Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem posiadaczem Megane 3 z silnikiem 1.5 dci 110KM, też zauważyłem że zapala mi sie tylko 1 blok na wskaźniku temperatury jadąc ok 36 km, więc zakupiłem termostat Verneta z czujnikiem temperatury i po odpowietrzeniu i rozgrzaniu nadal widnieje tylko 1 blok, w piątek trasa i zobaczymy czy będzie zmiana czy tylko tak jak było przed wymianą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz wrażenia że auto dużo pali przez to ?

Myślę nad wymianą czujnika ponieważ zdaje mi się że on oszukuje przez co daje komunikat do komputera o niedogrzanym silniku przez co wzrasta mi spalanie. Większa dawka paliwa aby dogrzac silnik.  

Edytowane przez skrzypekps
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi stwierdzić czy dużo pali mam ją dopiero kilka dni, najdłuższa trasa to było około 40 km, ale zapalony był cały czas tylko jeden kwadrat i dlatego stwierdziłem właśnie że jest niedogrzany i wymieniłem termostat wraz z czujnikiem temperatury marki Vernet -  chyba nie jest to jakieś totalne dno... jutro robie dłuższa trase więc zobaczymy czy to coś dało czy po prostu wymieniłem dobry termostat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przez całą zimę, póki nie wjadę na autostradę i na niej nie pobędę przez dobrych kilka km, nie widzę drugiego pola wspominanego wskaźnika. Mój samochód był w ASO na przeglądzie dwa tygodnie temu - wszystko jest w porządku. Fakt jest taki, że precyzja tego wskaźnika nie powala na kolana, ale nie nadużywałbym sformułowania, że >>silnik jest niedogrzany<<. Przy analogowym wskaźniku też są wahania, tyle że mniej rzucają się w oczy, bo widzimy faktyczną pozycję wskazówki. Nie zauważyłem zwiększonego spalania względem jazdy w lecie (samochód mam od lipca), kiedy to drugie pole zapalało się względnie szybko i widziałem je codziennie (podczas jazdy miejskiej).

 

Mam zamiar dogrzać silnik w sobotę na A4 jadąc z Krakowa do Łańcuta - myślę, że długoniewidziane drugie pole wreszcie się zapali :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem ten temat w tamtą zimę, u mnie nie zapalało się w ogóle 2 pole nawet przy jeździe po autostradzie, okazało się, że uszkodzony był czujnik temperatury. Ogólnie pierwsze pole to 50 st C, drugie pole wskaźnika zapala się przy 80 st C, samochód ma termostat z temperaturą otwarcia 83 st C. Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że w zależności od temperatury na dworze temperatura silnika waha się od 78-83 stopni zimą w czasie jazdy, a drugie pole też nie zawsze mi się zapala przy większym mrozie, no chyba, że jadę dosyć agresywnie to tak. Dużą część ciepła zużywa ogrzewanie, z wyłączonym ogrzewaniem nie ma problemu żeby osiągnąć 2 pole. W zależności od modelu silnika są 2 termostaty, nie wiem dokładnie, który jest gdzie, ale wiem, że jedne nie mają problemu z mrozem, a drugie mają. Ogólnie czujnik temperatury też nie jest dokładny więc nie szukał bym problemu i jeździł. Możesz sprawdzić czy termostat się otwiera na tym grubym wężu który wychodzi z obudowy termostatu i idzie do chłodnicy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak mialeś przy uszkodzonym czujniku spalanie paliwa ?? (komputer otrzymując sygnał z czyjnika że jest 50-60 st.C próbuje go dogrzać zwiększając dawkę paliwa) U mnie po mieście waha się od 7,6 w górę co uważam przy delikatnej jeździe dużo za dużo. Podłączając Torque pokazuje mi max 60 st.C a rura do chłodnicy zimna. 

Edytowane przez skrzypekps
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie termostatu i czujnika palił trochę mniej, jakieś  0.4 l na 100 km, a mój rekord w trasie to 3.9 l na 100 km wg komputera pokładowego. Mi średnio wychodzi 6 l na 100 km z całego baku jazda 30/70 % trasa miasto. Typowo po mieście pokazuje niecałe 7 l teraz zimą. 

To by kolego wskazywało że masz raczej uszkodzony termostat, jest ciągle otwarty i stąd max to 60 st 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki 1.4 dci chyba tak mają.

W aucie , którym na co dzień jeżdżę, jeżeli temperatura otoczenia jest około 0C  to pierwszy kafelek zapala się po około 5 km.

a drugi, przy jeździe w mieście zapala się po około 12 km -  czyli 20 minutach jazdy.

Ale za to w trasie , jak jadę max 90-100 km to ten drugi kafelek potrafi się wcale nie zapalić nawet na dystansie 200 km.

Czasami bywa tak, że jak jadę w trasie i zwolnię w jakimś dłuższym terenie zabudowanym to wtedy się zapali, ale to też nie zawsze.

Widać więc że już przy temperaturze 0C ten silnik jest przechłodzony, wygląda to raczej na jakąś wadę konstrukcyjna układu chodzenia.

Oczywiście na przeglądach w ASO wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec dziś trochę przegoniłem auto i .... i okazało się, że termostat otwiera się przy dokładnie 70 stopniach. Teraz pytanie jaki kupić aby nie był to taki szajs jak ten oryginalny... jaka firma w ogóle robi oryginał ?? ciekawe do ilu spadnie spalanie po mieście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja kupowałem oryginalny renault kosztował 100 zł gdzieś na allegro jest sklep który ma oryginalne części. Mój fabryczny też był jakiś dziwny, ten drugi jest zupełnie inny wyglądem 

Ja bym nic nie kombinował tylko podjedź do kumatego  mechanika, który zweryfikuje czy to czujnik czy termostat, sam czujnik jest tani około 70 zł i wymienisz go sam, a termostat to już grubsza sprawa, ciężki dostęp, spuszczanie płynu, odpowietrzanie układu, jest z tym trochę zabawy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dziś wymieniłem termostat (sam wkład) Calorstat TH9276.83J cena 26 zł (temperatura otwarcia 83 st. C). Po raz pierwszy ujrzałem w Megance drugi kafelek. Ale jest małe ale. Obserwując temperaturę na komputerze termostat otwiera się przy 78 st.C, czyli chyba trochę za szybko. Sprawdzał ktoś z Was, jak to jest w Waszych autach ? Czy termostat powinien się zacząć otwierać przy 83 st. C czy już w tej temp. powinien być zupełnie otwarty ??

 

A na marginesie mechanikiem nie jestem, a wymiana w garażu zajęła mi 45 min. Potrzeba klucza 10 do odkręcenia uchwytu z termostatu (ciężko bez tego go wyjąć), klucza 8 do odkręcenia 3 śrub termostatu, oraz szczypiec do opasek rury gumowej. Z ciekawostek płynu nie łapałem w reklamówkę, po prostu sobie wyleciała i było tego, aż 1,2 litra :-) (więc chyba nie warto kombinować dla 10 zł z reklamówką itp.). Po wyjęciu obudowy wymieniłem termostat, uszczelkę i czujnik. Oczyściłem blok silnika na styku uszczelki i z powrotem wszystko skręciłem. Dolałem płynu i hula... Później dam znać co ze spalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to wygląda tak że temperatura rośnie do około 87 st i potem spada gwałtownie do około 79 st. Potem oscyluje w granicy 80-83 st zależnie od temperatury na dworze i stylu jazdy. To tani ten wkład, ja za renault dałem około 100 zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!