Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przegrzewający się silnik i nie działające ogrzewanie


Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś może wie co może być nie tak? Wiem że na odległość nikt nie auta nie naprawi ale może mieliście podobny przypadek lub wiecie o co chodzi. Objawy są następujące: silnik nagrzewa się do temperatury 90 stopni i utrzymuje przez pewien czas tą temperaturę. Po pewnym czasie strzałka zaczyna wariować. Jadąc i dodając gazu czasem temperatura rośnie a czasem maleje. Czasem rośnie bez dodawania gazu. Raz doszło do maksa i wyświetliło się że silnik przegrzany i oczywiście kontrolka STOP. Drugim objawem jest totalny brak ogrzewania. Cały czas dmucha zimnym powietrzem pomimo że jest rozgrzany. Dodatkowo zauważyłem że trochę spadł poziom płynu (2 tygodnie po zalaniu). Auto było kontrolnie podłączone pod komputer i nie wykazuje żadnych błędów prócz błedu stałego dotyczącego świec. Czy ktoś może wie co to może być i jakie mogą być koszty naprawy (silnik 1,5 dci). Z góry dziękuję za odpowiedzi i informacje.

Edytowane przez jerry515
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

To przypuszczenia czy potwierdzone praktyką info w sensie że u Cb też tak było? Dodam że po opisaniu problemu mechanikowi ale bez patrzenia na auto bo nie mieli czasu powiedział że może to być niestety uszczelka. Czy jest to możliwe czy jakieś objawy opisane przeze mnie się nie zgadzają?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszym miejscu termostat i odpowietrzenie układu całego i ewentualne dalsze szukanie problemu. Jeśli auto nie dymi nie przybywa ani nie ubywa oleju , jeśli na odpalonym silniku nie widać w zbiorniczku "bombelek" powietrza to uszczelka odpada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się kiedyś zawiesił termostat w ostre mrozy i też temperatura mi wrazstała, ale do sytuacji, aż mi się kontorlka stop zapali nie dopuściłem. Na drugi dzień jakoś sam się odwiesił i wszystko gra do tej pory. Ale również obstawiam termostat + za niski poziom płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie to samo. Ubywa płynu i gdy jest go już mało, silnik się grzeje na max i brak jest ogrzewania. Po dolaniu płynu wszystko jest ok. Sprawdź szczelność układu i upewnij się czy masz sprawny korek zbiorniczka wyrównawczego. Często cieknie z magistrali wody (to ta plastikowa rura), na końcu ma oring z którego cieknie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubywa płyn i gdy jest go już mało silnik się grzeje na max i brak ogrzewania

Tu i u autora tematu, wg mnie brakuje informacji jaka w tym momencie jest temperatura chłodnicy, jak się zachowuje wtedy poziom płynu w zbiorniku i po wystygnięciu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli niedawno wymieniłeś płyn to najprawdopodobniej masz zapowietrzony układ. Proponuje uzupełnić płyn, zagrzać silnik, dmuchawa i ogrzewanie ma maxs i problem sam powinien się rozwiązać. Czasem to wymaga kilku minut. No chyba, że termostat ci się zawiesił i jest cały czas zamknięty, po zagrzaniu autka sprawdź przewody do chłodnicy czy ciepłe. Jeśli nie to wymiana termostatu powinna zakończyć sprawę.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za liczne odpowiedzi

Niestety ostatnio nie miałem czasu się tym zająć i auto stoi jak stało. Jedyne co jeszcze zauważyłem to bąbelki w wężyku idącym ze zbiornika płynu chłodniczego natomiast auto nie dymi białym dymem. Pozostaje laweta/linka i warsztat bądź sposób poljona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!