Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v Silnik pracuje na 2 cylindry (2 i 3)


Jurk10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Renault Megane Classic 1.6 16v 1999r. sedan, chyba phll, po lifcie.

Wczoraj podczas jazdy silnik stracił moc, zaczął trzęść i się dusić. Dojechałem do domu, sprawdziłem wszystkie gary kolejno odłączając cewki i wstępnie sam sobie zdiagnozowałem, że padła któraś (4). Wcześniejszy właściciel, (auto w moim posiadaniu około pół roku), mówił, że cewki lubią wysiąść. Dziś rano kupiłem nową cewkę podmieniłem - i nic. Wykręciłem i sprawdziłem wszystkie świece, a następnie zamieniłem kolejność cewek - i znów nie działają dwie skrajne pierwsza i czwarta - wniosek ? Wszystkie cewki są sprawne.

 

Zapalam silnik, odłączam kolejno cewki. Odłączenie 2 lub 3 powoduje, że silnik całkiem gaśnie lub (jak już trochę się nagrzał) ledwo co chodzi. Odłączenie 1 lub 4 cewki albo nic nie zmienia albo delikatnie słabnie. Tak jakby 2 i 3 cylinder pracował ciągle a 1 i 4 raz chodzą raz nie.

 

W poniedziałek jadę do mechanika sprawdzić ciśnienie na garach.

Czy ktoś przerabiał już taki/podobny problem ? Ktoś ma jakieś pomysły dlaczego coś takiego się dzieje ? I czy te cylindry są jakoś połączone parami 1 i 4 , 2 i 3 ?

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cześniejszy właściciel, (auto w moim posiadaniu około pół roku), mówił, że cewki lubią wysiąść.

Szczególnie jak mają do obsłużenia dużą przerwę na elektrodach świecy. Odłączanie cewek może prowadzić do fałszywych wniosków, bo z tego co wiem, to cewki sterowane są parami i przeskok iskry jest równoczesny na dwóch cylindrach i odłączenie jednej z cewek z tej pary może zakłócać pracę drugiej.

Ja w podobnej sytuacji (nie pracował mi jeden cylinder) i żeby go zlokalizować odłączałem po kolei wtryskiwacze, w moim przypadku gazowe, bo do nich mam łatwiejszy dostęp. Ja wiedziałem, że winny jest zapłon, bo te same efekty były na benzynie i na gazie. Pozostało sprawdzić, który cylinder nie pracuje i określenie winnego - cewka czy świeca. Przy odłączaniu pracującego cylindra jest pogorszenie pracy silnika, natomiast odłączenie niepracującego silnika nie powoduje żadnego efektu.

Dziś rano kupiłem nową cewke podmieniłem - i nic.

I tą nową cewkę podstawiał kolega, po kolei na każdym cylindrze? Jeżeli tak i na żadnym ta zamiana nie dała pozytywnego efektu, to moim zdaniem trzeba się liczyć z usterką układu sterującego zapłonem. Przy takich eksperymentach zawsze zmniejszam przerwy na świecach, aby tam iskra miała najłatwiejszą drogę. Na codzień też jeżdże na przerwach świec ok. 0.7 mm.

Kompresja na garach tak z momentalnie się nie zmienia, chyba, że podziało się coś z rozrządem i zawory na tym ucierpiały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!