Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny wysoki dźwięk zamiast odpalenia


2kc

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

przeszukałem całe forum ale nie znalazłem takiego zdarzenia. Mianowicie rzadko, bo 2 razy w miesiącu, ale zdarza się, że po wciśnięciu START auto zamiast odpalić, wydaje dziwny wysoki dźwięk, jakby wszedł na bardzo wysokie obroty, ale nie odpala. Kręci tak wysoko, aż nie wcisnę ponownie START.

Pisałem do RENAULT i czytałem FORUM, wszystkie odpowiedzi sugerowały zmianę KZFR.. Wymieniłem na FEBE, ale nic z tego. Kilka dni po wymianie to samo się zdarzyło. Mam tak od 2 lat, myślałem że to nic takiego, elektronika. Ale w końcu w mies temu musiałem wymienić rozrusznik. Może to jest powiązane i ten brak rozruchu powoduje dalsze usterki. Co myślicie? Słyszeliście o czymś takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, w sumie nie wiem. Na pewno jak coś elektrycznego, bo silnik nie odpala. To brzmi jakby coś się zacięło.

Przypadkiem przy wymianie cewek stało się to przy mechaniku, a raczej "wymieniaczu części", bo jak to usłyszał to wzruszył ramionami i powiedział że nie ma pojęcia co to jest. Ale nie specjalizuje sie też w Reniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega 2kc tak to opisał, że nie bardzo wiadomo o co chodzi.

Rozumiem z tego, że po naciśnięciu START rozrusznik kręci, ale silnik nie odpala. Przy tym kręceniu słychać dźwięk jakby silnik wszedł na wysokie obroty.

Wg mnie przyczyny mogą być dwie.

1) Uszkodzony rozrusznik, koło zamachowe, a właściwie zęby na nim. Rozrusznik ma uszkodzoną zębatkę, która zazębia się na kole ale jest luźna na wirniku rozrusznika, w efekcie słychać dźwięk szybko obracającego się silnika elektrycznego. Pomoże tylko wymiana/regeneracja rozrusznika.

W drugim przypadku zębatka rozrusznika wpada w miejsce gdzie nie ma zębów na kole zamachowym i rozrusznik kręci się swobodnie. Wrzuć 2 bieg i spróbuj ruszyć auto, wystarczy parę cm. Jak zaskoczy to masz odpowiedź. Naprawa jest droga bo trzeba dostać się do koła zamachowego i chyba całe będzie do wymiany. Nie pamiętam czy jest tam osobny wieniec zębaty, czy jest to całość.

2) To już poważniejsze, bo wskazywało by na rozwalony rozrząd. W takim przypadku zawory są otwarte w związku z tym silnik nie ma kompresji lub ma ją szczątkową.

Silnik obraca się szybko, praktycznie nie słychać charakterystycznych głuchych dźwięków w momencie gdy tłoki sprężają powietrze w cylindrach.

Mam nadzieję, że jasno to wyjaśniłem.

Wystarczy podnieść maskę i zaobserwować jak zachowuje się silnik podczas uruchomienia rozrusznika.

 

Dodano: 03 lut 2015 - 12:23

Ale nie specjalizuje sie też w Reniach.

Zmień mechanika, pewne objawy i zachowania elementów mechanicznych samochodu nie są związane z daną marką i rodzajem silnika. Często nie są nawet związane z wyposażeniem elektrycznym. Wymieniaczem to możesz być sam. Wystarczy komplet dobrych kluczy, podnośnik, minimum wiedzy o mechanice i procedury opisujące co i jak wymienić. Czasem przydaje się też garaż. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd był wymieniany pół roku temu, rozrusznik 2 miesiące temu, bo padł. Przed i po wymianie rozrządu ten dźwięk zdarzał się tak samo często. Po wymianie rozrusznika również nie zmieniło to nasilenia, ani nie zaprzestało. Wydaje mi się, że nie ma rozruchu, nie brzmi to w ten sposób. To brzmi jakby jakaś elektryczna część zawiesiła się i działała na maxa.

Co proponujecie? Może faktycznie pójdę na diagnozę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Nagraj filmik

2) Jak wcześniej napisałem, maska w górę jeden patrzy drugi "kręci"

Poza tym silnik zapala normalnie, ale od czasu do czasu nie zapala i słychać ten dźwięk?

Pytam do z Twoich postów rozumiem, że silnik nie zapala( tzn, teraz nie zapala bo coś się stało) i słychać ten dziwny dźwięk.

I od razu proponuję sprawdzić tak jak napisałem w poprzednim poście pkt.1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo, nie da się nagrać filmiku, bo ta usterka pojawia się 2-3 razy w miesiącu, przypadkowo. Aby to nagrać film musiałbym za każdym razem nagrywać kiedy odpalam auto..To się zdarza przypadkowo. Auto aktualnie normalnie kręci i odpala. Jeśli to się zdarza, ten zgrzyt pojawia się za pierwszym razem. Zgrzyt nie ustępuje dopóki nie wcisnę START/STOP, ale w tym czasie auto nie jest odpalone. W tym czasie auto "zastyga", zacina się. Później odpala normalnie, bez zgrzytu. Nie zdarzyło się jeszcze, aby przez ten zgrzyt auto nie odpaliło za drugim, czasem trzecim razem. Choć może mogło to doprowadzić do usterki rozrusznika, ale tylko domniemam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj wieniec koła zamachowego, możliwe, że nie ma na nim wszystkich zębów.

Jeżeli są wszystkie zęby to pozostaje jedynie rozrusznik.

Żeby to ogarnąć trzeba być przy aucie w takim momencie, musiałbym być przy aucie obserwować i słuchać co się dzieje.

Spróbuj może uda Ci się nagrać chociaż dźwięk, wtedy może coś się poradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś być nie tak z rozrusznikiem pomimo tego że został wymieniony na nowy? Sprawdzę ten wieniec koła zamachowego. On jest łatwo dostępny czy lepiej podjechać do mechanika żeby zerknął?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło zamachowe zabudowane jest osłoną sprzęgła jednocześnie łącząc silnik i skrzynię biegów. Jedyne miejsce gdzie można na niego rzucić okiem, to miejsce zamontowania czujnika położenia wału. Trzeba go wykręcić i będzie dojście. Przydała by się jakaś mała kamerka z własnym oświetleniem i druga osoba, która będzie kręcić ręcznie silnikiem.

Co do rozrusznika to różnie bywa. Jeżeli problem występował przed jego wymianą to niby można go wykluczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesięcy temu...

Hej, chciałem napisać o dalszych efektach pracy nad powyższym problemem. Otóż jak się okazało, problem stanowiło koło zamachowe, a dokładnie wytarte ząbki. Bendiks nie miał za co chwycić, wręcz piłował ząbki. Koło zamachowe wymieniłem na oryginalne. Niestety, problem powrócił po 2 miesiącach. Ząbki znów zaczęły być piłowane. Żaden mechanik nie wie o co chodzi i czemu dochodzi do piłowania ząbków. Objawem nieodpalania jest również zawieszanie się komputera przy wciśnięciu START. Odwieszam go wyciągając kartę i wciskając START. Co lepsze, powtórny defekt zaczął się od właśnie zawieszania systemu, dopiero później zaczęło się piłowanie ząbków. Co robić? Jeszcze jedno. Po powtórnym problemie postanowiłem oddać rozrusznik bo jest na gwarancji, bo był wymieniany 10 miesięcy temu. Rozrusznik okazał się ok, ale po wsadzeniu do z powrotem problem z nieodpalaniem ustał na ok 2 tygodnie...To musi mieć jakiś związek, tylko o co chodzi?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega miał podobny problem, ale w innym aucie.

Okazało się, że rozrusznik był z innego modelu i prawie pasował.

Zębatka rozrusznika stykała się z wieńcem na kole zamachowym tylko na samym końcu i po czasie zęby po prostu się zjechały.

Zrobił to samo co Ty, czyli wymienił rozrusznik na inny (stary wziął do pokazania) i po jakimś czasie problem powrócił.

Dopiero jak kolejny raz stało się to samo pojechał na szrot i kupił rozrusznik do odpowiedniego modelu, to problem ustąpił.

Miał wtedy jakiegoś Peugeota i po prostu się okazało, że za pierwszym razem ktoś kupił zły rozrusznik, do silnika po modernizacji, który miał niższą zębatkę.

Warto tez popatrzeć, czy rozrusznik jest idealnie prosto zamontowany, bo kiedyś spotkałem patent z lekko przekrzywiony, który też niszczył zębatki.

Jeśli masz możliwość, to pożycz od kogoś amperomierz cęgowy i sprawdź jaki prąd pobiera rozrusznik przy uruchamianiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!