Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zimny silnik wentylator załącza się?.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy jak w temacie co może mi włączać wentylator przy zimnym silniku. Oczywiście klimy nie włączam, a dzieje się to teraz jak spadła temperatura czasami się włącza-nie zawsze .W lecie jak było ciepło jakoś tego nie zauważyłem. Silnik 1,6 K4M i gdzie tego winowajcy szukać?. Dzięki.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak w temacie co może mi włączać wentylator przy zimnym silniku

Jak rozumieć ten zimny silnik, bo dla mnie zimny silnik, to jest zimny silnik - wskazówka temperatury na dole. Jak nie ma czujnika temperatury załączającej wentylator w chłodnicy, to wentylator jest załączany przez czujnik temperatury przy termostacie i czasem może dochodzić do sytuacji, że wentylator załączy się wcześniej niż otworzy się termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To inaczej. Lato 30stopni temp. na wskaźniku w normie czyli połowa ok 5-6 kresek normalna jazda -wentylator cisza nie słychać zakładam, że nie pracuje.

Teraz zimno O -5 stopni wskaźnik temp. 1,2,max 3 kreski wentylator szaleje na max-głośno słychać w kabinie! Więc zakładam, że coś nie halo.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smeg dzięki za link...lecz znów fakt moja wina nie napisałem, że mam klimę ręczną /czyli ja dokładnie załączam lub nie klimę/, a tam jest opis przy klimie automatycznej i mój silnik jest benzynowy, a tam diesel. Jeżeli silniki maja tak samo po układane czujniki to wiem z ww wpisu gdzie szukać resostatu-czyli w okolicy skraplacza. Jedyne co w moim przypadku dał wskazany wpis. Jeszcze jedno jest coś na rzeczy wg mnie. Było tam pisane, że jeden z omawianych czujników ma dwie funkcje /nie pamiętam który/ czyli podaje wiadomość do komputera wtrysku jaka temp. i zakładam, że komp. daje np. więcej paliwa na tzw "ssaniu" gdy zimny silnik. I tutaj coś jest u mnie na rzeczy bo na razie pomijając CZASAMI załączanie bezpodstawne wentylatora to od dawien dawna jak odpalę auto /na szczęście zawsze bez jakiegokolwiek problemu/ uważam, że powinny być większe obroty na zimnym silniku. Czasami one są większe /wg mnie/ prawidłowe, a czasem niższe w identycznej sytuacji czyli temp. zew. i temp. silnika przed zapaleniem. I w tym czujniku jeżeli jest on identyczny w moim silniku raczej bym obstawiał winę. Mógłby tylko ktoś wskazać gdzie go szukać konkretnie u mnie benz. 1,6 K4M i jak się on dokładnie nazywa.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkręć zderzak z góry i z boków (w nadkolu), podłuż coś pod niego (noże być 5-cio litrowa butla z płynu do spryskiwacza) i odchyl zderzak.

patrząc z przodu masz presostat po lewej stronie na dole - widoczny jak na dłoni.

zakup oryginał (ok. 100 PLN) i sam wymień. czynnik nie ucieknie.

 

czujnik wygląda tak:

http://salko.pl/czujniki/4241-czujnik-klimatyzacji-RENAULT-2000.html

 

kup odpowiedni, patrząc na ilość złączy we wtyczce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystko wskazuje na niego /od początku Tak sugerowałeś :rolleyes: /. Jeszcze jedno czy można tak sobie samemu wymienić nie jadąc na tego słynnego Clip-a. Bo ktoś tam pisał że po rozłączeniu którejś wtyczki /czyli co mnie czeka/ przestała działać klima i musiał jechać wykasować błędy.

Przy okazji jak to jest z tym clipem czy jest on tylko w stacjach renault? ile może kosztować takie podpięcie i kasowanie np. błędów?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki czyli clip nie jest obowiązkowy. A gdzie się właśnie udać w razie potrzeby?? Rozumiem, że 100 w ASO a zero gdzie naprawdę pytam nie mam zielonego pojęcia!!. Sami ludzie sobie robią mając lapka i program?? Nie wiem naprawdę!!

 

Dodano: 03 lis 2014 - 08:52

O ho zadałem chyba pytanie retoryczne.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w razie potrzeby udaj się do zakładu sprawdzonego, który się zna na renówkach. w tym przypadku koszt CLIPA jest sprawą drugorzędną.

gdzie znaleźć taki zakład - musisz poszukać, popytać lub sprawdzić na własnej skórze.

koszt CLIPA za 0 PLN to może być u najlepszego twojego kolegi, koszt 100 PLN to może być cena w ASO. przy czym podłączenie do CLIPA i odczytanie ewentualnych błędów, a prawidłowa interpretacja to umiejętności przewyższające niektórych. więc na to też trzeba uważać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to chciałem zapytać. Staram się znakomitą większość napraw przy swoim aucie wykonać sam więc poza Aso/w którym staram się nie bywać/ nie znam warsztatów w ogóle. Stąd to pytanie o tego Clipa. Dzięki.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!