Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokie spalanie - sonda lambda


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Odkąd użytkuje moją meganke (1.4 16v) zadziwia mnie jej spalanie w mieście - 10 litrów to taki standard. Czasem zdarzy się 11, czasem jakieś 9,5. Zaintrygowany tematem podpiąłem dziś megi pod komputer i zauważyłem że napięcie drugiej sondy stoi w miejscu - wykres jest poziomy. Dla porównania w 307 kolegi obie sondy pracują prawie identycznie.

Szperałem już na forum w poszukiwaniu odpowiedzi ale nadal nie znalazłem jednolitej - czy druga sonda lambda ma się zachowywać w ten sposób i czy jej uszkodzenie może wpłynąć na spalanie?

Z ciekawości pytanie do posiadaczy tego silnika - jakie wy macie zużycie paliwa?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

herrscher ty masz meganke I a ShebEs kolega II. Druga sonda powinna pracować czyli powinno zmieniać się napięcie. Co do spalania, to jest jak najbardziej realne. Ten silnik (1,4 98KM) jest za słaby do tego nadwozia. Moja 1,6 16V 113KM spala w korkach około 8,5-9,5l/100km. Na trasie poniżej 100km/h spala około 6-6,5l/100km, przy 120km/h i większej prędkości spala około 7,5l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się nałoży wykresy obu sond na jeden układ to widać że wykres pierwszej lata od góry do dołu i pracuje, druga trzyma poziom i czasem skacze w dół i z powrotem w górę tworząc "V".

Co do spalania w trasie to jest ok - 5 osób + klima i 6,8 litra/100. Zadziwia mnie tylko miasto...

Edytowane przez ShebEs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ok 0,7 V przy ustalonym stanie pracy, więc można powiedzieć że jest ok.Jak podczas jazdy wciśniesz gaz do podłogi to powinno rosnąć do powyżej 0.8V, a jak zdejmiesz nogę z gazu to powinno spaść do 0 V. Jeśli druga sonda (dolna) zachowuje się tak jak pierwsza (faluje ) tzn że katalizator mamy do wymiany.

Edytowane przez pawlos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie tematem, co o tym sądzisz: pomiar, screeny zrobione są w trakcie jazdy i na postoju.

Podsumowując: w czasie jazdy i na postoju górna sonda zachowuje się prawidłowo - chyba, że się mylę, proszę mnie poprawić, sonda dolna ma w większości wskazanie

w czasie jazdy i na postoju średnio około 730 mV. Obydwie sondy w czasie hamowania silnikiem spadają do 0.

 

Dodatkowo pojawił się błąd (ostatni screen) prawdopodobnie jest to błąd nastawnika KZFR (elektrozaworu), jak myślisz co może być przyczyną i jak naprawdę jest z tymi sondami, jak je wstępnie zdiagnozować, chodzi mi o pomiar rezystancji itp. np. przy odpiętej sondzie jaka rezystancja itd.

post-34335-0-76072200-1484763255_thumb.jpg

post-34335-0-05479900-1484763263_thumb.jpg

post-34335-0-56582200-1484763269_thumb.jpg

post-34335-0-58180600-1484763277_thumb.jpg

post-34335-0-98941000-1484763686_thumb.jpg

Edytowane przez stratos37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!