Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dławienie silnika na klimie


polibud

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zastanawiam sie nad zakupem fluenca ale niepokoja mnie informacje na temat dlawienia sie silnika na biegu jalowym przy starcie sprezarki od klimy. Orientuje sie ktos czy w nowych autach problem zostal rozwiazany?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki 5.7 - logika wypowiedzi

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem i może nie jest to uciążliwe ale bardzo dziwne, ponieważ po starcie sprężarki silnik bardzo mocno obniżył obroty. Myślę, że w nowym aucie to dziwna sprawa. Z drugiej strony wielu użytkowników twierdzi, że u nich taki problem nie występuje. Dzwoniłem dziś do ASO i twierdzą, że to problemy z przepustnicą i że po wyczyszczeniu objawy ustają, ale ja przecież jeździłem nowym autem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pisałem o tym problemie (a właściwie o załączaniu i wyłączaniu klimy w kilkunastosekundowych odstępach) w innym temacie. ASO ciągle nie reaguje, bo podobno nie ma wytycznych z Francji, ale słyszałem że identyczny problem występuje w w Daciach np. Duster z silnikiem 1.6 i podobno tam są jakieś wytyczne co z tym fantem zrobić. Będę na przeglądzie na początku lipca to pogadam, bo moje telefony i maile do centrali w Warszawie można o kant d... rozbić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zwyczajnie silniki 1.6 są za słabe - inaczej mają kiepską (z punktu widzenia i potrzeb klimatyzacji) charakterystykę.

Stawiam taką tezę ponieważ pamiętam o podobnych problemach w Megane II i III z silnikami 1.5 dCi. Ta pierwsza miała żałosne 82 KM ta druga 85 KM. Jeździłem obydwoma służbowo i faktycznie załączeniu (ręcznemu czy automatycznemu) klimatyzacji towarzyszył odczuwalny spadek dynamiki. Samochody te zachowywały się jakby jechały "na pierwszym ząbku ręcznego". Naturalnie rosło zużycie ON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zwyczajnie silniki 1.6 są za słabe

Nie zgodzę się z tą opinią. Mam silnik K4M700 - 1.6/16V 107KM czyli pierwsza jednostka 16-zaworowa. Auto ma klimę manualną i praktycznie poza większym zużyciem paliwa ok 0,5-0,8 l/100km, nie czuję różnicy czy jeżdżę z klimą czy bez niej. Faktem jest, że na włączonej klimie wolne obroty utrzymują się na poziomie 900-1000 rpm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To inaczej. We flocie jest Scenic 1,6/16V/107KM. Vectra C 2.0 dti/100KM, Saab 9-3 1,9 TiD/150KM. była Vectra B 1,6/16V/100KM. W żadnym aucie przy włączonej lub wyłączonej klimie nie ma różnicy różnicy w przyspieszeniu i ogólnie w zachowaniu samochodu/ów na drodze.

Moim skromnym zdaniem problem leży w sprężarce ewentualnie w oprogramowaniu ECU.

Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, bo nie miałem z tym problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie sądzę, żeby problem leżał po stronie zbyt słabego silnika. Miałem Clio II z silnikiem 1.2 75KM, przy włączonej klimatyzacji silnik prawie nie słabł, przy załączeniu spadały obroty, ale potem było ok. Jeździłem wieloma autami z klimą, ale w żadnym nie włączała się ona i wyłączała co kilkanaście sekund - w tym tkwi problem moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również mam Clio 2 1.2 16V, z klimą nie odczuwam spadku mocy do około 25 stopni. Powyżej 25 stopni jest odczuwalny jakiś tam spadek mocy. Wiadomo że im gorętsze powietrze tym gorsze spalanie, nie bez powodu stosuje się intercoolery. Co do dławienia się na wolnych obrotach to może łożysko lub sprężarka szwankuje ? Silnik powinien zwiększyć obroty na wolnych po załączeniu klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vorph, ja jeździłem długi czas nowym Swiftem i tam sytuacja była identyczna że sprężarka klimy co chwile startowała i zatrzymywała się (we wszystkich Swiftacj w firmie tak było) więc to jest normalne. Ja w swoim pierwszym pości pisałem o mocnym przyduszaniu silnika, wręcz walką o to żeby nie zgasł. W każdym razie auto zamówiłem, w połowie czerwca zobacze czy będzie cierpiało na tą "chorobę". W serwisie powiedzieli mi, że jeśli nawet to jest to kwestia wyregulowania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam Fluenca z IX 2014r i niestety problem występuje. To, że sprężarka się załącza i rozłącza co kilkanaście sekund to normalne, tak to teraz powinno wyglądać. Problem jest z tym, że jak się sprężarka załącza a samochód stoi na światłach to wpada on w raz mniejsze a raz większe ale jednak wibracje. Po pół roku mogę powiedzieć ,że albo się sytuacja trochę polepszyła albo się przyzwyczaiłem ale moim zdaniem nie po to kupuję nowe auto aby mną co chwilę trzęsło. Jak to odkryłem w aucie które miało może 15 km to aż się zagotowałem. Jeżeli by ci coś pomogli w ASO to daj znać co zrobili to może fachowcom z Warszawy coś podpowiem bo na razie stwierdzili ,że to normalne i wszystkie renault, ople itd. tak mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i odebrałem:) Bardzo fajne auto. Klima działa wyśmienicie.R-Link - super sprawa. Zamówiłem LPG za 1zł (promocja) i tu jest jedyny znak zapytania. Silnik tak jak przypuszczałem wpada w wibracje przy starcie klimy (jak widać ten typ chyba tak ma). Drgania są odczuwalne w kabinie, nie przez cały czas, ale przy starcie klimy, lub wentylatora chłodnicy. Ponieważ wtryski gazu są zamontowane na silniku, one też wpadają w wibracje. Sam nie wiem co o tym myśleć. Niby mi to nie przeszkadza, ale w nowym aucie chyba powinno to wyglądać inaczej. Nie przekonuje mnie opinia że to za słaby silnik, jeździłem słabszymi autami które nigdy tak gwałtownie nie reagowały na włączenie klimy czy tez innego odbiornika. Ktoś z Was poradził sobie z tymi drganiami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!