Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytanie dotyczące automatycznej dwustrefowej klimatyzacji.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od miesiąca jestem szczęśliwym użytkownikiem Renault Megane z 2014 roku. Wcześniej przez trzy lata jeździłem Renault Thalia, która była wyposażona w jednostrefowego klimatronika. W związku z tym nasunęła mi się następująca kwestia. W Thalii był klawisz, AC który podświetlał się w momencie kiedy działała klimatyzacja dzięki czemu można było szybko oszacować czy np. mając ustawione na AUTO i na 20st.C działał klimatyzacja czy jeszcze/już nie. W Megane widzę, że jest tylko klawisz AC OFF, ale rozumiem że wyłącza on całkowicie klimatyzację i można korzystać z regulacji temperatury, ale bez użycia klimatyzacji, tak? Jak np. teraz na dworze jest 4st.C i mam cały czas na AUTO to skąd mam wiedzieć czy jest włączona klimatyzacja czy wyłączona? Nie jest to dla mnie jakieś problematyczne, ale w Thalii było jasno widać kiedy działa klimatyzacja a w Megane nie i mnie to zastanawia :-)

 

Dziękuję za informację. Pozdrawiam!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że przy włączonej klimie są trochę wyższe obroty biegu jałowego - po wciśnięciu AC OFF delikatnie się obniżają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jest tak jak piszesz.

W Megane 3 nie masz bezpośredniej sygnalizacji stanu pracy klimatyzacji.

Jeżeli masz "Auto on" klimatyzacja pracuje cały czas, do momentu, kiedy temperatura otoczenia spadnie do -4 do 0 stopni Celsjusza.

Jeżeli masz "Auto off" to układ utrzymuje temperaturę zadaną automatycznie ale bez klimatyzacji.

Z tym, że w naszych autach klimatyzacja pracuje trochę inaczej niż klasycznie (klasyczne pracują na zasadzie on-off) a tutaj moc układu jest regulowana płynnie.

Ale może ktoś opisze to dokładniej, ktoś bardziej obeznany w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że przy włączonej klimie są trochę wyższe obroty biegu jałowego - po wciśnięciu AC OFF delikatnie się obniżają.

Dokładnie tak jest - włączenie klimy zwiększa trochę jałowe obroty, to najprostszy sposób, żeby stwierdzić czy się załącza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź, już wszystko jasne. Czy jak jest zima to macie na AUTO czy na AC OFF? Zastanawiam się nad sensem ciągłego używania klimatyzacji w zimie tym bardziej, że samochód zapewne pali dużo więcej zwłaszcza, że jeżdżę głównie po mieście. Dziękuję za odpowiedź.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad sensem ciągłego używania klimatyzacji w zimie tym bardziej że samochód zapewne pali dużo więcej zwłaszcza że jeżdżę głównie po mieście

Z tym dużym spalaniem to nie przesadzaj. Przy automacie wpływ klimy na spalanie jest zdecydowanie mniejszy niż przy manualnej. A tak jak napisał meganecoupe02 szyby nie parują, oczywiście jeśli klima jest sprawna i masz czysty filtr kabinowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!