Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujniki ciśnienia w oponach


harc2000

Rekomendowane odpowiedzi

Są wzbudzone.

3 godziny temu, undercover20 napisał(a):

Może też odczytywać kody czujników, ale czujniki najpierw trzeba wzbudzić.

A w którym miejscu jest ta funkcja?

no i sprawdziłem PyClipem. Pokazuje on przypisane kody takie jak wpisałem za pomocą DDT4ALL. Kody, które sczytał wulkanizator.

I teraz, albo coś w kofiguracji jest coś popaprane albo coś sprzętowo nie działa.

Panowie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

A w którym miejscu jest ta funkcja?

Przede wszystkim, trzeba dodać parametry ID025, ET002 do cache/favlist_10666.txt. Wtedy w zakładce FAV : Favourite Parameters będą dostępne te parametry. Uruchamiasz ECM : Extended command set -> AC001 [Command] PROGRAM PRZYUCZENIA, przechodzisz do FAV : Favourite Parameters i starasz się wybudzić czujnik. Wybudzasz wybudzaczem lub spuszczając/podnosząc ciśnienie w oponie. Jeśli czujnik się wybudzi to w ID025  ODCZYT KODU ZAWORU będzie widoczny jego kod. Robisz tak dla każdego koła: AC001, starasz się wybudzić czujnik podglądając czy Ci się to udało na ID025. Ale to robisz w przypadku, gdy nie znasz kodów czujników a masz je już zamontowane.

 

Cytat

Panowie jakieś pomysły?

Możesz jeszcze spróbować tego:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytując klasyka " Albercik to działa ".

Zmieniłem tak jak wyżej i .... cud 😀. Pięknie działa. Zniknął komunika o braku czujników, a wskoczyły wartości ciśnienia. O dziwo wszystkie takie same.

Bardzo dziękuję za cierpliwość i pomoc.

Tak to wygląda na teraz.

IMG_3106.jpeg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ja mam problem. Kupiłem drugi komplet taki:

https://motostacja.com/p/VDO-S180052064Z/

Czyli jest to oryginał, tylko bez znaczka Renault. Są nieaktywne, nie wysyłają sygnału i gumiarz nie wiedział co z nimi zrobić. Czy do nich jest potrzebny jakiś dedykowany wzbudzacza, czy ruszą uniwersalnym? Tamten sierota zna się tylko na tym co sam montuje, czyli jakieś uniwersalne do kodowania i chyba nawet żadnego wzbudzacza nie ma.

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 6 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem właśnie czy musi być, czy wystarczy jakiś uniwersalny, a może jak niektórzy piszą wystarczy się przejechać po zamontowaniu  i one wtedy wystartują już automatycznie. Może ktoś miał doświadczenie z tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też czytałem, tylko właśnie nie wiem czy to sprawdzone. :) Bo zamontuję, a jak się okaże, że nie to potem podwójna robota. Napisałem do sklepu, może mi odpiszą jaka jest procedura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teoretycznie tak, ale też rozmawiałem z innym gumiarzem dziś to mówił, że nie wie czy ten jego wzbudzacz go ruszy bo nie na wszystkie działa. A z kolei w Bosch Service powiedzieli, że powinien ruszyć po zamontowaniu i tam się umówiłem, ale dopiero za tydzień. Dam znać co wyniknęło z tego. 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

OK, czujniki zamontowane i działają. :) Jak oni je wzbudzali nie wiem, bo nie pozwalają tam być przy montażu, ale zrobili to. Zaraz po odebraniu, choć sprawdzali po montażu, nie pokazywały wartości. Ale zajrzałem przez PyClipa i EcuTweakera do danych i widniały tam zapisane czujniki z drugiego zestawu kół, czyli tak jakby nie zapisali ich na trwałe. Pojechałem na drugi dzień, poprawili i faktycznie pokazały się zupełnie nowe kody i wartości ciśnienia też się normalnie wyświetlają. Działają tak samo szybko jak oryginały (bo w sumie nimi są tylko bez znaczka).

Edytowane przez Mooomin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.03.2024 o 19:22, Mooomin napisał(a):

To nie wiem czy to ma prawo działać. Zobacz jak wyglądają kody odczytane przez PyClip. W DDT4ALL pokazuje to samo.

Screenshot_2024-01-19-13-31-38-98_465841b4a08077febee21be8afb3c56e.thumb.jpg.241e6396f3a877d6e1b2b69fb6524689.jpg

Mówię Ci, niech gość sczyta i wprowadzi komputerem bo to mogą być inne kody.

W którym miejscu to jest? 

 

Czy to możliwe aby dwa czujniki miały to samo ID (dwa po prawej na zdjęciu} 

20240328_170424.jpg

Edytowane przez AnTurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!