Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v Silnik pracuje na 2 cylindry (2 i 3)


Jurk10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Renault Megane Classic 1.6 16v 1999r. sedan, chyba phll, po lifcie.

Wczoraj podczas jazdy silnik stracił moc, zaczął trzęść i się dusić. Dojechałem do domu, sprawdziłem wszystkie gary kolejno odłączając cewki i wstępnie sam sobie zdiagnozowałem, że padła któraś (4). Wcześniejszy właściciel, (auto w moim posiadaniu około pół roku), mówił, że cewki lubią wysiąść. Dziś rano kupiłem nową cewkę podmieniłem - i nic. Wykręciłem i sprawdziłem wszystkie świece, a następnie zamieniłem kolejność cewek - i znów nie działają dwie skrajne pierwsza i czwarta - wniosek ? Wszystkie cewki są sprawne.

 

Zapalam silnik, odłączam kolejno cewki. Odłączenie 2 lub 3 powoduje, że silnik całkiem gaśnie lub (jak już trochę się nagrzał) ledwo co chodzi. Odłączenie 1 lub 4 cewki albo nic nie zmienia albo delikatnie słabnie. Tak jakby 2 i 3 cylinder pracował ciągle a 1 i 4 raz chodzą raz nie.

 

W poniedziałek jadę do mechanika sprawdzić ciśnienie na garach.

Czy ktoś przerabiał już taki/podobny problem ? Ktoś ma jakieś pomysły dlaczego coś takiego się dzieje ? I czy te cylindry są jakoś połączone parami 1 i 4 , 2 i 3 ?

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cześniejszy właściciel, (auto w moim posiadaniu około pół roku), mówił, że cewki lubią wysiąść.

Szczególnie jak mają do obsłużenia dużą przerwę na elektrodach świecy. Odłączanie cewek może prowadzić do fałszywych wniosków, bo z tego co wiem, to cewki sterowane są parami i przeskok iskry jest równoczesny na dwóch cylindrach i odłączenie jednej z cewek z tej pary może zakłócać pracę drugiej.

Ja w podobnej sytuacji (nie pracował mi jeden cylinder) i żeby go zlokalizować odłączałem po kolei wtryskiwacze, w moim przypadku gazowe, bo do nich mam łatwiejszy dostęp. Ja wiedziałem, że winny jest zapłon, bo te same efekty były na benzynie i na gazie. Pozostało sprawdzić, który cylinder nie pracuje i określenie winnego - cewka czy świeca. Przy odłączaniu pracującego cylindra jest pogorszenie pracy silnika, natomiast odłączenie niepracującego silnika nie powoduje żadnego efektu.

Dziś rano kupiłem nową cewke podmieniłem - i nic.

I tą nową cewkę podstawiał kolega, po kolei na każdym cylindrze? Jeżeli tak i na żadnym ta zamiana nie dała pozytywnego efektu, to moim zdaniem trzeba się liczyć z usterką układu sterującego zapłonem. Przy takich eksperymentach zawsze zmniejszam przerwy na świecach, aby tam iskra miała najłatwiejszą drogę. Na codzień też jeżdże na przerwach świec ok. 0.7 mm.

Kompresja na garach tak z momentalnie się nie zmienia, chyba, że podziało się coś z rozrządem i zawory na tym ucierpiały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!