Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zimny silnik wentylator załącza się?.


Rekomendowane odpowiedzi

thumb_hosting_zdjec_1415018448__imag0502.jpg

 

Dodano: 03 lis 2014 - 13:43

Udało się dałem zdjęcie.

 

Dodano: 03 lis 2014 - 13:49

Czy jest to To ?.

 

Dodano: 03 lis 2014 - 15:34

Jestem ponownie.Fakt zdejmowanie przedniego zderzaka super opis 100% zgodny THX Mrarek <piwko> .

Wykręciłem wyżej pokazany czujnik psiknąłem na styki w czujniku i wtyczce. Zobaczymy czy pomoże, gdyż nie robiło się to zawsze. Dodaję zdjęcie wymontowanego czujnika /ps.trochę czynnika siknęło, ale pewno nie da się inaczej/

thumb_hosting_zdjec_1415024178__imag0503.jpg

 

Tutaj zdjęcie- z dalsza i wgłębi- trudne do zrobienia dla aparatu- na samym dole trochę nie wyraźne, gdzie w ogóle szukać tego presostatu. Koło alternatora, a rurki górnej z klimy i na sam dół. Tam jest!!tylko dojście jw.czyli po zdjęciu zderzaka.

thumb_hosting_zdjec_1415025179__imag0509.jpg

 

Przy okazji zajrzałem do czujnika temperatury płynu chłodzącego, który powinien sterować m.in. "ssaniem" na zimnym silniku. Poglądowe zdjęcie podał mi aniewa THX <piwko> . Także siknąłem do styków zobaczymy jak będzie podczas odpalania zimnego auta. Najgorsze jest to, że ani tu, ani w presostacie nie były styki jakoś kosmicznie brudne. Właściwie to one były zupełnie normalne-czyste-więc pewno bez wymiany się nie obejdzie. Daję zdjęcia na "żywo" tego czujnika od temp.płynu, gdyby ktoś na przyszłość szukał w silniku 1,6 16V 112Km K4.

to zdjęcie z dalsza zaznaczane na żółto

thumb_hosting_zdjec_1415024967__imag0507.jpg

 

tutaj zbliżenie

thumb_hosting_zdjec_1415025014__imag0508.jpg

 

Na razie nie kończę tematu bo zobaczymy co czas pokaże-zwłaszcza jak się ochłodzi bardziej. Jeszcze raz dzięki wszystkim za dotychczasowa pomoc. :applause::notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jeżeli można dalej wałkować temat. Otóż po przemyśleniach wszystkich za i przeciw w moim przypadku obstawiam do diagnostyki i wymiany czujnik temp. płynu chłodnicy. W innych źródłach znalazłem jak zdiagnozować go, pisze jakie ma mieć wartości tylko nie pisze jak to zrobić. Moglibyście doradzić doradzić czy dobrze myślę, aby zdjąć wtyczkę z czujnika i podpiąć omomierz i sprawdzić wynik?. Tylko czy to się robi przy włączonym zapłonie? Lub jak to zrobić prawidłowo.

Jak ten czujnik jest montowany bo nie widzę /na zdjęciach części w sklepach gwintu/?

Jaką firmę -producenta części zamiennej wybrać?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjąć wtyczkę z czujnika i podpiąć omomierz i sprawdzić wynik?.Tylko czy to się robi przy włączonym zapłonie?.Lub jak to zrobić prawidłowo

Po odpięciu wtyczki mierzysz oporność między pinami B1 i B2 na czujniku, nie we wtyczce.

Zapłon nie ma najmniejszego znaczenia bo po odpięciu wtyki na czujniku nie ma zasilania. Ale zasada jest taka, że wtyczki odpinamy na wyłączonym zapłonie.

Nie jestem pewien ale czujnik jest mocowany chyba taką specjalną zapinką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowe wartości oporu:

12,6 kΩ ± 1,1 kΩ przy - 10 °C

2,2 kΩ ± 112 Ω przy 25 °C

810 Ω ± 39 Ω przy 50 °C

282,6 Ω ± 7,8 Ω przy 80 °C

114,6 Ω ± 2,6 Ω przy 110 °C

87,7 Ω ± 1,9 Ω przy 120 °C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to rozumieć należy podgrzać odpalić silnik? Tylko jak zmierzyć ile ma stopni płyn chłodnicy jakimś termometrem? Tylko jak? Czy to ma być zimny silnik, ale przy ww wartościach temperatury otoczenia np. w garażu?

 

Kolego Sobiepan po co stosujesz kropki po znaku zapytania? Poprawiłem Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak nie pomyślałem, ale liczyłem, że jest sposób aby nie spuszczać płynu wyjmować czujnika. Znaczy wiem, że jest pod komputer auto podpiąć :rolleyes: W mojej sytuacji musiał bym po próbie znowu włożyć uszkodzony zalać płynem. Jeździć do póki nie kupię czujnika sprawnego. Tego planowałem uniknąć :mad:

 

Dodano: 09 lis 2014 - 20:31

aniewa wiem,że już dużo wartości mi podałeś, a mógłbyś jeżeli są podać jakieś pomiędzy -10 a +25 np. przy: 0 ,+5 ,+10.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Innych wartości nie mam niż te co podałem. Możesz w przybliżeniu określić inne wartości pamiętając, że opór wraz ze wzrostem temperatury maleje w trybie logarytmicznym a nie liniowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Odświeżam temat - i co sobiepan, udało Ci się znaleźć przyczynę załączania wentylatora? U mnie jest podobny problem z tą tylko różnicą, że załącza się sam przy wyższych temperaturach zewnętrznych. Potrafił się załączyć sam przy zgaszonym aucie i zimnym silniku, ale załączaniu i wyłączaniu towarzyszyło "iskrzenie" przekaźnika, tak, jakby coś go wyzwalało i zwalniało bardzo szybko. Ciekawe, czy może to być wina czujnika temperatury? Po podłączeniu komputerem odczyt temperatury płynu chłodniczego jest poprawny, wskazówka na desce też działa OK i nie wariowała nigdy, tak jak inni pisali w innych tematach. Termostat funkcjonuje bez zarzutu - najpierw grzeje kabinę na małym obiegu i bardzo szybko robi się ciepło, wskazówka temp. zatrzymuje się równo na 3. kresce, później troszkę spada na chwilę (otwiera się długi obieg) i wraca na 3. kreskę i tak już zostaje. Klimatronik również pracuje bez zarzutu - chłodzi, a jak ręcznie wyłączę klimę, to wentylator zatrzymuje się. Jak załączę klimę, to pracuje na wolnych obrotach. W zimie w ogóle nie zauważyłem pracy wentylatora. Przedwczoraj natomiast coś rozładowało mi do zera akumulator w ciągu 8 godzin - na akumulatorze miałem tylko 6 V - i od razu przypomniał mi się ten samozałączający się wentylator, że to on może być sprawcą. Prąd pobierany z akumulatora po zamknięciu auta to tylko 0,09 A, więc wydaje się OK.

Czy załączanie w taki sposób wentylatora może być powodowane przez niesprawny presostat? Raczej przy wyłączonym aucie nie powinno mieć to miejsca. Czujnik temperatury też jest chyba OK, skoro odczyty są poprawne, a jest on dwupinowy i tę samą informację otrzymuje zarówno deska rozdzielcza, jak i komputer sterujący pracą wentylatora. Może mam walnięte UPC? Rok temu pływało całe w wodzie i musiałem je suszyć, ale później wszystko pracowało poprawnie i nieprawidłową pracę wentylatora zauważyłem dopiero po kilku miesiącach. Na płytce UPC obok bezpiecznika nr 11 (40 A) od wentylatora jest też przekaźnik, chyba właśnie od wentylatora, ale niewymienialny (chyba, żeby go przelutować). Czy komuś zdarzyło się uszkodzenie tego przekaźnika i zwarły się styki? Może jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U.............diagnozę Masz milion razy lepszą jak ja. Efekty fakt podobne. U mnie problem jak na razie kilka miesięcy nie występuje. Co zrobiłem? Jak koledzy pisali. Zdjąłem wtyczkę z presostatu jego samego wykręciłem wszytko poczyściłem. Raczej było wszytko czyste-no, ale miał on prawo włączać wentylator.

Drugie zdjąłem wtyczką z czujnika temp. płynu chłodzącego. Popracował silnik bez niego kilka razy, do tego odłączyłem aku, aby zresetować właśnie jego usterkę w komputerze. Czujnik już miałem kupić i wymieniać, ale gdzieś na forum ktoś pisał o podobnych jak my objawach i regularnym resecie-odpinaniu aku w tej sytuacji i pomaga. U mnie też coś z tych dwóch zabiegów pomogło. Życzę powodzenia w działaniu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!