Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Check injection - Irytujący problem


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim;)

Jestem nowy, ale już od dłuższego czasu obserwuje forum i korzystam z waszych rad.

Tym razem problem pojawił się również u mnie. Przeczytałem już kilka wątków w tym temacie, ale mam do was pytanie.

Opis mojego problemu: od 2-3 dni w aucie zapala mi się w trakcie jazdy komunikat check injection oraz kontrolka serwis, które palą się przez kilka sekund po czym gasną i tak np. 3-4 razy w trakcie 15 min jazdy.

Poza krótkim komunikatem graficznym objawów brak.

Silnik pracuje równo i ma moc.

Ostatnio jak zapalił się komunikat wyczułem jedynie przez kilka sekund bardzo delikatne szarpanie auta przy jeździe z równą prędkością, które stosunkowo szybko ustało.

Przypuszczam, że problem może tkwić w cewkach - powoli siadają, albo gdzieś dostała się wilgoć i auto świruje? Auto ma obecnie przejechane 99 tys. km od nowości i cewki nigdy nie były wymieniane.

Świece wymienione zostały 14 tys. km temu.

Moje pytanie brzmi:

Czy można coś zrobić żeby sprawdzić czy to aby wilgoć nie powoduje wyskakiwania tego komunikatu?

Czy mogę użyć preparatu np. kontakt spray na kostce, która podaje prąd na cewki - pytam ponieważ jeszcze tam nie zaglądałem i wolę się przygotować.

Jeżeli macie inne hipotezy/rady dotyczące powyższego problemu to proszę o pomoc. Idzie weekend więc będzie trzeba zejść do garażu;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawilgocenie cewek najbardziej dawałoby się we znaki zaraz po odpaleniu. Logiczne, że w miarę rozgrzania silnika zgromadzona tam wilgoć uszłaby do atmosfery.

Spraye kontaktowe w rozsądnych ilościach na pewno nie zaszkodzą. Ja osobiście jestem wyznawcą kultu WD-40. :D

Najwygodniej byłoby sczytać błędy jakie się zapisują podczas wywalania tych komunikatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też prawda, przy odpaleniu auto pracuje wzorowo. Komunikaty wyskakują losowo, najczęściej jak auto jest ciepłe i na kilka sekund. Na chwilę obecną nie mam możliwości podpięcia auta pod komputer, ale domyślam się, że to by wiele wyjaśniło. Spróbuję z tym kontakt sprayem na początek. Macie może jeszcze jakieś pomysły?

Edytowane przez Rafii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dieslu(ze względu na sposób zasilania pompy paliwa i wtryskiwaczy) tak, w benzynie raczej niemożliwe, tym bardziej w renufkowym 1.6/16V.

Ja bym podłączył pod komputer. Tak naprawdę może to być wszystko. Zaczął bym jednak od sprawdzenia czujnika położenia wału. Potem po kolei sprawdzić wszystkie wtyczki od czujników. Można wyjąć cewki i zobaczyć czy nie są zawilgocone.

Jak masz możliwość to podepnij auto do CLIP-a, ba nawet bym tak trochę pojeździł. Zacząć na zimnym silniku i skończyć jak zaczną wyskakiwać błędy(parę razy muszą się pojawić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody paliwowe odpadają, auto od 6 miesięcy ma założoną sekwencje i śmiga na gazie. Noo właśnie nie mam za bardzo możliwości podłączenia auta pod Clipa. Chyba faktycznie podziałam z tymi kostkami i zobaczę jak wyglądają cewki;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję również przyjrzeć się elektrozaworowi koła zmiennych faz rozrządu tj.:

- wypiąć wtyczkę z elektrozaworu

- poskrobać nożykiem po dwóch pinach na elektrozaworze

- odgiąć delikatnie piny aby po wpięciu wtyczki poprawić kontakt

 

Przy niesprawnym styku na elektrozaworze -> OBD w takiej sytuacji zgłasza błąd P0010, wyświetlany jest komunikat 'check injection' oraz zapalana jest kontrolka 'serwis'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, a gdzie w megane mogę sprawdzić ten brak masy lub styku masy? Mam jeszcze pytanie bo w weekend nie udało mi się sprawdzić tych cewek, czy żeby odpiąć kostki od cewek i je przeczyścić muszę również odpiąć akumulator (chodzi o to czy zapisze mi się jakiś błąd w komputerze)? - wydaje mi się, że nie. Żeby rozwinąć temat to po kilku dniach użytkowania auta zauważyłem, że opisany problem występuje praktycznie wyłącznie na w pełni rozgrzanym silniku, kiedy toczę się z równą prędkością i delikatnie muskam pedał gazu lub hamuję silnikiem. Przy przyśpieszaniu problem wystąpił tylko kilka razy.

Edytowane przez Rafii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy postanowiłem podzielić się z wami spostrzeżeniami. Przeczyściłem już jakiś czas temu kostki sprayem i problem zniknął - niestety tylko na chwilę. Przez pierwsze 2-3 dni nic się nie działo na krótkich trasach (ok. 6 km). Ostatnio problem jednak powrócił i jest dużo bardziej uciążliwy. Oprócz kontrolek na desce, i migania check injection auto zaczęło zdecydowanie szarpać. Silnik pracuje nierówno, a czasami chodzi tylko na 3 cylindry (na światłach potrafi też zgasnąć). Megane jest też zdecydowanie słabsza. Problem nasila się w szczególności na ciepłym silniku. Jak odpalę ją rano to jest w miarę ok. przez pierwsze 2-3 km (chociaż czuję,że silnik nie pracuje wzorowo). Jak się nagrzeje to zaczyna już zdecydowanie szarpać. Myślę, że cewka padła na dobre. Dzisiaj zakupiłem nową BERU i jutro mam nadzieję pozbyć się problemu. Będę miał również możliwość podpięcia pod komputer więc zobaczymy co wyjdzie. Mam tylko pytanie: jak są ponumerowane cewki stojąc frontem do auta? Od lewej jest pierwsza? Czy przy zmianie cewki trzeba odpinać akumulator - może zapisać się jakiś błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cylindry w renault liczy się od skrzyni biegów, czyli pierwsza cewka będzie przy skrzyni biegów a 4 przy rozrządzie.

 

Czy przy zmianie cewki trzeba odpinać akumulator - może zapisać się jakiś błąd?

A po co??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki. Jestem już po diagnozie Clipem - pokazuje błąd wtrysku na 4 cylindrze. Zamiana cewek nic nie dała, błąd dalej dotyczy 4 cylindra. Wszystko wskazuje więc na świece - mimo dziwnych objawów mam nadzieję, że to będzie to. W poniedziałek wymienię świece na nowe i zobaczymy czy problem ustanie. Jeżeli macie jakieś inne pomysły to piszcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po diagnozie Clipem - pokazuje błąd wtrysku na 4 cylindrze.

Czyli wtryskiwacz poleciał.

 

Wszystko wskazuje więc na świece - mimo dziwnych objawów mam nadzieję, że to będzie to.

I tutaj się kolega myli. Trzeba pomyśleć logicznie i wyciągnąć wnioski z własnej wypowiedzi. Problem leży we wtrysku paliwa, a nie w świecy lub cewce. Bo wtedy Clip wskazywałby wypadanie zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam kolego, ale źle napisałem. Na clipie pokazało dokładnie jak piszesz błąd zapłonu na 4 cylindrze. Nie jest to wtrysk, zresztą gdyby kolega czytał wątek dokładnie to kilka postów wcześniej pisałem, że auto ma założoną sekwencję lpg - objawy występują cały czas bez względu na rodzaj paliwa. Jutro wymienię świece i zobaczymy czy problem zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!