Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lekki spadek obrotów


celownik07

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Podczas gdy muszę wyhamować auto do "zera" zauważyłem, że obroty chwilowo spadają poniżej 1000 (koło 800), po czym regulują się w granicy 1000, tak jakby silnikowi było przez chwile ciężej- coś jak podczas włączania klimatyzacji(klimę mam wyłączoną). Gdzie szukać przyczyny? Podładować akumulator?. Przebieg ok. 75000km

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie normalnie wskazuje 1000, lecz ostatnio na postoju spada poniżej (ok.800), słychać że silnik ma ciężej, po czym (2-3 sekundy) i powraca do 1000. Myślałem nad wyjęciem i podładowaniem akumulatora (jeżdżę głównie miasto, krótkie odcinki, raz na miesiąc wypad gdzieś dalej). Bo przy 75k raczej przepustnica nie jest zasyfiona(?)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok... Nie ma 1000obr- faktycznie wskazowka jest ponizej. No ale to nie zmienia faktu iz czuc chwilowe zmniejszenie obrotow- tak jakby silnik mial ciezej przez chwile (2sekundy).

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-70115-0-08204100-1424903169_thumb.jpg - zaraz po odpaleniu auta.

post-70115-0-12784200-1424903190_thumb.jpg- pare chwil potem

post-70115-0-99415800-1424903212_thumb.jpg- na rozgrzanym silniku

 

a podczas wyhamowywania do "zera" wskazówka schodzi ponizej 4 kreski (na ok 1-2sekundy), czuć jakby obciążenie silnika, poczym wraca na miejsce tak jak na zdj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tych silników obrotny na biegu jałowym powinny wynosić 750 +/_ 50 rpm.

Zaraz po odpaleniu mogą mieć 1100-1200 rpm, a nawet w pewnych szczególnych przypadkach o 200-300 rpm więcej. Zależy to od temperatury zewnętrznej, temp. silnika, stopnia rozładowania akumulatora, włączonej/wyłączonej klimatyzacji i jeszcze paru innych czynników.

Najważniejsze, że obroty w miarę rozgrzewania się silnika spadają do wartości nominalnej.

Te silniki zawsze miały lekkie falowanie obrotów. Lekkie tzn mniej niż te +/_50 rpm i będzie to słyszalne i wyczuwalne.

Najciekawsze jest to, że raz obroty falują, a raz nie.

Jeżeli przy hamowaniu obroty lekko spadają poniżej normy, a potem wracają na swoją "pozycje" to nie przejmowałbym się tym zupełnie.

Możesz proforma wyczyścić przepustnicę, ale moim zdaniem nic to nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyszczę przepustnice. Podładuje aku i chyba wymienię świece bo już czas na nie (75kkm a nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał).

Ps. Odpięcie całkowite aku nic poważnego w skutkach nie spowoduje? Rozkodowanie radia imo itp?( przepraszam za ortografie- pisze z telefonu).

Mam jeszcze jedno pytanie lecz wymaga to dodania zdjęcia, którego jeszcze nie mam.:)

Dzięki za szybka reakcje i pomoc

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odepniesz aku, to rozkodujesz radio. Trzeba będzie wpisać kod :)Nie wiem jak w Megane III, ale w megane II trzeba też przyuczyć szyby (poczytaj na forum). Możesz wymienić świece, jeśli nie masz pewności, że były zmieniane, koszt świec jest nieduży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Megi 3 po odpięciu akumulatora nie rozkodujesz radia. Po ponownym podłączeniu akumulatora do auta radio nie prosi o podanie kodu. Przynajmniej u mnie tak jest.

Edytowane przez roberto197272
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!