Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie 1,2 TCE przy dużych prędkościach


BartekB

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj jechałem trasą (A4) Gliwice - Kraków - Gliwice, tylko że 1.4 TCe i w tamtą stronę tempomat ustawiony na 112km/h, z górki na bucię ją rozpędzałem to wyszło spalanie 6.7l/100km, na powrocie tempomat na 170km/h i spalanie wzrosło do 7.9 km/h. Także przy dłuższej trasie to wzrost byłby wielki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem w ub. tygodniu 1800 km, z czego przynajmniej 800km po autostradach CZ i H. Prędkość około 130 z momentami do 150. A tam gdzie był sens,to tempomat na 132. Był również długi korek, prędkość pieszego na autostradzie w H. Reszta drogi pozamiejskie, trochę w dużych miastach. Czyli jak dla mnie, miarodajny test spalania, a wyszło 6,1. Nie schodzę poniżej 2000 obr/min (jak sugeruje komputer), gdybym jeździł z nastawieniem na oszczędność, osiągalne byłoby mniej niż 6 litrów. Obciążenie 2 osoby plus bagaż, prawie całość z włączoną klimą. Zresztą nie uważam, aby klima miała jakiś zauważalny wpływ na spalanie w tej megance. Na naszej A4 jeżdżę minimalnie szybciej, przepisowe 140 lub niewiele więcej, spalanie ciut większe ale średnia potem spada ze względu na zwykłe drogi, po których to auto jeździ na co dzień około 70km. Jak dla mnie spalanie to jest rewelacyjne, osiągi wystarczające, no i ten niski poziom hałasu, który mi bardzo pasuje. Mnie bardzo cieszy, że max moment obrotowy dostępny jest już niewiele ponad 2000 obr/min. Natomiast jeśli ktoś lubi ostrzejszą jazdę, to ten silnik go nie zadowoli. Zwolennicy jazdy 200km/h (np. w Bawarii z górki) nie będą mieli radochy z tych 115KM. Nadmieniam to, bo temat jest "spalanie 1.2 Tce przy dużych prędkościach", a moim zdaniem to nie jest pojazd takiego przeznaczenia. Zużycia oleju nie zauważyłem, od wymiany minęło 6000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tom- proponuje w takim razie powrót do vectry b, jeszcze trochę grosza Ci zostanie w kieszeni :D

He, powiem Ci że tęsknie za nią, ale została w mojej okolicy, w temacie dużych prędkości to szła po niemieckiej autostradzie 220 jak po sznurku :).

M3 nie ma startu mimo upływu lat i "rozwoju" technologii, inna klasa samochodu, ale jako nowa nie kosztowała 60kPLN z groszem ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 115km na tempomacie 200 i spalanie 7 coś. Mimo że mój ma teraz około 5k przebiegu jestem pewny że to jest nie wykonalne. Ten silnik jest może i ekonomiczny jak jedzie się 130. Jechałem do granicy 150 i spalanie było ponad 8. Dopiero w Czechach zwolnienie do tych 130. A jeszcze w Austrii do 100 drastycznie obniżyło spalanie. Przy 200(o ile pojedzie) myślę że te 7 to na 50km nie starczy.)

 

Przepraszam, mój błąd, mam wersję 130 tce, jedzie 210 licznikowe i koniec, tempomat ma maksymalny nastaw 200 i tyle bez problemu to auto jedzie, spalanie takie a nie inne, jaki miałbym cel w tym żeby kłamać?

Na pewno spalanie obniża długi 6 bieg, ponieważ przy 180km/h jest ok 4 tyś obrotów.

W czwartek jadę na Pragę, potem Monachium, Stuttgart i do domu także podam średnia po 2000km. Auto będzie zapakowane na wyjazd długo weekendowy w 4 osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4 tce nie sprzedają już jakiś czas a z przebiegu wnoszę ze masz nowe auto. Tak czy inaczej założę się o spore pieniądze ze ani 1.2 tce ani 1.4 tce przy 200 nie pali mniej niż 10, a pewnie z 13-15l/100km.

Mam 1.4 tce, przy 140 pali 7.5-8l. Przy czym polecam sprawdzić z baku (u mnie komputer przekłamuje o 10%), albo chociaż ze średniego z dłuższego kawałka a nie patrzeć na chwilowe.

<edit>

Z ciekawosci wpisalem w google, i TU jest tabelka z paroma autami i spalaniu przy 180... nawet diesle prawie nie schodzą poniżej 10l/100km, ale polecam sprawdzić 1.2 albo 1.4TSI, czyli silniki często porównywane z TCE :)

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, czytanie ze zrozumieniem, gdzie ja napisałem że pali mało przy 200 ?? Napisałem ze średnia z 900 km ponad 100, tam gdzie można jechałem 200 i wyszło 7,4.... droga z Hamburga do Szczecina może w 1/3 pozbawiona jest ograniczeń i tam można 200, reszta to 120 a są i miejsca gdzie jedzie się 80.

 

Mam silnik 1.2 130 KM, z następnego wyjazdu wkleję zdjęcie z Rlink i paragony za paliwo ☺ to auto naprawdę mało pali i jest prawie tak oszczedne jak focus 2.0 tdci którym się obecnie poruszam w pracy. Oczywiście Focus jest szybszy, lepiej się prowadzi i kusi do wciskania gazu ale średnia nie schodzi mi w nim poniżej 7 l/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skąd o tym wiesz? masz sprawdzone info o przypadkach konieczności remontu 1.2 tce po określonym przebiegu? jeśli tak to podziel się, wszyscy chętnie się zapoznamy

Edytowane przez tomekrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, czytanie ze zrozumieniem, gdzie ja napisałem że pali mało przy 200 ??

 

post wyżej cytowany był Paulr który napisał tak "1.2 115km na tempomacie 200 i spalanie 7 coś.", wiec założyłem ze wg niego tyle pali ;p. Rozważania były tez raczej ogólne, nie personalnie do kogoś :) Tak czy inaczej 1.2 wygala na mniej paliwożerne cudo niż 1.4Tce, nawet przy tej samej mocy, czego mogę wam zazdrościć :) Jak by kogoś historia spalania 1.4 Tce interesowała dla porównania to moje jest TU (muszę tylko dopisać 2 ostatnie baki :>)

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Focusem przejedziesz 3 razy więcej bez remontu niż Renault z silnikiem od kosiarki 1.2....

 

No nie jest tak kolorowo, to mój 4 focus, trapią te wozy wady, wszystkimi jeździłem od nowości i padają przekładnie kierownicze, w 2 turbo do wymiany, w 2 koło dwumasowe i sprzęgło. ... koszta są ale autami robię 200 tyś w 3 lata ☺.

Renault to świadomy wybór, wiem że pewnie jest delikatniejsze ale w cenie gołej Octavii ( przez rok miałem O3 1.6 diesel i to największa porażka jaka jeździłem), czy Focusa, mam Bose i auto jest po prostu ładne. Żona kręci maksymalnie 15 tyś rocznie więc 5 lat przejeździ i kupię coś nowego.

 

Dodano: 10 sie 2016 - 20:56

post wyżej cytowany był Paulr który napisał tak "1.2 115km na tempomacie 200 i spalanie 7 coś.", wiec założyłem ze wg niego tyle pali ;p. Rozważania były tez raczej ogólne, nie personalnie do kogoś :) Tak czy inaczej 1.2 wygala na mniej paliwożerne cudo niż 1.4Tce, nawet przy tej samej mocy, czego mogę wam zazdrościć :) Jak by kogoś historia spalania 1.4 Tce interesowała dla porównania to moje jest TU (muszę tylko dopisać 2 ostatnie baki :>)

 

Jasne, nie ma problemu, szacunek za statystyki, ja w Rlinku coś zapisywałem ale po paru wyjazdach zapomniałem. ☺

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, mój błąd, mam wersję 130 tce, jedzie 210 licznikowe i koniec, tempomat ma maksymalny nastaw 200 i tyle bez problemu to auto jedzie, spalanie takie a nie inne, jaki miałbym cel w tym żeby kłamać?

Na pewno spalanie obniża długi 6 bieg, ponieważ przy 180km/h jest ok 4 tyś obrotów.

W czwartek jadę na Pragę, potem Monachium, Stuttgart i do domu także podam średnia po 2000km. Auto będzie zapakowane na wyjazd długo weekendowy w 4 osoby.

 

A to 200 to na 6'tym, czy 5'tym biegu. Ja dzisiaj pogoniłem swoją i jakoś ciężko szła. Rozbujałem do 187km/h, dalej było zbyt ciasno na drodze, ale spodziewałem się, że do 195km/h to powinna rozbujać się na miętko, a tu lipa raczej z będzie z oporami o ile wogóle :-(

 

Dodano: 13 sie 2016 - 22:29

A to 200 to na 6'tym, czy 5'tym biegu. Ja dzisiaj pogoniłem swoją i jakoś ciężko szła. Rozbujałem do 187km/h, dalej było zbyt ciasno na drodze, ale spodziewałem się, że do 195km/h to powinna rozbujać się na miętko, a tu lipa raczej z będzie z oporami o ile wogóle :-(

 

Chyba już sobie odpowiedziałem sam ;-) Maksymalna moc przypada przy 5500obr/min, a to daje 209km/h na 5'tym biegu, przy 200km/h będzie to około 5250obr/min czyli blisko.

 

Dodano: 15 sie 2016 - 22:59

Dzisiaj nadarzyła się ponowna okazja do próby Vmax, tym razem od razu 5'tka i po kilku chwilach ukazało się na liczniku 200km/h :-) Dalej już nie próbowałem, dla mnie wystarczy.

 

Pozdro

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jestem po weekendowym wyjeździe - start na pomorzu - do Pragi przez Niemcy, następnie Stuttgart, i przez Niemcy do domu. Wklejam zdjęcie z Rlinka. Samochód załadowany w 4 osoby oraz ich bagaże, pełen bagażnik, osoby normalnej postury.

Auto idealne na taką trasę, ekonomiczne - z tankowań pod korek wynika że komputer okłamał o 0,6 litra na swoją korzyść :).

Średnia prędkość na zachodzie mocno powyżej 100, tam gdzie nie było ograniczeń ustawiałem tempomat na 200, chodź jak widać na zdjęciach, czasami jeszcze dociskałem gaz :) do końca. Maksymalna uzyskana prędkość to 216 km/h, niestety żona nie zdążyła wtedy cyknąć fotki. Ciekawe jak będzie po chipie.

Średnia prędkość mocno zmalała przez ostatnie 300km trasy - do Polski wróciłem we wtorek i od granicy do domu był bardzo duży ruch ciężarówek i zła pogoda - deszcz non stop.

Auto ma rewelacyjne hamulce, miałem kilka mocnych hamowań i wóz zachowuje się stabilnie, od siebie założyłbym tylko zestaw sprężyn Eibach dostępnych w Reno które obniżają o 3 cm auto i utwardzają zawieszenie ponieważ na długich łukach - a tych na Autostradzie z Pragi do Monachium nie brakuje - przy 200 km/h jest miękko w porównaniu np. z Focusem, jednak z uwagi na to że żona robi 95% przebiegu auta nie robię tego - będzie za nisko na krawężniki.

Auto po wymianie oleju przy 15.000 w serwisie - nie zauważyłem żadnego zużycia po podróży.

 

Z wad - po 18.000 km (w tym 5 tyś na zimówkach) przednich Opon Conti Sport 5 zostało może 50%.... ale to podobno taki ich urok - pytałem u zaprzyjaźnionego wulkanizatora i użytkownicy tych opon zgodnie narzekają na ich trwałość.

 

post-84127-0-75009800-1471553011_thumb.jpg

post-84127-0-01014700-1471552879_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!