Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakość paliwa vs. niska cena


zdanek76

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Ja na szczęście nie muszę tankować na stacjach przy marketach bo PB95 tankuję raz na kilka miesięcy i wtedy nie ma sensu oszczędzać paru złotych. Wolę zatankować na normalnej stacji.

Natomiast co do LPG to... Orlen i BP po 1,69zł/l, a na Statoil nawet 1,64zł/l :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ostatnia kontrola u mnie na stacji Carrefour-a wykazała nieprawidłową jakość ON... a paliwo przecież dostarcza Orlen i według zwolenników "nie ma różnicy".

Bo nie ma. Paliwo mają takie samo dostarczane. A to, że już sami na miejscu chrzczą to inna sprawa. Tam już jakości "nie broni orzeł"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakość paliwa moja Megi dci jest bardzo czuła, jak tylko dostanie gorszej ropuchy to od razu głośniej chodzi , nie chce "współpracować", ale jak dostanie porządne paliwko to ładnie ciągnie, ma małe spalanie , za chwile pojawi się już letni ON na stacjach , to od razu da się to wyczuć po osiągach auta.

A tak w temacie "świeżego" paliwa, mam zapasik jeszcze kilku litrów benzyny 95 , która ma już chyba z 6 lat.

Dla mojej kosiarki nie ma to znaczenia , pali od pierwszego szarpnięcia, gupia jakaś, że nic nie czuje? :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak w temacie "świeżego" paliwa, mam zapasik jeszcze kilku litrów benzyny 95 , która ma już chyba z 6 lat.

Swego czasu (1998r) dostałem około 40 litrów paliwa od wujka, do fiata 126p jeszcze z czasów PRL-u. I o dziwo chodził na tym paliwie jak burza. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od łanych kilku lat paliwo w PL (zwłaszcza ON) może zawierać do kilku % biokomponentów. Dodatki te rozpadają się po ok roku. Z doświadczenia:

1)mam w pracy dwa agregaty do awaryjnego zasilania (takie poważne jedne 800kW drugi 500kW) oba chodzą na normlany ON ze stacji benzynowej. W jednym z nich paliwo było przez ponad rok. Po tym czasie gdy przyszło do uruchomienia agregat szybko odmówił współpracy właśnie przez dodatki bio, które zaczęły się rozkładać. Od panów z serwisu wiemy że niektóre paliwa premium są tych dodatków pozbawione. Od tego czasu problemy z agegatem zniknęły.

 

PS co prawda to TV a TV kłamie na ogół ale można zobaczyć:

 

2)Najpierw scenic I 1.9dci a potem espace IV 2.0dci taty. W obu autach tankowanie na shellu vpowera dawało zauważalnie niższe wyniki spalania (nawet o poł litra). W mojej megance PB95 nie zawuważyłem jakijś róznicy czy orlen czy shell natomiast róznica pojawiła się na niemieckim paliwie - zwłaszcza, że było niższe spalannie przy większych prędkościach niż u nas.

 

Co do kosiarki to jej to nie stanowi. Tam silnik jest prosty jak konstrukcja cepa;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1)mam w pracy dwa agregaty do awaryjnego zasilania (takie poważne jedne 800kW drugi 500kW) oba chodzą na normlany ON ze stacji benzynowej. W jednym z nich paliwo było przez ponad rok. Po tym czasie gdy przyszło do uruchomienia agregat szybko odmówił współpracy właśnie przez dodatki bio, które zaczęły się rozkładać. Od panów z serwisu wiemy że niektóre paliwa premium są tych dodatków pozbawione. Od tego czasu problemy z agegatem zniknęły.

To co powiesz na to, że miałem swego czasu (pod opieką przez 5 lat) agregat 350kVA (280kW), zalany zwykłym ON, palił on od kopa nawet w mrozy (raz nie odpalił przy minus 35st.C). Po 3 latach został uzupełniony świeżym olejem napędowym (400l). A zbiornik miał 700l. Bo osobiście nie wyobrażam sobie wymiany 700l ON co roku. Jeden warunek poprawnej pracy agregatu to regularne jego odpalanie co miesiąc, aby popracował sobie pod obciążeniem. Z powodu ze za bardzo nie mieliśmy możliwości go wrzucenie pod obciążenie, to był odpalany co tydzień na około 20 minut, aby sobie popracował na jałowym. A zimą była zasada, że codziennie ma być sprawdzany za wyjątkiem weekendów. I myślę, że w przypadku tamtych agregatów co masz, to one padły przez zapchane wtryski paliwa a nie przez paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasze agregaty są zawsze raz na 2-3 tygodnie uruchamiane. Przy dużych mrozach nawet częściej. Akcja z paliwem wyszła przy jakiejś awarii. Po prostu po pół godzinnej pracy ageegat zdechł. Diagnoza serwiau (był jeszcze na gwarancji) zapchany filtr paliwa i maź na dnie zbiornika. Paliwo miało ponad rok i jego zapach nie przypominał normalnej ropy. Dostawcą tego paliwa był Orlen (przywieźli cysterną) i po różnych ping-pongach z nimi stanęło że paliwo można przechowywać przez X miesięcy (nie pamiętam dokładnie ile ale myśmy ten X mocno przekroczyli). Dodam tylko ze jesteśmy budżetówką i mamy ograniczone możliwości prawne czy zakupów po wszystko podpada pod ustawę o zamówieniach publicznych co w praktyce sprowadza się do tego że trzeba ogłaszac przetarg nawet na ołówki do biura i zawsze kryterium jest cena;). Obecnie udało nam się zmienić dostawcę (serwis odpowiada również za tankowanie) i odkąd mamy lane tam paliwa premium (ostatnio od paru lat statoil arctic diesel) i pilnujemy by paliwo nie leżało dłużej niż rok problemy znikły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w Krakowie na dwóch stacjach Shell było chrzczone paliwo, a ponoć Shell taki super. :rolleyes:

Wiesz co ja kupuje w muszelce paliwo od 4 lat non stop tylko 98 lub vpowera i jeszcze mi się nie zdarzyły problemy z samochodem od paliwa.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!