Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kierownica M III - korekty toru jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem tutaj nowym od dwóch miesięcy posiadaczem Megane III 2011r 1600cm / 100KM

Problem polega na kierowaniu tym samochodem. Autko przy jeździe na wprost wymaga ciągłych korekt kierownicą kierunku jazdy na wprost.

Nie jest to ściąganie w jakąś konkretną stronę tylko drobne koerkty.

Mam wrażenie że kierownica nie ustawia się po korekcie do jazdy na wprost.

Nie prostuje też tak jak w poprzednim (wpomaganie hydrauliczne) kierownicy po zakręcie idealnie prosto.

Auto kupione z serwisu RENO po sprawdzenieu, dobre markowe opony (zimowe nowe) to samo było na letnich.

Żadnych stuków, luzów.

Prosze o opinie na temat swoich doświadczeń opini na ten temat.

Czy to jest może normalny objaw do M III

Pozdrawiam SDTA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na ile silne są u Ciebie te objawy, ale ja po przesiadce na zupełnie nową megankę z innego auta też na początku odbierałem kręcenie kierownicą jako "trochę dziwne". Kierownica jest jakgdyby lekko gumowa, a poza tym nie wraca po skręcie tak jak w poprzednim aucie. Wytłumaczyłem to sobie elektrycznym wspomaganiem i rzeczywiście już się do tego przyzwyczaiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane prowadzi się trochę inaczej, co jest charakterystyczne dla wszystkich aut ze wspomaganiem elektrycznym, ale:

-auto nie myszkuje po drodze

-kierownica po skręcie wraca do pozycji na wprost

-na płaskiej i pozbawionej kolein drodze, jedzie na wprost po puszczeniu kierownicy

Objawy takie jak opisujesz miałem w mojej Megane 2, przy wadliwej tylnej belce. Jeszcze w okresie gwarancyjnym wymienioną ze względu na nieprawidłową geometrię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem po dość długiej jeździe testowej przez serwisanta z RENAULT NIEAUTORYZOWANEGO warsztatu.

Diagnoza nie jest jednoznaczna.

Może wykazywać lekki opór co nie jest wyczuwalne w kręceniu kierownicą.

Stąd kierownica nie dociąga sama o parę stopni (jest to minimalne) do jazdy na wprost

Należałoby sprawdzić łożyska Kolumna McPhersona i po kolei całość przeniesienia układu kierowniczego, wraz z kalibracją przez komputer.

Serwisant ocenił że szkoda robić zbędne koszty.

W ocenie serwisu nie jest to nic groźnego i niebezpiecznego.

Dla porównania jazda Megane III z przebiegiem 17 000Km (moja 34 000Km), istotnie ta Megane nie wykazuje podobnych objawów.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sam widzisz, że w Twoim aucie coś jest nie tak.

Słynna z Megane 2 kalibracja wspomagania punktu zero :). Może od tego zacząć, chociaż słyszałem opinie o tym, że w Megane 3 tego się nie robi. Ale może ktoś pomoże i się wypowie co jest obeznany w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wczoraj udałem się do Autoryzowanego Serwisu Renault. Wsiadł ze mną mechanik, zgłosiłem problem z układem jezdnym w trakcie prowadzenia. Mechanik poprosił, żebym nie udzielał dalszych informacji, sam to sprawdzi. Nie chciał żadnych sugestii z mojej strony. Pojeździł dość długo ze mną, nic nie mówił tylko sprawdzał. Na koniec sam powiedział, że sądzi, że z takim problemem niedociągania kierownicy prawdopodobnie przyjechałem. Po czym to zademonstrował. Jednoznaczna ocena bez żadnej podpowiedzi z mojej strony. Jest to przypadłość wszystkich MIII - niedociąganie kierownicy po ostatnim kontrowaniu.

Przy czym jest to tak minimalne, że tylko nieliczni to zauważają.

Układ jezdny jest w jak najlepszym porządku.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Mam identyczny problem jak u Ciebie. Nie można ustawić kierownicy żeby samochód jechał idealnie prosto. Szczególnie denerwujące jest to na trasie. Zero luzów, zawias sztywny. Bardzo lekko ucieka na prawo lub lewo nawet na prostej drodze. Ponadto przy dynamicznym wyprzedzaniu trzeba sporo manewrować kierownicą żeby zachować tor jazdy. Geometria robiona 3 razy, samochód sprawdzany w dwóch różnych ASO (luzy, ciśnienie w oponach etc.). Wszędzie mówią że jestem trochę przewrażliwiony (przesiadka z E46) i że każda Megane jeździ "inaczej". Po za tym jest tu wspomaganie elektryczne więc "tak musi być" (zaktualizowali mi oprogramowanie w układzie wspomagania). Auto kupiłem roczne 19tyś. przebiegu, ale uderzone w koło (wymieniony wahacz) - dlatego dalej podejrzewam, że coś jest nie tak z zawiasem. Została mi do sprawdzenia maglownica (trzeba rozebrać bo luzów nie czuć), ew. sanki do których przymocowane jest zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Megi jeździ dobrze, jadę drogą ekspresową, jest długi prosty odcinek. Mogę puścić kierownicę na wprost i autko jedzie prosto i żadnych korekt nie potrzebuje. Wiadomo że po przejechaniu jakiś 200, 300 metrów trzeba stuknąć w kierownicę, aby skorygować tor jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam !!!

Mam ten sam problem, auto wymaga "wiecznej" korekty toru jazdy, nie ustawia się idealnie do jazdy na wprost.

Odwiedziłem 2 serwisy Renault i wg speców wszystko jest OK.

Ja jednak wiem, że to nie jest normalny, przyjemny, bezpieczny sposób prowadzenia pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kontynuując dalej tema toru jazdy. Tydzień temu udałem się do Renault w Rybniku (pełny przegląd).

40 000 KM km rzeczywistego przebiegu przebiegu. Zgłosiłem problem, mechanik po wykonaniu przeglądu i jeździe próbnej nie zdiagnozował żadnych problemów. Na chwilę obecną już się przyzwyczaiłem po prawie rocznej jeździe samochodem.

Można powiedzieć że już zapomniałem o tym problemie.

Jest tak jak pisze ,,Woytus - cytuję Wiadomo że po przejechaniu jakiś 200, 300 metrów trzeba stuknąć w kierownicę, aby skorygować tor jazdy''

Pozdrawiam SDTA

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!