Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, powoli przychodzi czas na wymianę przednich hamulców. Pomyślałem, żeby dać coś większego.

Aktualnie Megana stoi na 17 calowych fabrycznych felgach i tarczach 280mm przód.

Z tego co wyczytałem można łatwo dac 300mm tarcze od Scenica (rozstaw 4x100), przy czym wymieniamy też jarzma (+klocki do Scenica), ale zaciski zostają te same.

Jako, że zaciski są trochę "biedne" to myślałem nad 2 tłoczkowymi z Espace III 3.0 V6, tyle że są na tarcze 305mm.

Próbował kiedyś ktoś coś podobnego złożyć?

Mój plan to tarcze 300mm 4x100 ze Scenika, jarzma ze Scenika i zacisk z Espaca III 3.0 V6 jak podejdzie pod jarzmo, a jak nie to może zaryzykuje dać jarzmo i zacisk z Espaca mimo, że na tarcze 305mm, a nie 300mm (rantu na pewno nie będzie...)

Idealnie byłoby dać tarcze 305mm, ale znaleźć w rozstawie 4x100 jest ciężko, a jak są to ceny astronomiczne.

Pisałem już nawet do Mikody czy robią takie, ale niestety takich dużych nie odlewają... więc specjalne zamówienie, czy zakup tarczy bez otworów nie wchodzi w grę.

Przerabianie tarczy z Espaca z 5 śrub na 4 też nie wchodzi w grę, bo to już jest rzeźba...

 

W weekend będę próbował odwiedzić pobliski złom francuzów. Może coś uda się skompletować. Jak na razie rozesłałem zapytania na allegro o rozstaw otworów jarzma od Espace III 3.0 V6

 

Pozdrawiam

 

Dodano: 01 mar 2015 - 19:51

Korzystając z katalogu tarcz brembo sprawdziłem wszystkie wymiary (Megane II 2.0t 280mm vs Scenic II 2.0t 300mm) i zamawiam właśnie zestaw tarcz na przód od Mikody numer katalogowy 1744 w specyfikacji GT - nacinane, nawiercane i malowane. Mam ich produkt na tylnej osi od 2 lat i jestem zadowolony, także zaufam im i tym razem.

Zaciski z jarzmami od Scenic'a II na tarcze 300mm też już kupione i czekają na piaskowanie, malowanie oraz wymianę uszczelek. Trafiło na system BOSCH (w późniejszych latach ATE).

Pozostaje zamówić klocki.

Zaciski dwutłoczkowe od Espace III 3.0 V6 niestety nie podejdą pod jarzmo od Scenic'a z powodu innego rozstawu prowadnic. Zastosowanie jarzma z Espaca raczej nie wchodzi w grę, ponieważ wymiary tarczy są inne, więc jarzmo będzie inaczej pozycjonowane wobec tarczy. Ten temat niestety odpuściłem, bo nie chce mi się bawić w adaptery czy przerabianie tarczy itp.

Wrzucę jakieś fotki jak zmontuje to już na aucie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie chcę przesadzać, żeby zacisku z piasty nie wyrwało. 4tłoczek był w 225 a tam już kompletnie inna piasta. Kolejny problem to dobór tarczy, chyba że chcesz się bawić w adaptery.

Tutaj jest plug&play. Kostrukcyjnie też powinno wytrzymać bez problemu. Zaciski są te same, tylko inne jarzma (na tarcze 300mm). Finansowo nie wychodzi drogo, bo tak czy siak tarcze musze kupić nowe jak i klocki. Jedyny koszt to jarzma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Wielu producentów samochodów stosuje te same klocki w swoich samochodach, Jak wchodzisz w info o klocku to często podane są marki samochodów do jakich one też pasują. Mogą wyglądać identycznie lub podobnie ale np. mieć inne oznaczenie, czasem różnią się milimetrem w wielkości ale będą pasować do różnych samochodów. Producent danego systemu hamulcowego stworzył dany system, jedni producenci aut go kupili jako gotowy wyrób i zamontowali do swojego samochodu a że producent sprzedał też to samo innym jest normalne. Koszty!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

sorry za zwłoka z wrzuceniem zdjęć.

Wrzucam link do galerii

 

ZDJECIA HAMULCOW

 

Jest to konwersja na rozmiar 300mm ze Scenica z jakimś większym silnikiem, bo bywają tam też 280mm. Kluczowym elementem jest jarzmo które dystansuje zacisk od tarczy.

Sam zacisk jest taki sam jak w wersji 280mm. Należy pamiętać, że były dwa systemy hamulcowe! Ja pozostałem przy BOSCHu. Trzeba o tym pamiętać w momencie kupowania klocków.

Niestety nie mogłem kupić samych jarzm, więc najpierw wszystko ładnie przygotowałem tj. wypiaskowałem zaciski i jarzma. Wymieniłem wszelkie uszczelki i zastosowałem odpowiednie smary (tłoczek, prowadnice). Następnie pomalowałem czarną farbą wysoko temperaturową do kominów (2 warstwy). Z doświadczenie wiem, że spreje są kiepskie ponieważ nanosi się za cienką warstwę i od kamyczków szybko powstają odpryski i wdaje się korozja, więc postanowiłem zrobić to pędzlem.

Przy okazji swapu wymieniłem również cały płyn hamulcowy na nowy. Użyłem TRW z podwyższoną temperaturą wrzenia. Swap zajmuje tyle co wymiana tarcz + wymiana płynu (odpowietrzenie)

Na tyle mam również mikody GT, ale po 2 latach i może 40tys km widzę, że nacięcia powoli znikają a jeszcze jest połowa klocków. Możliwe, że klocki są za twarde i zjadają tarczę. Fakt faktem jazda dość agresywna jeśli chodzi o hamulec.

Tarcze mimo, że były malowane przez Mikode rdzewieją. Jeśli ktoś jest perfekcjonistą to lepiej kupić niemalowane i dać do cynkowania. Jest to dość tanie i na pewno trwalsze, bo Mikoda nie maluje całych tarcz tylko części widoczne. Ja moje przednie trochę domalowałem pozostałością farby.

Odczucia... samochód hamuje o wiele lepiej, ale jak widać w galerii były w dość kiepskim stanie przed wymianą.

 

pozdrawiam

 

Kolego zapoznaj się z regulaminem zamieszczania zdjęć i zastosuj się do niego. Aston76

Edytowane przez wazzabii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam że do Megane II GT oraz do Laguny II (rozstaw 5x108) można założyć heble z Espace IV V6 czyli 324mm. Ja u siebie takie założyłem i efekt jest mega! Seryjnie miałem 280mm. Dodaję też dwie foty do porównania :)

post-62034-0-27260600-1445835368_thumb.jpg

post-62034-0-70423400-1445835375_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem nad zalozeniem wersji dwutloczkowej (bodaj Traffic), ale nie obeszloby sie bez adapterow, czego chcialem uniknac za wszelka cene. Sam zacisk mial inny rozstaw srub niz jarzma ze Scenica (oba systemy hamulcowe), wiec ten pomysl porzucilem. Trzebaby zastosowac caly zestaw (jarzmo i zacisk) i nagle problemem zostaje tarcza.

Sporo czasu spedzilem nad katalogiem Brembo z rozmiarami tarcz i analizowaniem co wejdzie bez rzezby.

Kolega od tarczy 324mm prezentuje jak mniemam ph2, ja mam ph1 i 4 sruby, wiec by nie wlazlo bez rzezbienia.

Zaprezentowany slab jest najlatwiejszym do wykonania. Potrzeba tak na prawde tylko jarzma na 300mm i tarczy 300mm plus klockow. Sama tarcza nie jest duzo drozsza od 280mm.

Upgrade budzetowy :)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - ortografia. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!