Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Amotyzator tył, sprężyna przód -kombi 2002r


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Posiadam Megane w wersji kombi z 2002r.

Pekł mi ostanio lewy, tylny amortyzator.

Stary schodził ze strasznymi oporami. Rozciąłem metalowy kołnierz, i gumę i udało sie go zdjąć. Ale po zdjęciu została w okolicy bębna (wachacz) tuleja. Niespecjalnie idzie ją ruszyć a zanim wytoczę cięższy sprzęt wole podpytać praktyków.

Nie wiem czy tak się mocno zapiekła czy jest tam osadzona na stałe?

Kupiłem juz amortyzatory ale one maja tą tuleje osadzoną fabrycznie.

Chodzi mi konkretnie o to co obrysowałem na zdjęciu

cięcie

 

Nie zdejmowałem jeszcze drugiego amortyzatora i nie wiem czy to tak powinno być czy może źle kupiłem amortyzatory.

 

I druga sprawa.

Odpaliłem ostatnio auto, wrzuciłem wsteczny bieg, ruszyłem o kilka centymetrów, po czym usłyszałem huk i samochód opadł na prawy przód.

Wysiadłem i oczywiście pana. Ale kiedy schyliłem się zeby zobaczyć czy na coś nie najechałem, zobaczyłem przy kole całkiem spory kawałek spręzyny (połowa pierścienia).

Na całe szczęście nie zdążyłem nigdzie wyjechać i nie stało się to w normalnym ruchu. Aż strach myśleć jak by się to skończyło.

Teraz czeka mnie wymiana spreżyn. Proszę o podpowiedź czy poza sprężyną trzeba się z czymś liczyć?

Łozyska może?

 

Pozdrawiam

Mariusz

lapka2.gif

Regulamin dodawania zdjęć

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu aamory dość ciężko schodzą wiek, brud, woda, rdza itp. najlepiej delikatnie grzać i starać się zbijać młotkiem. Sprężyny wymieniamy tylko parami, często po rozebraniu mcphersona okazuje się że łożysko nie jest w najlepszym stanie i wato je wymienić koszt ok 50zł na stronę.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto obejrzeć też poduszki amortyzatorów, żeby za 2 miesiące znów nie wywalać całej kolumny z samochodu. Nie są tanie (koło stówki za sztukę), ale jak nigdy nie były wymieniane to mogę mieć bliżej niż dalej końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za odpowiedzi.

Teraz wszystko jasne, trzeba powalczyć. (I nie doczytałem regulaminu - błędnie zamieściłem zdjęcie - następnym razem się poprawię).

Dziś zdjąłem rozcięte koło (oponę) i widzę, że sprężyna pękła u samego dołu, spadła z kielicha i poszła do góry. Opona rozdarta dość mocno. Całe szczęście, że

nie stało się to podczas jazdy ;/

Teraz została już tylko walka ze śrubami :) a widać, że łatwo nie będzie :) bo strasznie zapieczone. Jedyny fakt, że ktoś już demontował amortyzator wcześniej bo na śrubie (tej z wkładką imbusową) widać ślady walki :). Aczkolwiek same śruby i nakrętki wyglądają jak nowe :) Ciekawe jak pójdzie. Pierwsze podejście na sucho do śrub w dole amortyzatora pokazuje, że przyłożenie siły nie rusza nakrętek za to pracuje amortyzator bo nie ma sprężyny która by go blokowała. Wstawić tam jakiś klocek czy rozpórkę w miejsce uszkodzonej sprężyny?

W miarę możliwości prosiłbym też o podpowiedź w sprawie sprężyn i amortyzatorów. Co kupić żeby nie było kiepskim wyborem a jednocześnie nie szarpnęło za portfel (może jakieś godne uwagi zamienniki)?

Megane I ph2 1.4 16V kombi

Pozdrawiam

Mariusz

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o łożysko i poduchę amorków to ja w zeszłym roku montowałem Febi, nie wiem ile to warte, ale nie mam problemów na razie. Na pewno ktoś tutaj lepiej zna się na markach, przednich amortyzatorów jeszcze nigdy nie wymieniałem bo są super, sprężyn zresztą też.

Chciałem jednak napisać Ci coś innego. Nie mam pojęcia niestety jak to w phII wygląda, ale może jest podobnie. Nie wiem jaki masz warsztat narzędziowy, bo ja dość ubogi :) Odkręcenie tych 2 śrub na zwrotnicy łatwe nie było, ale dobra dźwignia i poszło. Ogromne problemy sprawiło mi jednak górne mocowanie amortyzatora i od tego bym zaczał na Twoim miejscu. Po pierwsze poluzuj to mocowanie jeszcze jak kolumna jest niewymontowana, trzyma się na dolnym mocowaniu. Odkręcenie tego po wyjęciu kolumny może być, według mnie, bardzo trudne. Na górze śrubki mocujące poduchę amorka odkręca się z palcem w nosie. Niestety do górnego mocowania amortyzatora potrzeba klucza oczkowego plus porządnego imbusa do zblokowania tłoka amortyzatora. Ja klucza oczkowego nie posiadałem. Znalazłem stary klucz do świec od Syreny, taki niełamany, pasował i miał dziurę w środku. Do tego poszedł tuning imbusa blokującego tłok żeby mieć porządną dźwignię. Nie chciało iść, musiał mi ojciec pomagać. Ojciec zaparty, aż czerwony się zrobił, na zblokowaniu tego, a z kolei ja musiałem ostro napierać na klucz żeby poluzowac tę śrubę. Może u Ciebie tak źle nie będzie, ale ostrzegam :)

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!