Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane sprzedać / dokladać ?


Rekomendowane odpowiedzi

tarcza hamulcowa ma luz

Jak tarcza hamulcowa może mieć luz? Powinna być przykręcona dwoma śrubkami do piasty.

Nie wymieniaj łożysk, zacznij od tarcz i drążków. Sprawdź sworzeń dolnego wahacza. Łożyska to kolejny etap.

Swoją drogą jak czytam co już w tym aucie wymieniłeś to zastanawiam się czy było to konieczne czy wymieniłeś ot tak?

Mam dwukrotnie większy przebieg i nie wymieniłem nawet 1/4 tego co Ty.

W samochodach wymienia się to co się zepsuje lub zużyje, a nie proforma, bo wymieniona część się nie zepsuje.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda wymiana była konieczna i upominała się o siebie heh.

Co do tarcz hamulcowych. Sam je 2 tygodnie temu zmieniłem (+ sprężyny, amortyzator, mcpershon), i wszystko dokręciłem, a mimo to rusza się i telepie. Wnioskuję, że to wina łożyska, bo podczas jazdy przy dodawaniu gazu buczy z tej strony samochód.

Natomiast z prawej telepie mi się drążek kierowniczy. Wydaje mi się, że podczas zmiany całego zawieszenia ruszyłem elementy, które były na wykończeniu już.

Sprawdzałem całe zawieszenie dwa razy i żadna śruba nie miała luzu.

 

Dodano: 23 mar 2015 - 22:42

A te dwie imbusowe śruby od Tarczy zostały wymienione na nowe, bo nie dało się ich odkręcić, zatem wątpię, że to wina piasty i dokręcenia tarcz. Mimo wszystko sprawdzę to Jeszcze jutro i jak coś napiszę.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskuję, że to wina łożyska, bo podczas jazdy przy dodawaniu gazu buczy z tej strony samochód.

Na Twoim miejscu obejrzał bym to bardzo dokładnie. Tarcza, tak jak napisałeś, przykręcona jest dwoma śrubkami, jeżeli dobrze siadła i jest przykręcona do piasty, nie ma prawa się ruszać, nawet gdyby łożysko było uszkodzone. Żeby tu się ruszało to łożysko byłoby całkowicie zniszczone.

W takim przypadku raczej byś nigdzie nie pojechał.

Napisz w jaki sposób to stwierdziłeś? Podnosząc koło i ruszając kołem?

Pytam, bo ma wątpliwości co do Twojej diagnozy.

Trudno coś diagnozować na odległość jak się tego nie widzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło zostało zdjete i podczas podczas ruszania tarcza ma ona luz. Śruby "torx" dokręcone żaden element poza sama tarcza niema luzu. Łożysko? Czy stawiasz na coś innego?

 

Dodano: 24 mar 2015 - 13:01

W sumie jeden pies. Jutro zostawiam auto w warsztacie i będą robione drążki oraz łożyska (+sprzęgło), są to "zaprzyjaźnieni mechanicy*", nie dokrecaja mi pokrywy silnika pneumatem, więc wnioskuję, że jeśli dopatrza innej przyczyny luzu na tarczy napewno będę o tym wiedział. Auto będzie do odbioru w czwartek, więc napiszę czy jest poprawa i ewentualnie, co było tego przyczyną.

Korzystałem z opcji szukaj oraz Google i nie znalazłem co prawda tematu w którym tarcza miałyby luz.

Ciekawa przypadłość.

 

* trafił mi się raz taki P. Andrzej, który nie potrafił otworzyć maski, gdy w końcu mu się udało stwierdził, że silnik śmierdzi olejem (dobrze, że nie płynem do spryskiwaczy, bo też mam zapachowy), na koniec dodał, że do wymiany kzfr trzeba wyjąć cały silnik a to robota na miesiąc. Był na tyle profesjonalny i dokładny, co do swojej pracy, że koledze pokrywę dolna silnika przykrecil pneumatycznie - czyli w sumie już na stałe, bo jak Pan Andrzej coś naprawia to nie potrzeba już tego rozbierać. - Do takich mechaników nie jeżdżę :)

Edytowane przez AndosUK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PAPUGA :!:

Przemek, a jednak łożysko tak jak mówiłem. Po wymianie obu łożysk tarcza przestała się ruszać oraz auto już nie buczy przy dodawaniu gazu.

Mechanicy stwierdzili, że podczas wybijania tarcz z piasty mogłem je wzruszyć, uszkodzić w tak ciekawy sposób, że jedynymi objawami był ruch tarczy i huk.

 

Wymieniłem również sprzęgło i zastanawiam się, bo jest bardzo miękkie tzn. Stare sprzęgło stawiało opór podczas wciskania, a to nowe natomiast chodzi tak delikatnie, że aż dziwnie. To normalny objaw, przy nowym sprzęgle?

Dodano: 27 mar 2015 - 16:04

Teraz jestem na etapie wymiany oleju zakupiłem 5w40 mobil 3000x1 full synthetic, używa ktoś tego oleju i może coś o nim powiedzieć?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, z tymi łożyskami. Fakt, tarcze potrafią się zapiec na piaście, ale wystarczy parę razy przywalić młotkiem i schodzi, Nie słyszałem żeby przy czymś takim uszkodzić łożyska. :mellow:

Co do oleju jest bardzo dobry. Poczytaj sobie o olejach w odpowiednich wątkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tarcz to fakt, że sam jestem zdziwiony. Jeśli chodzi o olej natomiast, nie muszę czytać wątków. Widzę, że się znasz i zaufam twojej opinii (to mi wystarczy).

 

Dodano: 28 mar 2015 - 22:51

Urodziłem nowy problem na własne życzenie. Mianowicie przy zmianie oleju żeby nie uronic kropli używałem wężyka. Przy końcówce mi się trochę zapowietrzyl i nim się spostrzegłem poszło całe 5L do silnika. Po rozgraniu silnika na bagnecie jest 1-2mm ponad max. Powinienem go szybko spuścić poniżej maksa czy te 1-2mm nie robi wielkiej różnicy?

Edytowane przez AndosUK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ponownie.

Olej odciągnięty przez pochwę za pomocą wężyka i strzykawki :)

Chciałbym żeby to był już koniec problemów, ale wspaniała renault nie daje za wygrana. Po odpaleniu auta, po nocnym postoju w temperaturze 3C i ruszeniu kilku metrów auto zgasło (podczas wysprzeglania). Dopiero po 3 razie zapalił i utrzymał obroty (nie zgasł).

Autko miało wymieniane kzfr przy 65tys mil. Mam 85tys mil, czy to możliwe, żeby tak szybko upominało się o wymianę? Co prawda zmieniałem olej i cały rozrząd, ale byłem pewny, że wytrzyma ten zabieg że względu na swój młody wiek.

 

Dodano: 30 mar 2015 - 09:14

Dzwoniłem do warsztatu z którego padła propozycja, żeby wymienić czujnik wału korbowego. Tego, który znajduje się z prawej strony silnika, nad skrzynia biegów.

W sumie diagnoza "Przez telefon" ale cena tego sensoru jest tutaj groszowa sprawa. Wymienię i podam, czy jest poprawa. :)

 

W sumie nie wiem, nie widziałem takiego tematu, w którym pozbierane i wypisane są ogólnie części silnika plus ich objawy gdy zaczynają szwankować. Wiem, że po części mijało by się to z rzeczywistością, ale chociaż wiadomo by było w którym kierunku warto zacząć poszukiwania rozwiązania.

 

Dodano: 31 mar 2015 - 05:09

Niestety wymiana czujnika wału korbowego w niczym nie pomogła. Po nocnym odpaleniu auta ruszam auto z 1 biegu, wysprzęglam i auto nie trzyma obrotów, gaśnie. Czyściłem też przepustnice, więc ona też odpada.

Dzisiaj czyszczę elektrozawór zmiennych faz rozrządu. Możliwe, że po zmianie oleju dostał się do niego jakiś syf. Jeśli to wina elektrozaworu, to ciężko będzie, bo w UK w cholerę ciężko go dostać.

Chyba, że ma ktoś inna diagnozę tych objawów?

 

Dodano: 31 mar 2015 - 08:55

Genuine Renault elektrozawór - zakupiony! :) wymiana dziś wieczorem, a jutro napiszę (po nocnym postoju), czy to rozwiąże problem.

Widzę w sumie kompletny brak zainteresowania moim problemem. Może chociaż komuś się to później przyda :)

 

Dodano: 01 kwi 2015 - 05:32

Hej :) Aston dzięki za wierna i wytrwałą korektę moich wypowiedzi. Telefon niestety nie poprawia każdego słowa, tak jak być powinno.

 

Jestem po wymianie elektrozaworu zmiennych faz rozrządu (oryginalna część z salonu renault niestety), raptem kosztowała mnie 100£, czyli jakieś 550zl.

 

Wymiana bardzo prosta - jedna śrubka 10mm, sam sensor znajduje się obok 1 cewki i korka wlewu oleju. Trzeba być przygotowanym na to, że podczas wyciągania pokapie olej- ja nie byłem, przez to czyscilem cewkę obok sensoru.

Spostrzeżenia po wymianie i nocnym postoju (jak zwykle):

- Auto ruszam na zimnym silniku przekraczam 1500rpm i wysprzęglam, a auto nie gaśnie. Wskazówka wraca i utrzymuje się na poziomie 750rpm. Samochód pracuje równo i cicho.

- zauważyłem jeszcze jedna zmianę, mianowicie po odpaleniu auta i dodaniu gazu (na chata), na 1 i 2 biegu nie mam takiego momentu "zamulenia". Było coś takiego, że podczas dodawania gazu po odpaleniu i zbieraniu obrotów silnika na 1 biegu auto momentalnie zatrzymywało zbieranie obrotów a potem szarpnęło jak by go murzyn popchał - ten objaw też już nie występuje.

Uważam temat za rozwiązany, ponieważ codziennie miałem ten sam problem a dzisiaj warunki były gorsze niż zwykle (-1C), a mimo to pali jak nowa (choć nowej nie miałem).

- Auto zauważalnie nabrało moc.

W razie pytań z chęcią pomogę.

 

Dodano: 01 kwi 2015 - 05:35

Dodam, że problem pojawił się po wymianie oleju na 5W40 mobil 3000x1 full synthetic, filtr paliwa Bosch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!