Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o identyfikację części egr


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, usłyszałem ostatnio jakieś dziwne "cykanie" z silnika i po zdjęciu plastikowej pokrywy ukazał się luźno latający elementy przy EGR. Wygląda jak jakaś pompka podciśnienia.

Dziwna sprawa bo samochód raczej normalnie jeździ - poza tym dziwnym cykaniem od czasu do czasu w zakresie obrotów 1.7k-2.3k przy opadających obrotach (tak jakby uderzanie śrubką o śrubkę. Nie wiem na co ma wpływ ten element ale raczej nie działa jak należy bo luźno lata. Wygląda na to, że od dołu urwały się zatrzaski plastikowe albo od wstrząsów albo może ja jak zakładałem plastikową pokrywę silnika.

 

W załączniku fotki (jedna moja, jedna z netu zapożyczona). Jutro to odkręcę i pojadę na spawanie plastików, może zaradzą. Jeśli nie to czeka mnie kupno i tu właśnie prośba o nr części o ile występuje osobno.

post-5399-0-82211400-1427214544_thumb.jpg

post-5399-0-65837600-1427214559_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien, ale to chyba jest klapa gasząca. Jeżeli to nie to, to jest to sterowanie klapą doprowadzającą spaliny do chłodniczki EGR.

Umocuj to jakoś do tej blachy i będzie ok.

Z zakupem samej tej gruszki pewnie będzie problem, bo większość sprzedawców sprzedaje to w komplecie z całym zaworem.

przykładowa aukcja:

http://allegro.pl/zawor-egr-scenic-3-megane-iii-1-9-dci-130km-i5159892719.html

 

wpisz na allegro megane iii egr lub scenic iii egr i szukaj od najtańszych.

Być może ja mam coś takiego w garażu, musiałbym poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, widziałem już wcześniej aukcje - ta druga fotka właśnie z aukcji pożyczona. Mam nadzieję, że to polepię jakoś bo bez sensu kupować całość.

A słuchaj, mogło się coś w silniku popierniczyć przez to, że nie działa jak należy ten element? Nie mam pojęcia jak długo z tym jeżdżę. Jakiś miesiąc temu zdejmowałem plastikową pokrywę bo jakiś zwierz mi na nią klocka postawił :blink:

post-5399-0-87678500-1427222701_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A słuchaj, mogło się coś w silniku popierniczyć przez to, że nie działa jak należy ten element?

Wydaje mi się, że nie. To tylko podciśnienie, jeżeli wężyk jest na swoim miejscu to nie powinien tracić mocy. Nie ma tam czujników, które kontrolują położenie klapy, więc błędu raczej nie będzie.

Dla świętego spokoju warto to usprawnić, żeby było jak w fabryce, chociaż ja bym się i tak rozejrzał jak zaślepić tego EGR-a :) (to już takie zboczenie, że zaślepiam wszystkie EGR-y :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnym zaslepionym przeze mnie dCi nie było żadnego problemu z FAPem.

Podejrzewam, że w 1,9 130 z meganek.sceniców III też by nie było problemu. Tylko trzeba na spokojnie się rozejrzeć, jak go zaslepić, żeby błąd zaworu nie ograniczył mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!