Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Czy orientujecie się czy w megane III 16 16v 2010r jest filtr paliwa? Jeżeli jest jak często się wymienia? Czy jest może razem z pompą?

Nigdzie nie mogę tego znaleźć. Mam problem z odpaleniem silnika łapie na chwilę i gaśnie po kilku próbach odpalił. Samochód nie miał mocy troszkę szarpał, po przejściu na lpg OK. Co o tym myślicie?. Pozdrawiam.

 

Kolego Waldekr piszemy w odpowiednich działach a nie gdzie popadnie. Aston76

 

Dodano: 21 gru 2014 - 14:49

Dziękuję za pouczenie, ale proszę o podpowiedź. Samochód potrzebny mi jest na dojazd do pracy. A święta tuż tuż.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w pompie paliwa, wymiana razem z pompą (operacja raczej nie opłacalna przy tym przebiegu). A kiedy kolega wlewał świeżej benzyny do baku? Wygląd mi to na zwietrzałe paliwo w zbiorniku. Jeżeli wymiana nic nie da, to pozostaje sprawdzić wtryski i sondy lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo jest świeże ostatnio dolane 20l ok. miesiąc temu. Aktualnie ponad połowa zbiornika (Shell v Power). Po wjeździe do garażu na lpg przełączyłem na benzynę i przy otwartych drzwiach dodawałem lekko gazu. Szło to dosyć opornie i było słychać za tylnym lewym kołem dziwne odgłosy – takie „duszenie się”. Po przejściu na lpg ten odgłos ginie i jest normalnie. Po kolejnej, przejazdrzce znowu test w garażu i było OK.Po wystygnięciu silnika problem z odpaleniem, ale odpalił i znowu bez mocy z efektem „duszenia się”. Jest sugestia, że to pompa paliwa???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjeździj paliwo i nalej świeżego. Dobrze było by zatankować do pełna, nalać jakiegoś uzdatniacza i przepalić to co wlałeś.

To co masz w baku to raczej benzyną bym nie nazwał. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takim paliwie jeżdżę od 10- ciu lat w różnych samochodach z lpg i jak do tej pory bez problemu tak mi zalecił gazownik. Ponoć ma jakieś uszlachetniacze powodujące nie zapiekanie się wtrysków. A jak myślicie czy mogą być to świece ostatnia wymiana 30 tyś temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy kończących się świecach byłoby odwrotnie. Najpierw siada zasilanie gazem, a dopiero później benzyna. Gaz potrzebuje potężniejszej iskry niż benzyna do zapłonu, więc to raczej nie są świece skoro na gazie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Auto naprawione. Przyczyna nieszczelność simeringa w pompie paliwa. Jest to rzecz nierozbieralna tak, więc cała pompa do wymiany. Kupiłem używaną za 140 zł z przesyłką koszt wymiany 80 zł i wcześniej 120 zł za analizę komputerem oraz 80 zł za próbę naprawienia nierozbieralnej pompy z pływakiem. Jeżeli chodzi o filtr paliwa mechanik stwierdził, że ten egzemplarz nie posiada a w instrukcji napisane jest, że pompę wymienia się, co 120 tys km. Druga sprawa to opinia obecnego mojego gazownika, że przyczyną uszkodzenia simeringa mogło być paliwo Shell v Power. Mechanik tą opinię jednak nie poparł twierdząc, że pompa jest odporna na każdy rodzaj paliwa a mój przypadek to po prostu mój pech, że trafiłem na taki egzemplarz.

 

Dodano: 03 lut 2015 - 13:25

Witam Ponownie

Kolega rozebrał pompę (rozciął plastikową obudowę).W środku są dwa filtry paliwa jeden taki tradycyjny jak wkłada się w przewody paliwowe, drugi to siatka. Na pompie są dwa simeringi i tu uwaga!!!. W cztero letniej pompie rozchodziły się w palcach. Można zadać sobie pytanie czy powodem tego było 1.5 roczne przebywanie pompy w Shell V-Power, czy aż tak słaby materiał? Co o tym sądzicie i na jakim paliwie jeździcie? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Kolega rozebrał pompę (rozciął plastikową obudowę).W środku są dwa filtry paliwa jeden taki tradycyjny jak wkłada się w przewody paliwowe, drugi to siatka. Na pompie są dwa simeringi i tu uwaga!!!. W cztero letniej pompie rozchodziły się w palcach. Można zadać sobie pytanie czy powodem tego było 1.5 roczne przebywanie pompy w Shell V-Power, czy aż tak słaby materiał?

Beznadziejnie słaby materiał o-ringa. U mnie, ten sam rocznik - też wymiana pompy przez nieszczelność o-ringa pompa-filtr. Nowa 1150zl bo wspaniali inżynierowie wymyślili, że układ pompa-filtr jest nierozbieralny. A co do myśli inżynierskiej - super pomysł z skrzynka bezpieczników w komorze silnika. Jest do góry nogami.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich ponownie

W grudniu 2014 pisałem o problemach z odpalaniem a w konsekwencji tego o wymianie pompy paliwa. Pompa była dobra natomiast nieszczelność pojawiła się dzięki rozsypującemu się oringowi.

Auto miało przebiegu 80 tys. a na gazie jeździło 30 tys. Winę za tamtą sytuację przypisywałem temu, że jeździłem głównie na paliwie Shell V-power. Wstawiłem pompę używaną. Problem niedawno powrócił, kłopot z odpalaniem i znowu wymiana pompy przebieg 108 tys. Znowu nieszczelność przez rozpadające się oringi. Wlewałem zwykłe paliwo na BP lub Shell. Teraz wyjeździłem do rezerwy i zalałem na Orlenie. W baku zawsze jest ponad 1/4 pojemności. Czy ktoś miał podobny przypadek ? Czy coś jest nie tak ? A może po prostu pech.

pozdrawiam

Edytowane przez waldekr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!