Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podświetlane lusterka zewnętrzne


bammber

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, chciałbym podzielić się pomysłem jak zrobić podświetlanie lusterek zewnętrznych w Grand Scenic-u. Ja wykorzystałem diody przeznaczone do oświetlenia zderzaka http://allegro.pl/oswietlenie-zderzaka-3-led-biale-wyprzedaz-1-kpl-i4687359799.html?source=mlt Po odkręceniu lusterek jest wystarczająco dużo wolnej przestrzeni w obudowie lusterka na montaż tych lampek. Należy wywiercić otwory o średnicy 14mm i wkręcić lampki. Później zostaje tylko przeciągnięcie przewodów do którejś z lampek oświetlenia wnętrza auta i to wszystko. Efekt końcowy bardzo pozytywny. Lampki dają jasne światło przez co bardzo ładnie oświetlają teren przy drzwiach. Pomocny gadżet o tej porze roku, pomaga nie wdepnąć w kałużę lub coś innego :-)

post-75245-0-95302300-1413738502_thumb.jpg

post-75245-0-41106700-1413738585_thumb.jpg

post-75245-0-79656200-1413738617_thumb.jpg

post-75245-0-45131100-1413738693_thumb.jpg

post-75245-0-93020300-1413738741_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja myślę podobnie zrobić ale oświetlenie chce dać w obudowie lusterka podpięte do oświetlenia wew. drzwi i to samo myślę zrobić do oświetlenia klamek i wszystko będzie się zapalać po przyciśnięciu otwarcia drzwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do oświetlenia otoczenia lepsze jest niższe zabudowanie diodek, tak by ostrzej świeciły na "glebę" i tak by drzwi nie robiły cienia. A tak jest jak diodki są na zewnątrz w obudowie lusterek. Ja na to znalazłem inne miejsce....

Takim miejscem łatwym do zabudowy jest wewnętrzna tapicerka, by świeciły nie przed drzwi ale tam gdzie faktycznie nogę stawiamy przy wysiadaniu..

I co ważne są 3 rodzaje diod LED o różnym kącie emisji, warto dobrać odpowiednie.

No i 10 szt kosztuje w granicach 2,50zł. 9zastosowałem 12 szt. o różnej barwie i kącie emisji)

Tu trochę fotek z mojego rozwiązania:

http://megane.com.pl/topic/12511-co-dzis-zrobiles-dla-swojego-autka/page__st__4695__p__406333#entry406333

http://megane.com.pl/topic/12511-co-dzis-zrobiles-dla-swojego-autka/page__st__4695__p__406731#entry406731

Fotki także w moim temacie, a link w podpisie.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że to standard w sceniolach II - widać nie - ale w moim mam lampki w drzwiach - które do tego służą. :mrgreen: by nie wdepnąć butem w kałuże albo inne "miekkie" podłoże.

Po drugie zaciekawiły mnie te "diody przeznaczone do oświetlenia zderzaka". Po co się oświetla zderzak? By pieszy go lepiej widział? Bo nie rozumiem nawet gdzie takie lapmki sie montuje? Na klapie by oświetlały z góry zderzak? Na jakimś wysięgniku jak oświetla się billboardy? I w ogóle - po co oświetlać zderzak? Pytam serio! bo nijak nie potrafię wyobrazic sobie sensu oświetlania zderzaka. Ale człowiek uczy się przecież całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że to standard w sceniolach II - widać nie - ale w moim mam lampki w drzwiach - które do tego służą

No i dobrze myślałeś, jest to standard, a te dodatkowe nie są do oświetlania ale DOŚWIETLANIA, czyli poprawy tego fabrycznego, które jest skierowane w stronę progu auta, a na podłoże świeci zdecydowanie mniej.

Po drugie zaciekawiły mnie te "diody przeznaczone do oświetlenia zderzaka". Po co się oświetla zderzak?

Moim zdaniem jest to ukryta zachęta" zrób sobie światła dzienne", co już na takich lub bardzo podobnych diodach zrobione widziałem. (spotkany w Katowicach Nissan na podkarpackich tablicach)

post-2372-0-03960500-1413968459_thumb.jpg post-2372-0-46353100-1413968493_thumb.jpg

Aro1985

Tak, wszystkie dobudowane diodki są zasilane równolegle z lampkami w dole drzwi.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahaha taka gra słów - no fakt. Napisałby do montowania w zderzaku - to bym zrozumiał co miał na myśli.

Co do lapmek - jak zwykle kwestia gustu. W moim guście to nie jest - bo dla mnie liczy sie tylko samochód taki jak z fabryki: więc żadne przyciemniane szyby, brewki, orurowanie, pokrowce na kierownice/fotele itp festyniarstwo - nie ma prawa przejść.

Ale samo wykonanie wygląda na pożądne i ładnie zrobione. Więc "plus" się należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!