Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Xenony ,czy warto ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam na oku Megi II wyposażoną w lampy Xenonowe. Nasłuchałem się różnych opinii ale chciałbym zasięgnąć waszej rady .Chodzi mi o to czy te światła są faktycznie problematyczne czy raczej jest to kolejny mit. Meganka jest z 2003 roku. Czekam na jakieś opinie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne niedogodności są jak zwariuje elektronika, a właściwie instalacja do czujników samopoziomowania. Poza tym koszt samych palników, co przy naszych przepisach nakazujących jadzę 24 godziny na dobę z włączonymi światłami odczuwalnie skraca ich żywotność.

Trzeba rozważyć zabudowę świateł dziennych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żywotność palników +/- 3000h, cena za sztukę GE 120zł, chinol od 30 zł ( przetwornice w megance są na nie odporne )

Tu gdzie mieszkam nie ma obowiązku jazdy na światłach więc tygodniowo pale je w sumie może z 2-3h co da mi żywotność na poziomie 19 lat ;-)

Miesiąc temu założyłem nowe palniki właśnie GE, ustawiłem światła i zregenerowałem soczewki - dla mnie bomba jeśli chodzi o jakość świecenia...., a popsuć się może wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze słyszę o jakiś problemach.

Tu się czyta a nie słucha ;) :D

A do przeczytania jest kilka postów o pływającym ustawieniu wysokości tych lamp i to zarówno w megankach jak i w sceniolach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Lagunach z tego co czytałem, też są problemy z czujnikami samopoziomowania, ale można to łatwo samemu naprawić, większy koszt samych żarników, ale po montażu dziennych jest wygodniej i taniej (jak masz czujnik zmierzchu) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica pomiędzy dobra żarówka a ksenonem jest taka jak różnica pomiędzy światłami krótkimi i długimi ;) mam na myśli proporcje. Moim zdaniem warto brać ksenony. Żywotność "żarówek" ksenon jest całkiem niezła - ja mam u siebie od nowości czyli od ponad 5 lat :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kiedyś myślałem nad zamianą na xenony ale myślałem że jest masę przeróbek żeby je założyć. Z tego co wyczytałem większych problemów nie ma. Poza tym znalazłem dość ciekawe światła do jazdy dziennej to można by to połączyć i żywotność xenonów się wydłuża :)

 

http://allegro.pl/renault-swiatla-dzienne-jazdy-led-halogen-2w1-i4814372458.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam swoje dwa grosze.

Problematyczna jest tylko jazda w deszczu, zwłaszcza na tych nowych powierzchniach asfaltowych.

Strasznie pochłaniają promieniowanie.

Dlatego właśnie zmieniono przepis i można jeździć na światłach przeciwmgielnych przednich (TYLKO PRZEDNICH - dla tyłu dalej obowiązuje spadek widoczności poniżej 50m) w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza.

Za takowe już uważamy drobną mżawkę ;)

Co do czujników poziomujących to śniedzieje na kostkach połączeniowych lub pada ścieżka, którą można polutować.

To nic innego jak potencjometr zabudowany i zalany jakąś masą żywiczną czy czymś podobnym.

Póki co nie miałem większych problemów z nimi. Poprawiłem styki i działają.

 

O światłach dziennych jest osobny temat na forum i tam proszę o tym pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!