Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie 1,2 TCE przy dużych prędkościach


BartekB

Rekomendowane odpowiedzi

megane III 2.0 dCi 160KM na tempomacie przy 190km/h spalało mi 8,5-9l.

W sumie 130-160 to jest ok 7-7,5l/100km.

 

Jak zależy Ci na prędkościach, to ten silnik bez problemu robi 210km/h, ale nie to jest problemem w tym aucie. Przy wyższych prędkościach w meganach III jest moim zdaniem najzwyczajniej głośno i średnio przyjemnie. Silnik, spalanie, zawieszenie - wszystko ok, ale hałas jest drażniący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie chcecie mi powiedzieć że wszyscy jeździcie 120? i nikt nie jest mi wstanie konkretnie odpowiedziec na to pytanie?

No mój w quattro i automacie około 13/14 dlatego pytam bo jest to dla mnie dość istotne

Moja opasła vectra przy 220 pokazywała 14l ;)

 

Dodano: 22 mar 2015 - 20:53

1.2 jest dobry na miasto, a nie na taka jazde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego BartekB piszesz że chwilo spalanie wynosiło 18 litrów, myślę żeby pomiar spalania był właściwy należałoby przejechać zadaną prędkością około 10 kilometrów aby stwierdzić jakie naprawdę jest spalania. Ogólnie również zastanawiałem się nad tym silnikiem bo naprawdę fajnie chodzi i ma bardzo fajną elastyczność, w końcu wybrałem 1.6 16V z fabrycznym LPG i mogę powiedzieć, że u mnie spalanie przy przelocie 150-170 km/h Kraków Tarnów to 9.6 litra na 100 km PB ( 10,5 lpg ), dlatego myślę że 1.2 tce powinien również spalić niewiele ponad 10 litrów przy takich prędkościach, pozwolę sobie wrzucić filmik z testu spalania tego silnika -

Myślę, że nie ma się co zniechęcać tylko spokojnie poczytać o tym silniku oraz zrobić porządny test.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, nikt nie odpowiedział na pytanie :)

Wprawdzie mam 1.2/130KM, ale scenicu - pojazd ciut cięższy.

W moim przypadku ekonomicznie jest przy 130 km/h - średnie spalanie ok 8,5litra - bez eco drivingu ;)

Przy 160 robi się ok 10 litrów. Szybciej wg mnie się nie opłaca, ale tragedii też nie ma - przesiadłem się z 2.5L v6 ;)

Maks prędkość 196km/h - na spalanie chwilowe nie patrzyłem - patrzyłem na drogę.

Silnik nadaje się na długie trasy. Jest cichy i elastyczny. Można zapiąć 6 bieg i jechać jak na automacie.

Moje przebiegi to głównie miasto - jest bardzo dobrze. Okazyjne trasy - bardzo dobrze.

Do jazdy tylko w trasy brałbym diesla - 1.5dci znajomego jest mistrzowskie pod względem ekonomii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega wspomniał w pierwszym poście że ma zamiar zakupić auto w salonie... czyli nowe. Nigdy nie byłem entuzjastą małych uturbionych silniczków. W pewnych zakresach obrotów palą tyle co duże pojemności.

Sam mam 2.0 TCE i powiem Wam szczerze, że auto w trasie spala do 8 litrów /średnio 130 km/h /. Mam zapas mocy do wyprzedzania kolumny tirów. Jazda nim jest mało stresująca jak na nasze warunki. Poprzednio miałem 4 auta z silnikami wysokoprężnymi. Może jest to fajne na długie trasy..alfa 147 / motor 150 KM / paliła mi również ok. 7,5 litra ropy. Wcześniej alfa 147 1,9 ale 8v / 115 KM , potrafiła spalić 6 litrów. Wszystko trasy wakacyjne po 3 tys.km. Jednak kupując auto 3-4 letnie używane / tak było w moim przypadku / z silnikiem wysokoprężnym należy przypuszczać, że jego przebieg jest zaniżony średnio o 100 tys. w przypadku diesla. Czyli szykują się koszty turbina, wtryski, może katalizator, dwumasa, filtr cząstek stałych, itd. Sam to przerabiałem kilka razy, dlatego teraz benzyna. Benzyna używana ale zakupiona osobiście w Niemczech gdzie prawo nie pozwala na korektę licznika, czyli przypuszczam, że zakupione auto z przebiegiem 54 tys km. miało rzeczywiście taki przebieg. Może coś w tym kierunku 2 letnie ale z motorem który daje frajdę z jazdy.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Właśnie tak zaczynam się zastanawiać czy jednak nowe, czy nie lepiej jednak 2-3 latka wyłapać gdzieś w salonie. Przeglądając oferty takich jak Twój 2.0 TCE w ogóle nie ma, przynajmniej na razie. Cóż muszę się jeszcze zastanowić bo jak dla mnie bez obrazy przy silniku 1,2 jak z kosiarki :lol: spalanie w granicach 15l przy ostrej jeździe to dużo.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinienieś przejechać sie takim autem .. porównać itd.Może 1,4 TCe...ale pali tyle samo co 2.0 ..:).Dla mnie silnik to podstawa..resztę mozna wymienić / siedzenia , wyposażenie itd./.I wcale nie chodzi tu o wyścigi czy licytowanie sie liczbą koni .. a o bezpieczeństwo i frajdę z jazdy.Powodzenia

 

ps. nie wiem czy chcesz kupić auto 3 drzwiowe czy kombi...

tu masz linka / pierwszy lepszy znaleziony / do auta ze śląska ..zobacz , porównaj ..oceń

http://otomoto.pl/renault-megane-iii-gt-180-rs-220-alu-18-42-000km-szwajcar-C36242521.html

Edytowane przez andrzejm36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio 1.2 tak sporo łypie wam przy prędkościach autostradowych?

1.6 110KM bierze podczas jazdy 140-150km/h średnio niecałe 9l/100km. I to tylko dlatego, że nie utrzymywana stale, tylko zwalnianie/ przyspieszanie (wiadomo jak to na naszych autostradach jest jak ciężarówka zabierze się za wyprzedzanie). Ostra jazda po mieście, nigdy nie przekroczyło bariery 10.

Więc to 1,2 wychodzi na to, że tylko spokojnie miasto i spokojna trasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. warto sprawdzić parametr maksymalny moment obrotowy osiągnięty przy jakich obrotach silnika...reszta ..wszystko jasne

patrz tabelka...1,6 ma przy 4250 moment 150...2.0 tce przy 2250 moment 300 Nm.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_M%C3%A9gane#Renault_M.C3.A9gane_III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając oferty takich jak Twój 2.0 TCE w ogóle nie ma, przynajmniej na razie.

Jest chyba wersja GT220. Kombi w pakiecie GT silnikiem 2.0TCE (a przynajmniej 2.0 z turbiną) w katalogu widnieje jako 2.0 T Renault Sport 220 ale cena ~94kPLNów

 

PS w coupe też jest ten silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej.

Mogę podać moje empiryczne wartości spalania (na 100 km) dla megane grandtour 1,2 TCe 130 KM (przejechane 12000 km).

Autostrada 130 km/h na tempomacie, 3 osoby, bagaż - 7,5

Autostrada 140-150 km/h na tempomacie, 2 osoby - 8-9 l

DK 80-90 km/h - 5-5,5 l

Miasto (Warszawa) - 5-8,5 l. Tutaj pełna dowolność - nie zmierzysz. Ile wlejesz, tyle spalisz.

Powyżej 170 km/h nie jechałem i tutaj nie pomogę. Zwróć uwagę, że z tak dużą prędkością porusza się mało samochodów. Z moich obsewacji w Europie większość aut porusza się ok. 130 km/h. Zatem śmiganie o 40 km/h więcej wiąże się z koniecznością częstego hamowania i przyśpieszania. Spalanie chwilowe w takich warunkach może być bardzo mylące. Musisz przejechać co najmniej kilkaset km w różnych porach dnia, żeby otrzymać jakieś wiarygodne i powtarzalne wyniki.

 

Generalnie dla małych silników z turbiną są 2 zasady:

1) Jeździsz eko (wachlowanie biegami co 10 km/h, przewidywanie hamowania, dynamiczne przyśpieszanie, nierozgrzewanie silnika, obroty do 2000 rpm) - spalisz naprawdę mało. Wartości podane przez producenta są jak najbardziej możliwe do uzyskania, lecz wymagają samodyscypliny!

2) Wciskasz gaz w podłogę albo trzymasz auto na wysokich obrotach - spali tyle, co zwykły silnik wolnossący (ale dynamika, kultura pracy oraz frajda z jazdy i tak większa:)).

 

Podsumowując - TCe daje możliwość ekonomicznej jazdy. Możliwość to nie gwarancja - trzeba umieć z niej korzystać.

 

Pozdrawiam

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!