Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciężkie odpalanie, świece grzeją sie bardzo krótko


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moją megane II 1.9 dci 120km, po kilku godzinach gdy silnik już wystygnie, auto bardzo ciężko odpala, raz nacisnę przycisk, bardzo krótko podgrzeje świece i zaczyna kręcić, pokręci około 10 sekund i niekiedy odpali, niekiedy trzeba następny raz próbować, dziś rano (-5 stopni) musiałem próbować 3 razy i z wielkimi problemami odpaliło. Takie objawy mam od początku posiadania tego samochodu, wymieniłem turbo na regenerowane i pierścienie, filtry, olej, akumulator na nowy i nadal auto ciężko odpala. Przypuszczam, że problemem może być to, że świece grzeją się bardzo krótko, gasną kontrolki i auto odpala od razu, czy jest temperatura 15 stopni, czy -5... Jest też problem tego typu, że cofa mi się paliwo, po kilku godzinach przewód biegnący od filtra, przez "gruszkę" do baku jest kąpletnie pusty.. Bardzo proszę o waszą pomoc, z góry dziękuje :) Proszę również o wyrozumiałość ponieważ jestem pierwszy dzień na forum.

Edytowane przez zuk11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece podobno dobre są bo mój tata sprawdzał je zaraz po remoncie silnika i to nie jakimś kablem śmiesznym tylko wykręcił normalnie i sprawdził, gdy założę zaworek zwrotny za gruszką to może pomóc? A gdy są dobre świece to po wykręceniu jaki czas powinien być im potrzeby aby się rozgrzały do czerwoniści? Dodam też że przy odpaleniu na zimno samochód strasznie kopci na niebiesko, i spalanie jest w granicach 9 litrów.

Edytowane przez zuk11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie jest w granicach 9 litrów.

:blink: łooooo matko, u mnie przy jeździe w mieście jest max 7.5 litra, trasa 5,6-5,9 litra zależy jak mocno się depnie, nie powinien kopcić na niebiesko. Tak jak napisałem, temperatura -5 stopni, grzanie świec około 5 sekund i zaczyna kręcić, odpala bez problemu.

Edytowane przez baciuś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety pokonuje tym autem takie dystanse, że nawet nie ma się jak zagrzać do odpowiedniej temperatury. Takie dane mam pokazane na liczniku. Rano gdy będę wyjeżdżał z domu postaram się zagrać filmik jak auto odpala i jak kopci po odpaleniu, może to pozwoli na lepsze zapoznanie się z tym tematem.

 

Dodano: 02 gru 2014 - 16:23

Witam, dziś rano nagrałem filmik z odpalania, przepraszam za jakość.

 

A co myślicie o złej pracy rozrusznika albo o za małej pojemności akumulatora? Dodam, że akumulator był kupowany nowy, ale czy może być za słaby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada. Nie jeździj dużo na rezerwie, bo będziesz później płakał ;)

Dodam, że akumulator był kupowany nowy, ale czy może być za słaby?

Mój na poprzednim też nowym akumulatorze, który miał pojemność 54AH 540A odpalał jak z procy w porównaniu z Twoim... Teraz wsadziłem nowy 72AH 720A i to już rakieta, jak poprzedni musiał zakręcić z rana przy -2 stopniach z 5-6 razy to ten dzisiaj przy -4 stopniach za pierwszym razem;)

Czekam czy przy większych mrozach też od razu odpali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbijam, mam ten sam problem tylko z Megane II 1.5 dci, wymieniłem świece na nowe, akumulator nowy, a strasznie długo kręci, nie ważne czy zimny, czy ciepły.

Mógłbym ktoś opisać problem cofającego się paliwa i tej gruszki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbym ktoś opisać problem cofającego się paliwa i tej gruszki?

A opcja <szukaj> nie działa? Na forum jest dużo wątków na ten temat.

Szukana fraza powietrze w przewodach zwróciła następującą liczbę wyników: 9 Wyniki wyszukiwania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Mam Megane II 1.9 DCI i mam ten sam problem i widzę, że problem jest bardzo poważny, bo co drugi post tyczy się ciężkiego odpalania.

Ja swoją Megankę serwisuję tylko w serwisie ASO i tu też jest problem... jak do tej pory problemu nie rozwiązany.

A było tak:

Aktualnie moje auto praktycznie po każdej nocy w ciepłym garażu (+10C) odpala z problemem tj. musi zakręcić 3 - 5 razy wałem zanim odpali.

Auto po teście wtrysków metodą przelewową (test OK), wymieniono 2 świece żarowe, wymieniono wężyki paliwowe wraz z gruszką. Po wymianie

auto zaczęło palić na dotyk jak z salonu... - po tygodniu wszystko wróciło do stanu z przed naprawy.

Więc wróciłem do serwisu, na moją prośbę wymieniono gruszkę na nowy komplet, ale to nic nie pomogło, podłączony komputer podobno nic nienormalnego nie wskazuje. Aktualnie doradca techniczny rozmyśla nad moim przypadkiem i czekam na odpowiedź.

Z pozdrowieniem ThM

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!