Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 6 miesięcy temu...

Sorka że odkopie temat. Mam Megsa CC 1.9 09r z 280mm na przodzie i zaciskami ATE, z czego widzę to Scenic nie miały takich zacisków.

Czy to znaczy że musiał bym zmienić na zaciski/jarzma boscha i dopiero wtedy można by zamontować tarcze 300

Ktoś rozwijał dalej temat hamulców prócz kolegi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie zostaje mi nic innego jak szukać zacisków od ATE, swoja droga czekam na paczkę i chcę przerobić tył, zaciski też te same 240 -> 270 od Scenica II i Megane II kombi.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie przy swapie o rozmiarze felg. Ja miałem 17 cali, więc nie był to problem. Ja zapasu nie miałem, więc nie potwierdzę, czy będzie jeszcze pasował. Informuje, żeby nie było niespodzianek.

 

pozdrawiam swapujących ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zaciski ATE, w sobote podmieniłem na chwile samo jarzmo od Scenica II też ATE i wygląda na ta że jest ok. Więc idą do mnie tarcze 300 i klocki. Tył zmieniłem już z 240 na 270 wymiana też tylko jarzma. Felgi mam 18" więc i tak jeszcze sporo miejsca

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Podepnę się do pytania kolegi Snozer, czy może ktoś robił takie połączenie tarczy 280 z zaciskiem z tłoczkiem 60?

Myślę by spróbować to zrobić w Megane I ph II 1.6 16v, tam jest fabrycznie tarcza 280 i zacisk z tłoczkiem 54.

Zaciski z tłoczkiem 60 występują w lagunie I 2.0, 2.2, 3.0, Espace 2.2, 3.0, Scenicu 1.9, Safrane 2.5, 3.0, wyglądają tak samo jak te z tłokiem 54, nie wiem tylko czy wymiary są takie same.

Numery zacisków BHS116 117, BHS116E 117E.

Pytanie tylko czy da się to zrobić i czy to będzie miało sens?

Większy tłok powinien polepszyć siłę hamowania, tylko na ile będzie to odczuwalne pod względem opłacalności całej przeróbki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 5 tygodni później...

Jeżeli chodzi o system hamulcowy ATE można bez problemu kupić kompletny zacisk z jarzmem od grand scenic ii w rozmiarze 300 mm.

Zacisk ATE ma nieco inne oznaczenie dla wersji 280 mm i 300 mm. Dlatego mając w dobrym stanie zacisk od scenic ii wyczyściłem go dokładnie i polakierowałem, lakierem w spray do zacisków.

Najpierw wyjąłem tłoczek za pomocą sprężonego powietrza. Następnie czyszczenie jarzma i zacisku, używając śrubokręta pilnika, szczotek na wiertarkę itd. Na piaskowanie się nie zdecydowałem.

Nie mam zdjęć z samej operacji czyszczenia, ale wstawiam już po lakierowaniu. Uszczelnienia były w dobrym stanie więc nie wymieniam, wymyłem w wodzie z płynem do mycia naczyń.

Aktualnie czekam na smar do cylinderków ATE oraz pastę do zacisków.

Tarcze i klocki już czekają.

 

ATE 300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!