnych miejscach o tym samym. Założyłeś jeden temat, więc w mim pisz. Połączyłem w jeden wątek. A za multiposta przyznaję pasek. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wymieniona zapomniałem napisać, wymienione też zostało łożysko amortyzatora. Jak tak popatrze to chyba wszystko co możliwe zostało wymienionę, zastanawiam się przeguby, półoś, może przegub jak by był nie dokręcony nie wiem nie mam pojęcia ręce mi opadają co to może dawać taki stuk metaliczny. Zaznaczę zę na małych normalnych nieruwnościach nie ma żadych stuków normalna praca zawieszenia.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - ortografia. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys był temat hałąsujących tulei metalowo-gumowych, które trzymaja sanki do nadwozia. Może to to ? Objaw z tego co pamiętam był właśnie przy najeżdzaniu na garby zwalniające.

Edytowane przez Baq_80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem widziam nawet filmik na youtube odnosnie tych tulei na sankach. Tylko to dotyczylo scenica II ciekawe czy mogo by byc cos podobnego w scenicu IphII

Chyba tak będę musiał zrobić, chodź ze dwa miesiące temu przechodziłem przegląd i nic nie wykryto. No ale pojade może coś na spokojnie wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nasi mechanicy nie podchodzą zbyt poważnie do sprawdzania stanu auta. Ja jeździłem po mechanikach w kwestii pływania auta na nierównościach i ogólnie kiepskiego prowadzenia. Serwis, diagności (na dwóch stacjach) czy standardowy mechanik oczywiście nic nie widzieli. Dopiero ostatnio sam wziąłem się za oglądanie zawieszenia w garażu i okazało się że tuleje wahaczy są jednak zerwane. "Specjaliści" nic nie widzieli (oddać im trzeba, że w M3 tuleje są prawnie niewidoczne). W związku z tym do kwestii przeglądu podchodzę z dużą rezerwą.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej, na szarpakach i pan powiedział mi że coś jest nie tak z łożyskiem w piaście koła strona prawa. Podczas sprawdzania na szarpakach był wyczuwalny luz w kole, tak jak by stało się na przeciwko koła, jakby się chciało pociągnąć koło do siebie taki wzdłużny luz. Jutro jadę do mechanika wymienić owe łożysko i zobaczymy co będzie dalej. Mam nadzieje że to będzie to co sądzicie o takiej usterce, może ktoś z was miał podobnie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sama jestem ciekawa, czy to by było łożysko(?) lożyska zazwyczaj chroboczą, szumią, gruchają jak gołębie, na poczatku oznak zużycia. może nie ma tam juz łożyska lub szczątki i stąd ten luz był by...;) dziwne. napisz, co zaobserwowałeś przy rozbieraniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie to może stukać też zacisk hamulcowy. Mocowany jest na dwóch sworzniach, jak wyrobi się sworzeń lub jego gniazdo to zacisk ma luz i może pukać. Wiem ze swojego doświadczenia, że ten stuk potrafi być głośny i mocny. Kiedyś to już przerobiłem u siebie. Owinąłem sworzeń blaszką z puszki po piwie i do wielu miesięcy jest spokój. To tylko sugestia jednak skoro mówisz, że w zawieszeniu jest wszystko OK :) Spróbuj przejechać przez tego martwego policjanta z lekko naciśniętym hamulcem i zobacz czy stuknie. Jak nie to może być zacisk.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej więc tak podczas wyciągania łożyska, łożysko rozpadło się. Napisze jeszcze jak i co dalej jak sprawdzę puki co podczas powrotu od mechanika cisza nie było nic takiego co mogło by przypominać wcześniejsze objawy. Jestem dobrej myśli natomiast jeśli chodzi o jarzmo czy o sam zacisk hamulca, to jarzmo było wymienione i nie ma za dużego luzu ( luz w normie ) na tulejach pływających też kombinowałem z tym właśnie. Ale dziękuje za sugestie napisze jak coś co dalej będzie ale mam nadzieje że będzie jak się należy.

 

Dodano: 22 paź 2014 - 17:13

Panowie a mam jeszcze pytanko mianowicie chodzi mi po głowie, górne mocowanie amortyzatora ( poduszka amortyzatora ), jadąc po nierównościach dochodzi do mnie dzwięk tak jak by ktoś wysypał ziemniaki pod maską i turlały się po całęj komoże silnika. Czy ktoś się może spotkał z takim czymś turlające się ziemniaki tak jak by i jak się wjedzie w dziure metaliczne uderzenie właśnie w prawym kole dokłądniej po prawej stronie. Dodam że poduszka była wymieniona wraz z amortyzatorami z tym że poduszka jakiś zamiennik fakt nowy ale nie markowy co sądzicie o tym może to być to mocowanie amortyzatora jakie dzwięk może wydawać uszkodzona ta poduszka właśnie. Przed wymianą orginalnego mocowanie był włąśnie podobny efekt stuków po wymianie nie zmieniło się nic. Dziękuje pozdrawiam...

Edytowane przez NaGeeR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale rozumiem, że razem z poduchami i amorkami wymienione były też łożyska amorków tak? Bo stuki metaliczne pojawiają się przy wyjechanych łożyskach amorków. Do tego może dojść efekt strzelania przy pełnym skręcie kół, efekt "złamania się" koła przy pełnym skręcie kół (ja tak miałem), czasem mogą być problemy z utrzymaniem prostego kierunku jazdy bo zużyte łożysko notorycznie chce się ustawić w innej pozycji niż powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Więc tak amortyzatory były wymienione z obu stron oczywista sprawa, wymienione z prawej strony łożysko i jak wspomniałem poduszka też zamiennik ale wydaje mi się, że nawet jak nowy założony to powinno co kol wiek się zmienić a tu jak stukało pukało przed wymianą poduszki ze starej na nowa tak puka dalej. Daje mi to do myślenia i już sam nie wiem co może być powodem tego...

 

Dodano: 25 mar 2015 - 20:57

Więc tak sprawa rozwiązana, na początku podziękowania dla tych, co mi z chęcią pomogli, czyli dla nikogo nikt nie był życzliwy, aby pomóc w rozwiązaniu problemu ani co kolwiek więcej podpowiedzieć. No może z wyjątkiem tych, co zabrali głos za to tym serdecznie dziękuje. Mimo wszystko napiszę, co było przyczyną mojego schorzenia. Więc przyczyną moich stuków z prawej strony przy wjeździe w nierówność, zagłębienie w drodze bądź zjazd z krawężnika była Poduszka Silnika Prawa Olejowa ta po stronie pasażera, mianowicie poduszka usiadła całą łapa oparła się na tej gumowej podstawie w tylnej części poduszki, zostało wytarte aż do metalu i opierając się o nią uderzało ( stukało - stuk metaliczny momentami głuchy ). W razie jakichkolwiek pytań proszę pisać na priw chętnie w odróżnieniu od innych pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!