Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Renault Megane II


asdero

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów, od jakiegoś czasu przymierzam się do zakupu pierwszego swojego auta. Wprawdzie przez kilka lat jeździłem Focusem, trudno jednak powiedzieć, żeby to auto było moje ;)

Mam do dyspozycji ok 11-12 tysięcy i postanowiłem je przeznaczyć na Megane II. Na różne ogłoszenia patrzę w zasadzie od jakiś 2 miesięcy, niestety na autach nei znam się zupełnie i tam gdzie bardziej doświadczeni widzą szrota, ja tam widze zwykły samochód. Zastanawiam się na co mogę liczyć w podanej kwocie. Najchętniej kupiłbym sedana (chociaż przy ciekawym hatchbacku na pewno bym się zastanowił, zwłaszcza, że sedanów jest stosunkowo mało, przynajmniej 2004 r. przebieg do 150 tys. Ale to są kryteria laika. Po obserwacji ofert nasuwa mi się parę pytań:

1) Jaki silnik wybrać? Od początku nastawiałem się do 1.6 16v. Nie ukrywam, że zależy mi na taniej eksploatacji i rozważam instalację gazu do w.w. silnika. Ale ostatnio zacząłem się zastanwiać nad dCi. Z drugiej strony diesle nie mają dobrej opinii w internecie - ale to może tylko opinie "znawców". W życiu nie jeździłem dieslem i nie wiem z czym to się je... planowany miesięczny przebieg to ok 1 tys. km, z czego połowa w trasie a połowa w korkach.

2) Sedan czy hatchback? Rozumiem, że to kwestia tylko moich potrzeb i wygody, ale nie wiem czy w kwocie 11-12 tys i ograniczonej ogercie jest sens pchać się w sedana czy lepiej zrezygnować i wziąć HB.

3) Kwestia rocznika i przebiegu - jak już powiedziałem, zupełnie się nie znam. Ale zauważyłem, że aut z 2003 r. jest najwięcej. Czy jest duża różnica między autem z 2003 r. a np. z 2004 r? Pomijając indywidualne zużycie danego egzemplarza, czy może po drodze zostało coś poprawione, usunięte wady modelu? Anaolgicznie przy przebiegu. Mój "limit" 150 tys ustawiłem na zasadzie "bo tak", ale jest dużo więcej egzemplarzy z przebiegiem między 150 a 200 tys. Nie mam pojęcia, czy te auta są już zajechane, czy te 50 tys km wiecej nie robi wielkiej różnicy?

4) Auta z Niemiec - omijać czy się zastanowić? I tak nie pojadę z mechanikiem, bo takiego nie znam. Sam też jestem zielony. Planuję zaprowadzić ewentualny nabytek do ASO albo innego serwisu, ale wiadomo - jeśli do początku nie warto, to szkoda później wydanych pieniędzy.

 

Dzięki za wszelkie rady :)

 

Dodano: 05 lis 2014 - 19:36

Nikt nic? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Twoich przebiegów tylko benzyna, diesel lubi kilometry i nie po mieście. Szukaj każdej, zaczynając od najmniejszej 1.4, poprzez 1.6 aż do 2.0 która to ma sześciobiegową skrzynię. Wszystkie motory nadają się pod LPG. Co do wersji nadwozia to już kwestia gustu. Mi osobiście każda pasuje i przy kupnie auta to nie było wyznacznikiem, już bardziej silnik, który jest słaby ale udany :) Chodź młody jeszcze jestem to dla mnie mocy wystarcza :) Lubię się delektować jazdą a z 1.4L mogę dłużej :D

W tych funduszach nie kupisz po lifcie ale to nie oznacza, że taka wersja będzie bardziej się psuła od nowszej. Wszystko zależny od stanu konkretnego egzemplarza. Osobiście jestem zadowolony ze swojego egzemplarza, miesiąc po kupnie od razu LPG założyłem bo i taki był plan na początku. Kupiłem z przebiegiem 172, w rok z hakiem mam 192 tyś. km. Kupione od polecanego handlarza jako już kolejne, rodem z Belgii.

Na więcej konkretnych pytań chętnie odpowiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymaj się swoich pierwotnych założeń odnośnie silnika. W podanej kwocie benzynę łatwiej znajdziesz w dobrym stanie niż diesla. Szukaj jednostkę od 1,6. Piszesz, że zależy Tobie na taniej eksploatacji, 1,4 pali niestety więcej od 1,6 a do tego jest to motor bardzo mało dynamiczny. Odnośnie gazu, nie napiszę nic, nie jeździłem nigdy na gazie. Sedan czy HB to zależy czego oczekujesz. W sedanie będziesz miał więcej miejsca dla pasażerów z tyłu, w HB mają ciasno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślilicie o tych ogłoszeniach?

http://olx.pl/oferta/renault-megane-1-6-polski-salon-klimatyzacja-2006-2007-CID5-ID7IgFt.html#7a0584f2d8

 

Te ogłoszenie pojawia się od dawna, raz za 14 tys raz za 11,5. Ktoś coś może wyczytać ze zdjęć? Brakuje tej srebrnej nakładki z silnika, tylko tyle widzę.

 

oraz drugie:

http://olx.pl/oferta/renault-megane-2-1-6-16v-CID5-ID7xItp.html#c0f4732524

 

I bardzo dziękuję za odpowiedzi :) Będę szukał benzyny, najprawdopdobniej 1,6. 1,4 jest jednak trochę za słaby, plus fakt, że pali więcej.

Edytowane przez asdero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Handlarz sprzedaje sztukę po jakimś dzwonku z przodu.Elementy spasowane niedbale,brak paru drobiazgów - czyli robione po taniości.Wydaje mi się,że kierownica nie jest od tego modelu.To z pierwszego ogłoszenia.

A co do drugiego - po takim ogłoszeniu tłuc się przez pół Polski??Nigdy.Sprzedający albo jest niepoważny,albo maskuje minę.

Szukaj czegoś max. do 100 km i od właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu wychodzi moja niewiedza, mógłbyś wytłumaczyć co w tym drugim ogłoszeniu jest nie tak?

 

Natomiast takie ciekawostki:

Kilka dni temu ukazało się ogłoszenie z Białegostoku, dokładniej to:

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Folx.pl%2Foferta%2Frenault-megane-ii-hatchback-xi-2004r-CID5-ID7I2oB.html%2390ce373c39&h=ZAQFYrLqi

 

Zniknęło jeszcze tego samego dnia, natomiast wczoraj pojawiło się to:

http://otomoto.pl/renault-megane-ii-1-6-16v-i-wl-salon-91-tys-km-2005-C35053876.html

 

Dokładnie to samo auto. 15 tys za taki rocznik to na mój gust zdecydowanie za dużo, ale skoro byłem dziś na miejscu to sobie obejrzałem. Przód auta (zderzak) jest w innym kolorze niż reszta, środek jest strasznie zużyty, widać to zwłaszcza po wytartych "uchwytach" w drzwiach. Co ciekawe - na fotkach wytarcia są czarne, na żywo handlarz pomalował złotym lakierem do paznokci, albo czymś takim. Szkoda komentować, jakby ktoś byłzainteresowany to odradzam.

 

I druga ciekawostka, znowu dwa razy te same auto:

http://olx.pl/oferta/renault-megane-ii-sedan-2005-wersja-sportway-CID5-ID7AELF.html#90ce373c39

 

i obecne ogłoszenie:

http://otomoto.pl/renault-megane-ii-bezwypadkowa-kupiona-w-salonie-C35061884.html

 

Kwestia tych drzwi i ceny która wzrosła o 800 zł... na nowych fotkach tego nie widać, ale chyba ktoś po prostu je polakierował. Myślicie, że to jakaś wada lakieru czy dostał w tym miejscu i został źle zrobiony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łuszczenie bezbarwnego to zbyt długa przerwa miedzy lakierowaniem bazą ,a bezbarwnym - ale wcale nie powiedziane że były naprawiane bo taki defekt zdarza się też w autach nigdy nie naprawianych i nie tylko w renówkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten za 14900 miał robiony cały przód a co do prawego tyłu nie jestem do końca pewien czy też coś się nie działo.

Sedan z OLXa wystawiany był przez właściciela (tak wynika z treści),natomiast to samo auto na Otomoto wystawia handlarz.Przód oraz lewy bok do sprawdzenia.Przy konsoli centralnej ktoś grzebał.

I jeszcze co do postu wyżej.Kierownica w skórze a korbki z tyłu?Dziwne zestawienie ale być może da się to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moglibyście zerknąć na tę ofertę?

http://olx.pl/oferta/renault-megane-salon-pl-klima-opony-zima-lato-CID5-ID7sDTh.html#90ce373c39

 

Wisi też już długo, początkowo było za 12400. Zastanawia mnie szpara między drzwiami z lewej strony. I chyba przedni zderzak ma inny odcień od maski?

Edytowane przez asdero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-To raczej nie szpara tylko "gumowy odbojnik". Za duże na szparę. Jeśli to szpara to odpuść sobie.

-Przedni zderzak ma inny odcień i według mnie nadkola też, ale może to złudzenie. Zderzak na pewno inny.

-Auto w sumie golas. Bez automatycznej klimy, bez HF, mało poduszek, bez tempomatu. Można znaleźć lepiej wyposażony i młodszy w tej cenie.

-Według mnie drogie auto. Jak jesteś zainteresowany mimo wszystko to zadzwoń i zaproponuj 9500. Jak spuści to będziesz szczęśliwy, jak nie spuści to nie sprzeda bo raczej nikt za taką cenę nie kupi tego auta i oddzwoni do Ciebie po tygodniu (sprawdzone w 8 przypadkach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia beznadziejne, ale wygląda na to, że robiony był przód. O ile pasowanie zderzaka, maski i błotników jest dobre, to pasowanie drzwi-kiepskie. Zdjęcia wnętrza-po prostu rozwalają. Brak popielniczki.

 

Kolego extreme666 po znakach przystankowych stosujemy spację!!! Poprawiłem. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że kupno auta to nie lada wyzwanie... mam kolejne dwa, zerknijcie na nie, proszę:

http://olx.pl/oferta/renault-megane-1-6-benzyna-klima-CID5-ID7NDCD.html#6921d48f6e

oraz

http://otomoto.pl/renault-megane-ii-1-6-confort-expression-C35125578.html

 

Co do drugiego dzwoniłem - był niby lakierowany tylko tylni błotnik, cena jest tak na prawdę inna. Niestety ktoś już wcześniej oglądał i jutro mają mi dać znać czy się zdecydował, jeśli nie - podjadę jeśli wg. was warto.

 

Dodano: 18 lis 2014 - 16:05

No niestety, ten drugi został kupiony.

 

Przeczytałem sobie ten temat: http://megane.com.pl/topic/39166-kolor-zderzaka-w-megane-ii-a-reszta-nadwozia/

Wygląda więc na to, że inny odcień zderzaka wcale nie oznacza, że był on robiony...

Druga sprawa - uchwyty na drzwiach od środka, to obłażenie to chyba "znak firmowy" tego auta? W 90% ogłoszeń tak to wygląda...

I jeszcze jedno - czy zna ktoś ASO w Polsce gdzie przez telefon coś powiedzą po numerze VIN? Obddzwoniłem kilkanaście i nikt nie chce nic powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj w serwisie tutaj:

 

http://renaultwarszawa.pl/KontaktJerozolimskie.html

 

Przez telefon informacje są skąpe, bo oficjalnie nie wolno im tego robić. Najlepiej podjechać, powiedzieć, że się chce kupić auto ale jest daleko i lepiej sprawdzić, czy jest sens... Nie miałem problemów, jeśli mają samochód w bazie, to ci powiedzą, co i kiedy było robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!