Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Hej,

 

Od niedawna jestem posiadaczem Megane III Grandtour 1.5dci. Auto jest nowe fabrycznie - mam je 4 tyg. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że wskaźnik temperatury (ciekłokrystaliczny) nie jest w poziomie, a podświetlony jest jedynie pierwszy blok. Sporadycznie podświetlenie ustawia się poziomo, ale po chwili spada do pierwszego bloku. Byłem w serwisie. Termostat działa poprawnie i tłumaczyli mi, że czujnik temperatury ma małą dokładność i dlatego raz świeci mi się tylko jedne mały blok, a raz ten mały i duży (poziome wskazanie). Dodam, że w pierwszym tygodniu wszystko było poprawnie tzn. trzymał poziom. Aktualnie jadąc 130km/h po autostradzie przez 10 min nie jestem w stanie zmusić go do poziomego wskazania.

Jak jest u Was? Pytam, bo nie wiem, czy serwis nie wciska mi kitu.

Pozdrawiam

Sebastian

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uważam że to termostat. W moim benzynowym silniku pełne wskazanie temp cieczy chłodzącej zapala się dla temp 80*C, a sam termiostat ma temp otwarcia 89*C. Czyli nawet 10*C poniżej nominalnej pracy termostatu dopiero gaśnie to wskazanie. Myślisz że błąd wskazania czujnika w Twoim przypadku byłby aż tak duży? Zresztą serwis po podpięciu się komputerem do samochodu ma wgląd w aktualną temp silnika, spytaj wtedy jaką charakterystykę pracy ma termostat dla Twojego silnika i prawdopodobnie wyjdzie na to, że woda w układzie ma za niską temp. jako ciekawostkę powiem Ci, że tuż po wymianie termostatu zrobił mi się mały zator powietrzny w układzie i gdy wyjechałem od mechanika, to obieg wody był bardzo słaby - co natychmiast skutkowało wzrostem temperatury cieczy chłodzącej do 110*C. widziałem te dane gdyż jeździłem wtedy z wpiętym ELM327. Myślę że warto drążyć temat aż do rozwiązania gdyż ewentualna jazda na niedogrzanym silniku nie jest dobra dla niego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Nie wiem czy rozwiązałeś problem. Ja mam fluenca luty 2014 1,5 dci 110 km. Na przełomie listopada i grudnia zauważyłem, że silnik mi się nie dogrzewa. Zauważyłem to po wskaźniku temperatury. Po przejechaniu 3-4 km wskaźnik przechodził do pierwszej pozycji i utrzymywał się w niej przez następne 10-3 km, czasem dłużej, by następnie przejść do właściwej czyli tej środkowej. Po pewnym czasie powracał znowu do pierwszej pozycji. Działo się to gdy zwolniłem lub gdy auto zjeżdżało z górki na biegu jałowym, lub przy podjeździe do ronda, zatrzymaniu i ponownym ruszeniu przy wjeździe na rondo, czyli rzecz ujmując krótko spadek następował, gdy silnik pracował bez obciążenia lub na bardzo małych obrotach. Byłem w serwisie, uznano, że przyczyną może być termostat lub czujnik temperatury, choć komputer pokazywał wszystkie parametry jako prawidłowe, temperatura jednak nie dochodziła wyżej niż do 83 stopni, miałem jednak zdjęcia i film nagrany jak temp. spada. Wymieniono mi w styczniu termostat no i przez 2 tygodnie było ok, ale zmieniłem trochę technikę jazdy, tzn. przestałem jeździć na luzie i trochę więcej mu wstawiałem, co też mi się nie podoba bo niby dlaczego nie jeździć ekonomicznie i ekologicznie. Ale zdarzyło się, że musiałem zatrzymać się przy zamkniętym przejeździe kolejowym i po pracy przez 2-3 minuty na biegu jałowym temperatura na wskaźniku znowu spadła do pierwszej pozycji i utrzymywała się już do końca jazdy czyli przez następne 4 km. Tak się zdarzyło już dwa razy kolejny przy garażu gdy auto czekało aż się otworzy brama temperatura znowu spadła. Jestem umówiony do serwisu i pewnie będą próbować ściemniać, że jt ok ale moim zdaniem coś jest nie tak. Może macie jakieś sugestie. Poniżej zdjęcia

post-35438-0-37000500-1422794197_thumb.jpg

post-35438-0-87091500-1422794227_thumb.jpg

post-35438-0-43272300-1422794264_thumb.jpg

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A przy jakiej temperaturze pojawia się pierwsza kreska na wskaźniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:!:

No ciezko mi powiedziec, ale jezeli wchodzi w pierwsza kreske po 3-4 km to ile moze byc moze z 50-55 stopni. Wiem ze termostat ktwiera sie calkowicie przy 83 stopniach

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki,5.7 - logika wypowiedzi i ortografia,5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

arktur66 teraz silniki są tak budowane, aby ciepłą nie dawały za dużo. Swego czasu mercedes zbudował Vito w ten sposób, że zimą nie osiągał temperatury roboczej. Podobnie jest z silnikami fiata w dukato. Przy temperaturze -15st.C (w nowym aucie prosto z salonu), nie ruszyła się wskazówka wskaźnika temperatury silnika mimo przejechania 30km w mieście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Hej

Ponieważ pojawiły się kolejne wiadomości to chcę Was poinformować o tym czego dowiedziałem się odnośnie mojego auta. Generalnie w 1.5dci montowany jest termostat o temp. otwarcia 83 stopnie. Po podłączeniu do kompa ładnie było widać, że termostat działa prawidłowo i otwiera się przy prawidłowej temperaturze (dokładnie 81). Problemem jest złe, a raczej nie dokładne, wyskalowanie zegarów. Zapalenie wskaźnika do poziomu odbywa się w temp. około 80 stopni, poniżej pali się tylko mały blok. Silniki dci generują na tyle mało ciepła, że owiewający strumień wychładza je i cały układ pracuje na pograniczu pełen wskaźnik, jeden blok dlatego wskaźnik skacze. U mnie wymienione czujnik temp. i zachowanie było dokładnie takie samo. Generalnie uzyskałem informację, że jak się zrobi cieplej to wskaźnik powinien unormować się na prawidłowym wskazaniu.

Przejrzałem forum Daci i tam jest wiele dyskusji o tym, że wskaźnik wskazuje 2 bloki zamiast 4 i tam też był wniosek, że tak musi być i że jest to kwestia wskaźników. Tam również podejmowano próby wymiany termostatu na taki, który otwiera się przy 89, ale wniosek był taki, że w sumie jest to modyfikacja i skoro silnik został zaprojektowany na pracę przy 80 stopni to nie ma sensu z tym walczyć. Opisywany przeze mnie "problem" występuje jedynie w silniku 1.5dci 110KM, w innych będzie wskazanie prawidłowe. Ja czekam do wiosny i wtedy raz jeszcze zweryfikuję, czy caly układ działa prawidłowo.

Pozdrawiam

Sebastian

Edytowano przez Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Dziękuje Ci za odpowiedź. Dzisiaj byłem w serwisie. Auto było podłączone pod komputer. Wskazania zbliżone do Twoich. Termostat zaczyna się otwierać u mnie przy 79 stopniach. Pełne otwarcie następuje przy 83. Przy 79.1 wchodzi na wskaźniku drugi blok, a jak temperatura spada do 75 stopni wskaźnik spada do pierwszego bloku. Czyli wyskalowane jest w różnicy 4 stopni. Moim zdaniem zbyt nisko, no ale dostałem na kwicie wynik sprawdzenia i zapewnienie, że wiosną wszystko wróci do normy a parametry auta obecnie są w 100% prawidłowe. No ale to trochę jak dla mnie dziwne zjawisko. Zobaczymy co powie na to centrala renault gdyż teraz już działałem przez Warszawę i to oni mnie umawiali w serwisie i te same informację które od serwisu otrzymałem przekażą do Warszawy. Mam nadzieje że Warszawa się odezwie.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odkopuję, bo nie będę zakładał nowego tematu.

 

Podczas upałów silnik szybko uzyskał temperaturę konieczną do zapalenia poziomu i tak trzymał. Jednak wystarczył zimniejszy weekend, żeby zapalił się tylko jeden blok (dk, autostrada). Podczas chwilowego stania w korku, wskaźnik wskoczył do poziomu, ale później znowu spadł do jednego bloku. Sądząc po temperaturze jaka będzie jesienią czy w zimie, trzeba będzie jeździć nonstop na jednym bloku, bo zapalenie do poziomu raczej nie będzie możliwe. Czy temperatura na jednym bloku nie jest szkodliwa dla silnika? Dodam, że spalanie chwilowe na jednym bloku podobne do spalania "na poziomie". Wcześniej jeździłem 206 w benzynie i tam zawsze temperatura robocza oscylowała wokół 90 stopni (nawet w srogą zimę). Tu nie mam jeszcze doświadczenia. A jak Wy macie w swoich dci 110?

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:!:

 

Hej

U mnie jest podobnie. Bylem z tym w dwóch różnych ASO i w obu uzyskałem odpowiedź, że jest dobrze. U mnie tylko w upalne dni zapala się drugi blok, albo gdy mocno depnę. W tym drugim przypadku spada do jednego bloku jak tylko jazda się uspokoi. Panowie z ASO pokazywali mi jak wygląda to zapalanie/gaszenie tego drugiego bloku i okazuje się, że ten skok jest w okolicy normalnej pracy silnika (w moim przypadku około 78 stopni). Generalnie stwierdzono, że jeśli nie widzę zwiększonego spalania lub nie wieje mi chłodem z nawiewów to jest dobrze. Ja ten temat na tą chwilę odpuściłem.

 

Pozdrawiam

Sebastian

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W takim razie nie ma czym się nerwicować :) Zobaczymy jak będzie zimą. Dzięki za info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam mniej więcej podobnie jak u Was.

Ciekawi mnie bardzo, jaki opór wewnętrzny ma u Was czujnik temperatury wbudowany w termostat. Naturalnie przy zimnym silniku i ciepłym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej. Niestety nie pomogę Tobie - nie zapytałem o to w ASO, a sam raczej tego nie sprawdzę.

Pozdrawiam

Sebastian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

od ok. 2 tygodni przemieszczam się Meganą III - też zauważyłem, że świeci tylko pierwszy blok we wskaźniku. Przy -16 st C w środku grzeje, więc silnik musi mieć odpowiednią temp. Chyba faktycznie problem w wyskalowaniu wskaźnika.

Jak Megi przegoniłem po autostradzie to doszedłem do połowy temp. nawet przy w/w mrozie - jak zwolniłem do 100 km/h to i temp. spadła... Latem pewnie będzie ok :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jak sprawdzić poprawność działania termostatu w 1.5 dci? Nad filtrem oleju są dwa cienkie węże, jeden wychodzi z silnika, a drugi biegnie do zbiorniczka wyrównawczego. Ten wychodzący z silnika powinien być w miarę gorący a ten drugi ciepły kiedy termostat działa prawidłowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam dokładnie ten sam problem w moim dCi. Osiągniecie dwóch pól przy -8 to nie lada wyczyn i często odbywa się po przejechaniu 15km. Na autostradzie przy prędkości 100-110km/h także silnik się wychładza do jednego pola. Gdy wyjadę z miasta (dwa pola) i jadę 90km/h także temperatura spada do jednego pola. "Anomalie" ustępują gdy temperatura na zewnątrz nie jest niższa niż -5. Wychodzi na to, że dCi tak ma. Także zastanawiałem się nad wymianą termostatu na wiosnę ale po przeczytaniu Waszych wpisów widzę, że mija się to z celem

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie tak samo jak kolega Atomic. Byłem na diagnostyczne w ASO i wszystko jest ok. Czytałem, czytałem, rozmawiałem osobiście z użytkownikami 1.5 dCi i oni mówią, ze mają tak samo. Jest to denerwujące trochę, ale : w kabinie mam ciepło, nie widać szczególnego wzrostu spalania. Jestem kompletnym laikiem mechanicznym, jednak skoro w ASO sprawdzali go przez 2h, stwierdzili,że wszystko jest ok, mam to na piśmie, to chyba trzeba przeczekać niższe temperatury

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie od kiedy mam samochód od jakiegoś miesiąca ani razu nie zapaliło się drugie pole, jadę w poniedziałek pod komputer i może coś wyjdzie.

 

Proszę nie mieszać innymi sprawami w konkretnym temacie z nim nie związanymi.

Edytowano przez Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

węże OK. W kabinie także mam ciepło z wyłączoną klimą - nastaw 25 stopni z 1/4 siłą nadmuchu. Wszystko wygląda OK.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Chciałem odkopać ten temat, w moim megane 1.5 dci od kiedy go mam od grudnia ani razu nie zapalił mi się ten drugi blok wskazania temperatury, ostatnio grzebałem przy samochodzie więc wymieniłem termostat na oryginalny i zalałem nowy płyn chłodniczy bo ten u mnie był jakiś pomieszany żółty z zielonym i strasznie śmierdział. Teraz wygląda to tak, że temperatura idzie do około 76 st i zaczyna spadać ( wąż chłodnicy robi się ciepły ) czyli termostat zaczyna się otwierać. Spada do około 73 st i tak trzyma czy w mieście czy na trasie. Układ odpowietrzyłem i nie wiem co jest, czujnik zdaje się być dobry, przy 50 st zapala się pierwszy blok wskaźnika. Czy ten typ tak ma, nie wiem czy sobie odpuścić ten temat i poczekać aż będzie cieplej czy co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta, w ASO i wszystko jest OK... hahahaha! Też tak twierdzili. Termostat otwierał się przy 78-79 st. Kazałem przeczytać mi na głos, jaka jest temp. otwarcia w service manual. No i jest 83 stopnie. A "druga kreska" to 80 stopni. Po wymianie termostatu wszystko jest ok, druga kreska się zapala i potem już nie spada. Wymiana była na gwarancji.

 

Przejedźcie ze 20km, jeśli po tym się nie zapala druga kreska, to termostat do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś też rozwiązałem ten problem, u mnie był walnięty czujnik temperatury po jego wymianie zapala się drugie pole to jest 80 stopni, a termostat otwiera się 83 stopnie. Pierwsze pole zapala się przy 50 stopniach. Auto w trasie trzyma około 85 stopni, po mieście z ogrzewaniem ciężko dojść do temp roboczej bo dużo pochłania nagrzewnica, ale w trasie jest ok. W serwisie tylko ściemniają, to auto musi trzymać około 83-85 stopni zimą i wtedy mniej pali. U mnie z tego co widzę jak osiągnie 76 stopni obroty spadają do 850 na min. Termostat musi pracować i albo zamyka albo otwiera duży obieg żeby wychłodzić lub dogrzać silnik i nie dajcie się zbyć w serwisie

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

pytanie do posiadaczy Megane III z silnikiem 1.4 Tce.

Czy ktoś z Was osiągnął kiedyś poziom temperatury(na wyświetlaczu) większy niż połowę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...