Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pojemność zbiornika paliwa (1.6 16V z 2014 r.)


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Jaka jest pojemność zbiornika paliwa Renault Megane III hatchback z 2014 roku z silnikiem benzynowym 1.6 110 KM? Szukałem w Internecie i jest napisane, że 60 litrów ale z moich obliczeń wychodzi około 52 litrów. Doszedłem do tego w taki sposób, że zawsze tankuję do pełna (2-3 odbicia) i resetuję licznik spalania w komputerze. Dodam również, że spalanie z komputera pokrywa się mniej więcej z tym co wleję na stacji (średnia z kilkunastu tankowań do pełna wyniosła 3,86% i o tyle zawyża spalanie komputer w samochodzie). Teraz przejdę do rzeczy - sytuacja z wczoraj: samochód ma przejechane 471 km od tankowania i spalone 36,3 litra co daje średnie spalanie na poziomie 7,7 l/100 km. W tym momencie komputer pokazywał, że zostało benzyny na równe 200 km. Czyli 0,077 * 200 km = 15,4 l (tyle paliwa zostało w zbiorniku patrząc na pozostały dystans, który wskazuje komputer.). Czyli dodając spalone paliwo (36,3 l) do paliwa pozostałego w zbiorniku (15,4 l) dostajemy 51,7 l czyli taką pojemność ma niby zbiornik w Megane. Na koniec dodam, że to nie pierwszy raz jak mi wyszło w okolicach 52 litrów stąd mój post na forum. Zadziwiające jest jednak to, że spalanie z komputera pokrywa się z wlanym paliwem na stacji. Jak to wytłumaczyć? :-)

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem pojemność zbiornika paliwa to 59 litrów. Według mnie komputer pokazująć zasięg pokazuje go do włączenia się rezerwy, co następuje właśnie koło 52-53 litrów zużytego paliwa. Po włączeniu się rezerwy wyświetla się jakiś zasięg? Sam nie wiem, bo nigdy mi się rezerwa jeszcze nie paliła ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Po zapaleniu rezerwy zasięg się nie pojawia.

-Wyliczany zasięg jest chyba do zera

-Rezerwa zapala się przy ok 100-90 km zasięgu.

-Mnie nigdy nie wszyło więcej niż 52l (tankuję do pierwszego odbicia po zapaleniu sie rezerwy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji od samochodu wyczytałem dwie rzeczy:

1) KOMPUTER POKŁADOWY - Przewidywana droga, którą można przejechać na paliwie pozostałym w zbiorniku. Wartość ta uwzględnia średnie zużycie paliwa uzyskane od ostatniego naciśnięcia na przycisk „Top Départ“. Wartość pojawia się na ekranie po przejechaniu 400 metrów.

2) ZBIORNIK PALIWA - Pojemność użytkowa zbiornika: około 59 litrów.

 

Czyli komputer według instrukcji uwzględnia pozostały przebieg do pustego zbiornika, a nie do zapalenia się rezerwy, a jego pojemność wynosi 59 litrów. Nic z tego nadal nie rozumiem. Jak jest u Was? Jeżeli ktoś zalał do pełna i zresetował komputer to ile mu pokazuje spalonych litrów, średnie spalanie i pozostały dystans? Będę wdzięczny za podzielenie się wiedzą :-)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W miesjcu średniego spalania palą się dwie kreski a zasięg pokazuje 700 km. Po zużyciu przynajmniej 0.1l paliwa pojawia się jakieś spalanie i wyliczony na jego podstawie zasięg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź, ale po jej przeczytaniu doszedłem do wniosku, że źle skonstruowałem pytanie. Nie chodziło mi co się wyświetla zaraz po zresetowaniu komputera. Chciałem poznać jakie kto ma średnie spalanie, ile ma spalonej benzyny oraz zrobionych kilometrów od ostatniego tankowania tak aby na tej podstawie wyliczyć jaką pojemność według wskazań komputera ma zbiornik paliwa. Dziękuję i przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Edytowane przez sebastian_wifi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że zbiornik "według wskazań komputera" ma taka wartość jaką wpisał mu programista. Programista wziął tą informację od inżyniera projektującego zbiornik - czyli taka sama jak jest w instrukcji. Na podstawie tego co zostało w zbiorniku i tego jakie auto ma średnie spalanie (to średnie do wyliczania zasięgu jest brane tylko z ostatnich kilku-kilkunastu km) jest wyliczany zasięg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, ale ja to wszystko wiem i rozumiem. Problem w tym, że zbiornik ma 59 litrów a według wskazań komputera wychodzi 52 litry. Czyli mamy 11% różnicy (7 litrów) co jest sporym niedoszacowaniem. Na tych 7 litrach to można zrobić jeszcze 100 km więc wskazania komputera są bardzo mocno nie precyzyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie dziwi coś innego. Tankuję do pełna (ok dziesięciu odbić dla pewności), jeżdżę, komp pokazuje że spalone zostały 52 litry, podjeżdzam pod dystrybutor i chociaż nie wiem jak bym się starał (znowu ok dziesięciu odbić) to zatankowałem 47 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankuję od początku na tej samej stacji i raz zatankowałem już ponad 54l do pierwszego odbicia pistoletu. Nie dolewam więcej. Zasięg pokazuje u mnie mniej więcej taki jaki wyjdzie gdybym dojechał do sucha ale nie ryzykuję. Według komputera ilość spalonego paliwa i średnie spalanie jest wyższa niż po zatankowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sebastian_wifi weź pod uwagę jeszcze rezerwę paliwa, czyli "pomarańczową księgową". Teoretyczny zasięg auta po zapaleniu się księgowej wynosi około 100km. Czyli powinno być w zbiorniku około 10l. Wszystko zależy jak jest rezerwa ustawiona w Clipie. Moja po mieście pali teraz około 8,8l/100km czyli po około 600km jazdy zapala się rezerwa. I na bank jest jeszcze około 8-10l, bo jak tankuję do pełna to wchodzi mi około 50-52l. Miałem przypadek, że zatankowałem na głębokiej rezerwie około 58l. Czyli można powiedzieć, że na oparach doturlałem się na stację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód gdy jeszcze nie pali się rezerwa pokazuje ci zasięg z rezerwą. Zakładamy ze zatankowałeś przejechałeś 100 km pokazuje średnia 8 zasięg 600 km. Po przejechaniu 500 km zapala się rezerwa i już nie masz zasięgu tylko pipczy przy odpaleniu i domaga się byś pojechał na stacje . 70 km od tego momentu możesz zrobić na luzaku. Więcej już tylko z bańka paliwa w bagażniku. Zrobisz zakładam jeszcze 90 km. Zajedziesz na stacje i spokojnie wlejesz 55-57 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!