Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane 1.5 czy 1.9


domin2114

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Właśnie stoję przed wyborem swojego pierwszego auta, budżet mam nieco skromny około 8 tys. i wybór padł na Renault Megane. I tutaj rozpoczął się dylemat, jaki silnik ? Myślę o tylko o przysłowiowym "dislu". Samochód głównie będzie mi potrzebny do dojazdów do szkoły co weekend ok. 70 km, od czasu do czasu do pracy z racji, że mam tylko 2 kilometry oraz na wypady dwa trzy razy do roku wakacyjne;) Czy silnik 1.5 DCI z 80 KM nie jest za słaby na ten samochód? (Większy wybór na rynku ;) ) Nie ukrywam, że chodzi mi też o ekonomiczność ale nie kosztem tzw. muła ;p . Proszę o Wasze opinie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym jeździłeś do tej pory? Bo nie wiem co dla Ciebie będzie "mułem". Moja dziewczyna dla której moja Megane była pierwszym dieslem którym jeździła, była zachwycona reakcją na gaz. Natomiast dla mnie jest po prostu ok, da się tym w miarę sprawnie wyprzedzić i przyspieszać w ruchu miejskim, ale o wyścigach z pod świateł lepiej zapomnieć.

 

Aha zapomniałem dodać mam wersje 101KM w kombi.

Edytowane przez Mariusz90r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że kolega sam na silę szuka sobie kłopotów. Proponuje poczytać o silnikach diesla z pierwszych lat produkcji (problemy z pompami wysokiego ciśnienia, panewkami, itp, itd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie jeździłem opelem astra II 1,7 2000 r. w dislu dieslu i jego nazywam mułem między innymi na wielką turbo dziurę. Prawda jest pewnie taka, że nie obojętnie jaki samochód by zabrać na cel i szukać w internecie to opinie będą różnorakie ;/ Nie chodzi mi o jakieś wyścigi tylko o spokojne wyprzedzenie przykładowo ciągnika siodłowego z naczepą ;p

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem kombi 1.5 dci (85 km), co prawda jako pasażer, ale na jeździe próbnej. Mam porównanie do 2.0 dci, którą obecnie kupiłem. Wcale taki muł to to nie jest, zwłaszcza do 100 km/h, trudniej może być wyprzedzić pojazd, który jedzie 130-140 km/h, ale jak nie masz autostrad koło siebie to idzie przeżyć. Natomiast koledzy dobrze mówią, diesle z początku produkcji to silniki z poważnymi wadami konstrukcyjnymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że kolega sam na silę szuka sobie kłopotów. Proponuje poczytać o silnikach diesla z pierwszych lat produkcji (problemy z pompami wysokiego ciśnienia, panewkami, itp, itd).

Zgodzę się z kolegą, po dwóch miesiącach od zakupu megane 1.5 zatarłem silnik, po chwili doszła turbina, pompa wysokiego ciśnienia i wtryski. Koszt to jedyne osiem tysięcy !!! Nigdy więcej diesla !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli chyba czas zrezygnować z Megane ;/ Przyznam, że jestem przeciwny benzynie ze względu na koszt przejechania jednego kilometra, który jakby nie patrzeć jest wyższy niż w dieslu. Nawiązując do tych silników, to od którego roku produkcji można "spokojnie" kupować megane 1,5 bądź 1,9 w ON ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że jestem przeciwny benzynie ze względu na koszt przejechania jednego kilometra, który jakby nie patrzeć jest wyższy niż w dieslu.

Ile jest większe? No bez przesady. Moja pali po mieście, w korkach zimą do 9l/100km czyli przy dzisiejszych cenach paliwa (4,19zł.l) daje mi w przybliżeniu koszt 38zł. Silnik diesla weźmie do 7l/100 km czyli koszt będzie o 8 zł mniejszy (30zł). I te 8zł, trzeba odkładać na czarną godzinę, bo do diesla dochodzi jeszcze jedna sprawa, koszty ewentualnych napraw. A to już boli jak padną wtryski, będzie trzeba czyścić układ wtryskowy z opiłków, kupić pompę wysokiego ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez przesady

no właśnie bez przesady, :) jeździłem PB i wiem ile to potrafi kopcić po mieście, także te 2 litry różnicy to jest bardzo optymistyczne założenie i co tu mówić ale nierealne. Ale niech będzie i nawet te 2 litry, średnie ceny na dziś dzień to 4,48zł co daje 8,96 zł. Ja swoim autem od zakupu przejechałem 85 tys, co dało mi to najmniej 7600 zł, przy bardzo optymistycznym dla Ciebie założeniu. Za te pieniądze mogę co 2-3 lata dla kaprysu nawet robić sobię kapitalne remonty silnika..., a wiedz że za jakiś czas ceny wrócą do dawnych 5,50 zł i różnica będzie jeszcze większa. :P ale to znów dyskusja nie na temat ;)

 

Dodano: 13 sty 2015 - 23:56

po dwóch miesiącach od zakupu megane 1.5 zatarłem silnik, po chwili doszła turbina, pompa wysokiego ciśnienia i wtryski. Koszt to jedyne osiem tysięcy !!! Nigdy więcej diesla !

chyba będzie lepiej jak przesiądziesz się na rower.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!