Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kierownica M III - korekty toru jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Dużo jest pracy z wymianą tych gum przy trawersie?

100tys. km i już by padły?

Ale faktycznie będzie to bo stuk słychać jakby pośrodku a nie jak sworznie, które słychać wyraźnie z przodu i boku...

Czy te tuleje mają bezpośredni wpływ na to myszkowanie auta na autobahnie i tendencji jakby do zarzucania tyłem przy manewrze kierownicą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wywalić cały zawias, wyjąć trawers i wymienić - więc sporo. Jeśli wywalone gumy diagnosta powinien wybadać jak powiesz gdzie szukać. Ale zacznij od kompleksowego sprawdzenia zbieżności, a jak brzęczy na środku np. na nierównościach - może być maglownica. Gumy raczej nie powinny się wywalić przy takim przebiegu, a takie problemy są często po dzwonach, nawet słabych - zależy jak pójdzie uderzenie, wystarczy że lekko się przegnie mocowanie i już zawieszenie nie pracuje jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Mam ten sam problem w mojej MIII Coupe. Tor jazdy wymaga ciągłej lekkiej korekty, jakby kierownica nie miała punktu "jazdy na wprost" tylko albo w lewo albo w prawo. Byłem jakiś czas temu na ustawieniu zbieżności i podobno była fatalna - jak to mechanik powiedział "on przodem rył". Przez złą zbieżność przytarło na przodzie opony. Ale ustawienie zbieżność tylko trochę poprawiło wrażenia z jazdy.

Nadal np. przy dynamicznym przyśpieszaniu mam wrażenie że auto pływa, a jak z dwójki depnę na maxa, to kierownica aż sama skręca w prawo. Teraz jestem na kupnie nowych opon zimowych, liczę na to że po zmianie sytuacja przynajmniej trochę się poprawi. Mam jeszcze przypadłość dźwiękową tzn. przy skręcie kierownicą w prawo (wystarczy nawet odrobina), to słyszę z przedniego zawieszenia/kół jakby szum czy buczenie w każdym razie taki niski dźwięk. Gdy kręcę w lewo to nic nie słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam serdecznie, przepraszam, że odgrzewam kotleta ale mam identyczny problem we Fluence. Autko roczne, 18 tys przebiegu. W mieście objaw prawie niedostrzegalny natomiast w trasie jest tak jak koledzy opisywali - kierownica pracuje "skokowo" czyli opór- luz- opór. Czy wiadomo może co było u Was przyczyną i ew gdzie szukać?

Dzięki za wszelkie sugestie i porady

Poadrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Temat stary ale ma takie same objawy w moim Flunence. Kierownica pracuje skokowo, delikatnie przeskakuje jakby stawiala momentami mniejszy opor, przy niewielkich korektach toru jazdy zwlaszcza przy wiekszych predkosciach i jezdzie na wprost. Przy pelnych skretach, malej predkosci niezbyt zauwazalne. Samochod mam od nowosci i ustarka pojawila sie po 2 latach. Jakis pomysl co moze byc przyczyna

lapka2.gif

REGULAMIN -  pkt. 5.6 literki PL -  mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie w Mondeo. Okazało się ku mojemu zdziwieniu, że winne były opony. U Ciebie może być też problem z lożyskami amortyzatorów. Objawia się to skokami kierownicy przy skręcaniu do prędkości okolo 80km/h. Również na postoju słychać szuranie A nawet przeskoki kierownicy. Diagnosta powinien to wyczuć. Kładzie się rękę na opinie i przykłada głowę. Kręcisz kierownica do oporu lewo prawo i efekt powinien być widoczny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Opony to chyba nie sa bo zmienialem wlasnie kilka dni temu majac nadzieje, ze to przez zimowki ale na letnich jest podobnie. Co do lozysk to sprawdze choc tez mi sie nie wydaje bo nic nie slysze choc tak dokladnie nie sprawdzelem ale zobacze. Znajomy mechanik, ktory ma sie "rozeznac" w sytuacji podejrzewa maglownice albo elektryczne espomaganie ale to brzmi dosc ogolnie. Jezdzil , jezdzil I sie zesralo. - moj 9 letni lacetti prowadzi sie teraz lepiej niz ten traktor.

lapka2.gif

REGULAMIN -  pkt. 5.6 literki PL -  mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie wróciło po.... wymianie kolumny kierownicy ze wspomaganiem - wymieniano na gwarancji - po jakimś pół roku wróciło. Ostatnio robiłem wymiany oleju i filtrów więc miałem możliwość "pobawić" się samochodem na podnośniku - nic nie szura w kolumnach, łożyskach, generalnie obstawiam taśmę poduszki albo już nie wiem... Obmacałem wszystko w zawieszeniu i układzie kierowniczym.

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Mam Fluence'16 z przeskakująca kierownicą. Została wymieniona kolumna kierownicy na nową i przeskakiwanie nadal występuje tylko znacznie mniejsze i dużo rzadziej. Kierownica czasami kręci się "aksamitnie" a czasami traci swój urok i się lekko przycina szczególnie w początkowym zakresie obrotu.

Wyjaśniło się coś u Was Panowie odnośnie przeskakiwania kierownicy? Jakieś pomysły?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie się nic nie wyjaśniło niestety. Problem dalej jest. Jak piszesz czasami chodzi płynnie i bez zarzutów, czasami zaczyna przycinać - raz mniej raz więcej. Przy dużych prędkościach mniej to czuć mam wrażenie. Do tego, może mi się wydaje, ale jak mocno przeskakuje i wyłączę i zapale auto to bywa że przeskakiwanie potem znika. Magia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie mam tak samo. Wystarczy wyłączyć-włączyć samochód i problem czasami zniknie albo się pojawi. Czasami żeby na jakiś czas naprawić kierownicę trzeba przekręcić do połowy w lewo i w prawo jak to nie pomoże to do oporu w obydwie strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 16.06.2020 o 02:03, bish napisał:

Witam,

Mam Fluence'16 z przeskakująca kierownicą. Została wymieniona kolumna kierownicy na nową i przeskakiwanie nadal występuje tylko znacznie mniejsze i dużo rzadziej. Kierownica czasami kręci się "aksamitnie" a czasami traci swój urok i się lekko przycina szczególnie w początkowym zakresie obrotu.

Wyjaśniło się coś u Was Panowie odnośnie przeskakiwania kierownicy? Jakieś pomysły?

Pozdrawiam

U mnie pomogła wymiana maglownicy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Kupiłem córce RM3 2014 1,2 TCE, ściągnięty z Francji, mały przebieg 83 tyś. raczej niebity (zamówiłem raporty o naprawach, nic nie było + gwarancja auto hero)

Środek nie zużyty, cichy w środku, jak na pierwszy wóz super. Niestety o ile po mieście i na bocznych drogach z małymi prędkościami (uczymy się jeździć) było ok, tak po pierwszej przejażdżce w trasie zauważyłem, że samochód myszkuje, ciągle trzeba korygować tor jazdy, - lewo, blokada ruch w prawo blokada, ruch w lewo i tak w koło.

Mi to przeszkadzało dość mocno, a co dopiero młodemu kierowcy. Na zimę miałem nowe ale tanie Kormorany, myślałem, że to kwestia opon, ale po wymianie na letnie Micheliny (używane ale w dobrym stanie) jest to samo. Czy ten typ tak, ma bo przeczytałem wiele opinii w których ustawiano, zbieżność wymieniano maglownicę i często bez efektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!