Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam

Jestem tutaj nowym od dwóch miesięcy posiadaczem Megane III 2011r 1600cm / 100KM

Problem polega na kierowaniu tym samochodem. Autko przy jeździe na wprost wymaga ciągłych korekt kierownicą kierunku jazdy na wprost.

Nie jest to ściąganie w jakąś konkretną stronę tylko drobne koerkty.

Mam wrażenie że kierownica nie ustawia się po korekcie do jazdy na wprost.

Nie prostuje też tak jak w poprzednim (wpomaganie hydrauliczne) kierownicy po zakręcie idealnie prosto.

Auto kupione z serwisu RENO po sprawdzenieu, dobre markowe opony (zimowe nowe) to samo było na letnich.

Żadnych stuków, luzów.

Prosze o opinie na temat swoich doświadczeń opini na ten temat.

Czy to jest może normalny objaw do M III

Pozdrawiam SDTA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiem co jest przyczyna takiego zachowania auta u Ciebie, ale nie jest to normalny objaw. Moja M III jeździ prosto bez ciągłych korekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia geometria

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na ile silne są u Ciebie te objawy, ale ja po przesiadce na zupełnie nową megankę z innego auta też na początku odbierałem kręcenie kierownicą jako "trochę dziwne". Kierownica jest jakgdyby lekko gumowa, a poza tym nie wraca po skręcie tak jak w poprzednim aucie. Wytłumaczyłem to sobie elektrycznym wspomaganiem i rzeczywiście już się do tego przyzwyczaiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Megane prowadzi się trochę inaczej, co jest charakterystyczne dla wszystkich aut ze wspomaganiem elektrycznym, ale:

-auto nie myszkuje po drodze

-kierownica po skręcie wraca do pozycji na wprost

-na płaskiej i pozbawionej kolein drodze, jedzie na wprost po puszczeniu kierownicy

Objawy takie jak opisujesz miałem w mojej Megane 2, przy wadliwej tylnej belce. Jeszcze w okresie gwarancyjnym wymienioną ze względu na nieprawidłową geometrię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz jakiś mega szerokich opon to sprawdź tuleje na wahaczach z przodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem po dość długiej jeździe testowej przez serwisanta z RENAULT NIEAUTORYZOWANEGO warsztatu.

Diagnoza nie jest jednoznaczna.

Może wykazywać lekki opór co nie jest wyczuwalne w kręceniu kierownicą.

Stąd kierownica nie dociąga sama o parę stopni (jest to minimalne) do jazdy na wprost

Należałoby sprawdzić łożyska Kolumna McPhersona i po kolei całość przeniesienia układu kierowniczego, wraz z kalibracją przez komputer.

Serwisant ocenił że szkoda robić zbędne koszty.

W ocenie serwisu nie jest to nic groźnego i niebezpiecznego.

Dla porównania jazda Megane III z przebiegiem 17 000Km (moja 34 000Km), istotnie ta Megane nie wykazuje podobnych objawów.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli sam widzisz, że w Twoim aucie coś jest nie tak.

Słynna z Megane 2 kalibracja wspomagania punktu zero :). Może od tego zacząć, chociaż słyszałem opinie o tym, że w Megane 3 tego się nie robi. Ale może ktoś pomoże i się wypowie co jest obeznany w tym temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wczoraj udałem się do Autoryzowanego Serwisu Renault. Wsiadł ze mną mechanik, zgłosiłem problem z układem jezdnym w trakcie prowadzenia. Mechanik poprosił, żebym nie udzielał dalszych informacji, sam to sprawdzi. Nie chciał żadnych sugestii z mojej strony. Pojeździł dość długo ze mną, nic nie mówił tylko sprawdzał. Na koniec sam powiedział, że sądzi, że z takim problemem niedociągania kierownicy prawdopodobnie przyjechałem. Po czym to zademonstrował. Jednoznaczna ocena bez żadnej podpowiedzi z mojej strony. Jest to przypadłość wszystkich MIII - niedociąganie kierownicy po ostatnim kontrowaniu.

Przy czym jest to tak minimalne, że tylko nieliczni to zauważają.

Układ jezdny jest w jak najlepszym porządku.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam identyczny problem jak u Ciebie. Nie można ustawić kierownicy żeby samochód jechał idealnie prosto. Szczególnie denerwujące jest to na trasie. Zero luzów, zawias sztywny. Bardzo lekko ucieka na prawo lub lewo nawet na prostej drodze. Ponadto przy dynamicznym wyprzedzaniu trzeba sporo manewrować kierownicą żeby zachować tor jazdy. Geometria robiona 3 razy, samochód sprawdzany w dwóch różnych ASO (luzy, ciśnienie w oponach etc.). Wszędzie mówią że jestem trochę przewrażliwiony (przesiadka z E46) i że każda Megane jeździ "inaczej". Po za tym jest tu wspomaganie elektryczne więc "tak musi być" (zaktualizowali mi oprogramowanie w układzie wspomagania). Auto kupiłem roczne 19tyś. przebiegu, ale uderzone w koło (wymieniony wahacz) - dlatego dalej podejrzewam, że coś jest nie tak z zawiasem. Została mi do sprawdzenia maglownica (trzeba rozebrać bo luzów nie czuć), ew. sanki do których przymocowane jest zawieszenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie Megi jeździ dobrze, jadę drogą ekspresową, jest długi prosty odcinek. Mogę puścić kierownicę na wprost i autko jedzie prosto i żadnych korekt nie potrzebuje. Wiadomo że po przejechaniu jakiś 200, 300 metrów trzeba stuknąć w kierownicę, aby skorygować tor jazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie zaobserwowałem takich rzeczy jedzie prost jak po sznurku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moja M3 po puszczeniu kierownicy jedzie idealnie prosto. Żadne korekty toru jazdy nie są konieczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam !!!

Mam ten sam problem, auto wymaga "wiecznej" korekty toru jazdy, nie ustawia się idealnie do jazdy na wprost.

Odwiedziłem 2 serwisy Renault i wg speców wszystko jest OK.

Ja jednak wiem, że to nie jest normalny, przyjemny, bezpieczny sposób prowadzenia pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kontynuując dalej tema toru jazdy. Tydzień temu udałem się do Renault w Rybniku (pełny przegląd).

40 000 KM km rzeczywistego przebiegu przebiegu. Zgłosiłem problem, mechanik po wykonaniu przeglądu i jeździe próbnej nie zdiagnozował żadnych problemów. Na chwilę obecną już się przyzwyczaiłem po prawie rocznej jeździe samochodem.

Można powiedzieć że już zapomniałem o tym problemie.

Jest tak jak pisze ,,Woytus - cytuję Wiadomo że po przejechaniu jakiś 200, 300 metrów trzeba stuknąć w kierownicę, aby skorygować tor jazdy''

Pozdrawiam SDTA

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...