Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samoczynne resetowanie radia


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Mam pewien problem który zaobserwowałem 2 dni temu i trwa do dzisiaj. Nagle bez jakichkolwiek interwencji (wizyta w ASO etc) w czasie normalnego użytkowania zaczęło mi się resetować radio. Co 5-10min wyłącza się na jakieś 2-3 sekundy. Nie za bardzo wiem co mogło być przyczyną i jak można to naprawić. Czy ktoś z was spotkał się z takim problemem bądź podejrzewa co to może być?

Dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Pozwolę sobie odświeżyć temat. W moim megane od około 2óch miesięcy po odpaleniu silnika radio chwilę gra po czym się "przeładowuje" - ekran robi się czysty i po kilku sekundach wszystko się pojawia na nowo. Potrafi się tak stać dwa, trzy razy w przeciągu kilku minut. Rzadziej się tak dzieje już później w trakcie jazdy. Ostatnio tak się przeładowało, że pokasowały się wszystkie ustawienia BT, lista stacji itp i przestały grać tylne głośniki - co się mogło stać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
Odświeżam temat. Radio zaczęło samo się resetować po około 8h postoju. Radio nie było wyjmowane, niedawno zmieniałem akumulator, z odpalaniem po nocy nie mam problemu. Resetuje się tylko radio, informacje w komputerze pokładowym są zapamiętane. Myślę, że to nie luźne przewody, bo wtedy by wyłączało się przy jeździe na wybojach. Stawiam na zimne luty. Co jeszcze wam przychodzi do głowy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wojtek0490 napisał:

 Myślę, że to nie luźne przewody, bo wtedy by wyłączało się przy jeździe na wybojach. Stawiam na zimne luty. Co jeszcze wam przychodzi do głowy?

Radio ma podwójne zasilanie. Czerwony przewód po zapłonie i obwód żółtego, czyli standby. W czasie jazdy żółty jest wewnętrznie zasilany z czerwonego. Po wyłączeniu zapłonu i otwarciu drzwi wyłącza się (radio) zasilanie czerwonego przewodu. Na żółtym jest ok 12V do zamknięcia drzwi  Później to napięcie się obniża do 2,7V. Jeśli spadnie poniżej 1,8 V ustawienia radia się kasują. Zasilanie jest z UCH ale pobór prądu jest po zatrzasku znacznie poniżej 1 mA. Są to wartości ciężko mierzalne. Praktycznie opór na złączkach na to nie wpływa chyba, że jest przerwa. W takim wypadku pamięć będzie podtrzymana do czasu rozładowania kondensatora. W zależności od radia ten czas jest różny. Obniżenie napięcia zasilania na UCH do 7V to drugi przypadek skasowania ustawień radia. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za szczegółowa odpowiedź. Ostatnio zaobserwowałem inną usterkę, która z racji zimy odłożyłem do wyeliminowania do wiosny. Po przeczytaniu postu widzę, że może mieć powiązanie z resetowaniem radia. Po uchyleniu prawych tylnych drzwi nie pojawia się na wyświetlaczu informacja, że są otwarte. Dopiero w połowie otwarcia na chwilę "miganie" ikona na wyświetlaczu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden uszkodzony zamek to stały pobór prądu rozładowujący akumulator. Pewnie dlatego go wymieniałeś. W Lagunie jest to wartość 0,19A. Pewnie w Megane będzie podobnie. Z taką usterką nie można czekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!