Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ćwierkanie/piszczenie z okolic paska alternatora


herrscher

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od kilku miesięcy coś mi cichutko ćwierkało pod maską, niezależnie od nagrzania silnika - zawsze na wolnych obrotach, wówczas machnąłem na to ręką. Ale teraz to poćwierkiwanie ma bardziej charakter ciągły (również na wolnych obrotach) i jest nieco głośniejsze. Po otworzeniu maski słychać, że dźwięk dochodzi z okolic paska klinowego. Na rolce prowadzącej po jej wewnętrznej stronie (od strony bloku silnika) widoczny jest niewielki rancik, który odznaczył się na pasku, nieco go ścierając (na pasku widoczna jest starta linia). Czy wymiana paska wraz z samymi rolkami (prowadzącej i napinacza) jest możliwa bez kanału? Jak można ten pasek zdjąć? W downloadzie nic konkretnego nie znalazłem, a problem dotyczy Megane 1.4 16V wersja z klimatyzacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek da się ściągnąć i założyć bez kanału. Zainteresuj się również rolką alternatora. Zanim wymieniłem alternator to zmieniłem z 10 razy pasek, napinacz, rolki i koło pasowe a winowajcą był altek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych: Przyczyną ćwierkania były zużyte łożyska rolki prowadzącej i rolki napinacza. Po zdjęciu paska okazało się, że najbardziej zużyta była rolka prowadząca, która szumiała przy obracaniu i gibała się na boki. To spowodowało nierównomierne ścieranie się paska. Przy okazji uczulam wszystkich, że zerwanie się paska wielorowkowego potencjalnie może spowodować poważną awarię silnika, poprzez wkręcenie się strzępów zerwanego paska w pasek rozrządu.

Edytowane przez herrscher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Odświeżę temat by nie zakładać nowego.

Wczoraj wymieniałem u mechanika pasek rozrządu  (oryginał Renault) z rolkami (INA z tego co pamiętam) z pompą wody (Doltz) oraz pasek ten przy alternatorze (Continech).

Po wymianie - przy odpalaniu i ruszaniu- słychać głośny pisk przez parę sekund (słyszałem to nie raz u innych użytkowników aut).

Co może być przyczyną? Do tej pory przed wymianą to nie występowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, onifer napisał:

I tak po wymianie zaczęło się to dziać? Dziwne

U wielu tak się dzieje, bo rośnie naprężenie paska.

Zadaj sobie pytanie, czy Twój wieloletni alternator z przelotem ponad 200 kkm miał kiedyś wymienione łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, onifer napisał:

I tak po wymianie zaczęło się to dziać? Dziwne

Należy włączyć klimatyzację, światła, dać po garach i obserwować czy ;

  1/ pasek osprzętu;

          -   nie ma skłonności do spadania?

          -   jest wystarczająco mocno naciągnięty?
           -  czy napinacz oraz pasek nie wpadają w drgania ?

  2/ czy wszystkie koła ( wału, alternatora, kompresora ) są w jednej płaszczyźnie? 

  3/ czy koła nie są nadmiernie wyrobione/wypracowane?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!