Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc wszystkim jestem nowym posiadaczem M.2- 1.5dci i chcialbym zmienic panel sterowania nawiewu i klimy z manualnej na automatyczna .Przelozylem cala nagrzewnice z klimatronika ,mam 3 czujniki zew. wew. i slon. przedni panel .PROBLEM jaki mi sie pojawil nie ma w mojej instalacji kabli do czujnika slon.i niebieskiej kostki do panelu sterowania . Jezeli mozecie to pomozcie jak to podlaczyc lub podsuncie jakies schematy elektryczne .Z gory wielkie dzieki

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię taką samą przekładkę na wiosnę. Narazie gromadzę podzespoły i przygotowałem plan przeróbki instalacji. Schematy do phI są na downloadzie. Po co przekładałeś całą nagrzewnicę. Aż mi się nie chce wierzyć że taką robotę zrobiłeś nie sprawdzając najpierw co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemat klimatronika na załączonym PDF. Wersja z 2007.

Oznaczenia na schemacie:

1111-czujnik nasłonecznienia

418-czujnik temp. w kabinie

1023-moduł wentylatora w kabinie

120 skrzynka bezp. w kabinie

1337 bezp. pod maską

645- moduł komfortu w kabinie

420,475,1115 silniczki sterujące

 

Dodano: 14 sty 2015 - 09:16

Dołączam drugą cząść wtyczki nr.2 bo mi umknęła.

schemat.pdf

post-4670-0-28962800-1421222884_thumb.jpg

post-4670-0-66424600-1421223359_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, w jakiej wersji wyposażenia masz auto, np. czy masz czujniki zmierzchu i deszczu, składane lusterka, hands free, tempomat itp.

W najsłabiej wyposażonych wersjach może nie być niektórych wiązek, wtedy trzeba włożyć więcej pracy. Sprawdź, czy masz moduł UCH w wersji N3, bo w niższej wersji nie ma 3 gniazd z wyprowadzeniami wiązek, tylko 2 i wtedy jest problem.

 

Na pewno nie masz tej wiązki z niebieską wtyczką? Ona jest dość sprytnie ukryta - trzeba ją wydłubać z otworu, do którego jest wpięta, żeby nie latała luźno. Czujnik nasłonecznienia można podłączyć bezpośrednio do dwóch pinów niebieskiej wtyczki opisanych jako ścieżki nr 1 i nr 2 czujnika nasłonecznienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaru na czym polega problem z brakiem trzeciego gniazda w UCH? Wg mnie nic nie jest potrzebne z tego gniazda. Jeśli dobrze pamiętam są tam głównie wyjścia pod HF i inne drobne opcje dla wyżego wyposażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..chodzi mi tylko o "drobne" różnice w reszcie instalacji - w uboższej wersji może nie być "ukrytych" wiązek i wtyczek. Kolega pisze, że nie może znaleźć wtyczki, więc zastanawiam się, czy będzie musiał dorabiać wiązki, czy może po prostu przeoczył ukrytą wtyczkę.

Ogólnie to prościej było najpierw zidentyfikować, jakie jest wyposażenie, zamiast zaczynać od wymiany nagrzewnicy, która akurat nie była potrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UCH musiałbyś odkręcić i zobaczyć na nalepce, chyba innej opcji nie ma. Masz impulsowe podnoszenie szyb, podgrzewane lusterka, czujnik deszczu, ekektryczne szyby z tyłu, podłokietnik między fotelami, pilot do radia, temp. zewn. na wyświetlaczu ? Albo inaczej lusterko wsteczne masz z dużą plastikową obudową?

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema sprawdzilem UCH i jest 2

wiec wziolem sie do roboty, odkrecilem cala deske i zaczolem szukac tej magicznej niebieskiej kostki, ale jej nigdzie nie ma wiec musialem sie wziac za dokladanie nowej wiazki elektrycznej nie moge tylko ogarnac do czego laczy sie ten niebieski kabel nie pamietam jaki to nr. pin. Mysle ze ogarne to w sobote bo jutro do roboty jak zakoncze prace opisze i powrzucam fotki

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam

mam mege z 2004 coupe. elektryczne szyby lusterko z czujnikiem zmierzchu i manualna klime. chce zmienic na klimatronik. zamowilem panel sterujacy. czy cos jeszcze bedzie mi potrzebna?? gdzie szukac tych dodatkowych kabli niebieska wtyczka??

nagrzewnica mi brzeczy na wyzszym biegu (3 i 4) i zdarzylo mi sie ze wylaczyla sie gdy byla na 4 czy to przez wibracje??

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

Następny, który nie wie, że zdanie rozpoczyna się dużą literą.

Oj będziemy się gniewać.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nagrzewnica mi brzeczy na wyzszym biegu (3 i 4) i zdarzylo mi sie ze wylaczyla sie gdy byla na 4 czy to przez wibracje??

Kolega wie co to jest nagrzewnica?

Nagrzewnica nie ma żadnych biegów, ani nie może się wyłączyć. No, chyba, że się zatka, wtedy można uznać, że się wyłączyła. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega wie co to jest nagrzewnica?

Nagrzewnica nie ma żadnych biegów, ani nie może się wyłączyć. No, chyba, że się zatka, wtedy można uznać, że się wyłączyła. ;)

 

chodzi o predkosc nawiewu 3 i 4 a nagrzewnica/nawiew sie wylancza z tego co znalazlem na necie to jakis rezystor kolo silnika nawiewu jest wadliwy i on wylancza prad

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi, ortografia. Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewnica jest elementem układu wentylacji i klimatyzacji samochodu. Jest rodzajem kaloryfera, przez który stale przepływa ciecz chłodząca silnik, nagrzewając powietrze wpadające do kabiny. W Megane/Scenic zastosowany jest układ, który w razie potrzeby otwiera lub zamyka przepływ powietrza przez nagrzewnicę, wpadającego do kabiny.

Polecam wizytę na naszym Downloadzie i odszukanie stosownych dokumentów opisujących zarówno układ wentylacji samochodu i jego budowę. Znajdziesz tam też stosowne manuale, które pomogą w samodzielnej wymianie części.

Rezystor/moduł mocy jest elementem sterującym pracą dmuchawy, użyj <szukaj> i poczytaj o tym elemencie układu wentylacji.

Nie musisz szukać po całym internecie, wystarczy że przeszukasz forum, temat jest dość dobrze opisany. Znajdziesz nawet jak naprawić taki moduł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o predkosc nawiewu 3 i 4 a nagrzewnica/nawiew sie wylancza z tego co znalazlem na necie to jakis rezystor kolo silnika nawiewu jest wadliwy i on wylancza prad

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi, ortografia. Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

 

nie mieszkam w polsce i nie pisze z polskimi znakami ten regulamin to wzdura

Kolego regulamin przewiduje taką opcje jak Twoja. A jeżeli nie odpowiada Tobie regulamin, to nikt na siłę nie będzie Ciebie tutaj trzymał. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!