Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ćwierkanie/piszczenie z okolic paska alternatora


herrscher

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od kilku miesięcy coś mi cichutko ćwierkało pod maską, niezależnie od nagrzania silnika - zawsze na wolnych obrotach, wówczas machnąłem na to ręką. Ale teraz to poćwierkiwanie ma bardziej charakter ciągły (również na wolnych obrotach) i jest nieco głośniejsze. Po otworzeniu maski słychać, że dźwięk dochodzi z okolic paska klinowego. Na rolce prowadzącej po jej wewnętrznej stronie (od strony bloku silnika) widoczny jest niewielki rancik, który odznaczył się na pasku, nieco go ścierając (na pasku widoczna jest starta linia). Czy wymiana paska wraz z samymi rolkami (prowadzącej i napinacza) jest możliwa bez kanału? Jak można ten pasek zdjąć? W downloadzie nic konkretnego nie znalazłem, a problem dotyczy Megane 1.4 16V wersja z klimatyzacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek da się ściągnąć i założyć bez kanału. Zainteresuj się również rolką alternatora. Zanim wymieniłem alternator to zmieniłem z 10 razy pasek, napinacz, rolki i koło pasowe a winowajcą był altek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych: Przyczyną ćwierkania były zużyte łożyska rolki prowadzącej i rolki napinacza. Po zdjęciu paska okazało się, że najbardziej zużyta była rolka prowadząca, która szumiała przy obracaniu i gibała się na boki. To spowodowało nierównomierne ścieranie się paska. Przy okazji uczulam wszystkich, że zerwanie się paska wielorowkowego potencjalnie może spowodować poważną awarię silnika, poprzez wkręcenie się strzępów zerwanego paska w pasek rozrządu.

Edytowane przez herrscher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rolki ot tak sobie nie zaczynają ćwierkać, w 95% przypadków winny jest alternator.

Sprawdziłeś go chociaż?

To że zerwania paska akcesorii jest kosztowne wiadomo od dawna. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Odświeżę temat by nie zakładać nowego.

Wczoraj wymieniałem u mechanika pasek rozrządu  (oryginał Renault) z rolkami (INA z tego co pamiętam) z pompą wody (Doltz) oraz pasek ten przy alternatorze (Continech).

Po wymianie - przy odpalaniu i ruszaniu- słychać głośny pisk przez parę sekund (słyszałem to nie raz u innych użytkowników aut).

Co może być przyczyną? Do tej pory przed wymianą to nie występowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, onifer napisał:

I tak po wymianie zaczęło się to dziać? Dziwne

U wielu tak się dzieje, bo rośnie naprężenie paska.

Zadaj sobie pytanie, czy Twój wieloletni alternator z przelotem ponad 200 kkm miał kiedyś wymienione łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, onifer napisał:

I tak po wymianie zaczęło się to dziać? Dziwne

Należy włączyć klimatyzację, światła, dać po garach i obserwować czy ;

  1/ pasek osprzętu;

          -   nie ma skłonności do spadania?

          -   jest wystarczająco mocno naciągnięty?
           -  czy napinacz oraz pasek nie wpadają w drgania ?

  2/ czy wszystkie koła ( wału, alternatora, kompresora ) są w jednej płaszczyźnie? 

  3/ czy koła nie są nadmiernie wyrobione/wypracowane?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!