Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 1,5 dci 300kkm - sprzedawać czy jeździć?


arus

Rekomendowane odpowiedzi

Mam samochód - megane 2 ph1 2004, 1,5dci. Dobijam już do 300kkm, brakuje tysiąca. Wtryski i turbo nadal oryginalne, sprzęgło robione przy 180kkm, egr, maglownica, rozrusznik, elektronika pedału gazu, czujnik halla, wycieraczka tył, opadające okna, schowek i inne pierdoły typowe dla tego modelu już przerobione. Samochód ze znaną historią, jeżdżę nim cztery lata, jestem drugim właścicielem, pierwszy - znajomy, wyjechał nim z salonu. Pytania mam dwa:

1. Sprzedawać póki jeździ, bo wtryski polecą lada dzień i zostanę z "ręką w nocniku", czy skoro jeździ to jeździć?

2. Jakie znacie przebiegi silników 1,5 dci bez awarii wtryskiwaczy? Tzn nie interesują mnie te z komisów, cofane o 200k co "się psują przy 130kkm, paaaanie, francuzi to gówno produkują!", tylko przebiegi samochodów z potwierdzoną historią? Ma to szanse pojeździć, czy raczej nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 9.04.2015 o 12:18, arus napisał(a):

Sprzedawać póki jeździ, bo wtryski polecą lada dzień i zostanę z "ręką w nocniku"

chcesz pobawić się w handlarza, wcisnąć komuś kończące się auto i niech się sypie u kogoś innego, byle nie u ciebie, to już twoja sprawa i o takie rzeczy nie pytaj.

Nikt ci nie powie ile te wtryski pojeżdżą. Z obserwacji u siebie i w innych dci można powiedzieć, że to 250-300 tys. Mój dobija do 328 tys i nic nie zapowiada żeby pompa/wtryski miały się lada chwila posypać. Dobre paliwo + mixol i będzie chulać. Wtryski delphi tak na prawdę są dobrej jakości, tylko trzeba wiedzieć co i jak. Proste w regeneracji, można to zrobić samemu i w rzeczywistości nie jest drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego sądzisz, że chcę "sprzedać komuś sypiące się auto". Auto jeszcze się nie sypie, a ewentualny nabywca będzie znał prawdziwy przebieg, więc zakładam że będzie świadom ryzyka. Dzięki za info o przebiegu.

Co do paliwa, od 140kkm leję z Auchan i jest OK.

Jeszcze co do wtrysków, niestety "mój mechanik" wspomina tylko o ewentualnej wymianie na nowe renault, w granicach 4k za komplet, gdy już nadejdzie czas.

Czy ktoś jeszcze ma 1,5 dci ze znaną historią na oryginalnych wtryskach?

Edytowane przez arus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 9.04.2015 o 17:05, arus napisał(a):

Co do paliwa, od 140kkm leję z Auchan i jest OK.

Gratulacje za odwagę........ wielu prawdziwych Polaków uznaje paliwo z tego miejsca za syf :)

Jesteś przykładem, że lanie paliwa w tym miejscu nie musi powodować powszechnego padania silników :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kacper 69 no to ładnie, w takim razie mam nadzieję co najmniej wyrównać wynik. Czy znasz więcej szczegółów z tego samochodu? Które ma sprzęgło przy tym przebiegu? Skrzynia i turbo bez awarii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  W dniu 9.04.2015 o 16:33, sKarlosMegane napisał(a):

Proste w regeneracji, można to zrobić samemu i w rzeczywistości nie jest drogie.

 

Miałbyś chwilę czasu i chęć opisać skąd wziąć części i jak się zabrać do regeneracji?

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 12.04.2015 o 19:20, arus napisał(a):

@kacper 69 no to ładnie, w takim razie mam nadzieję co najmniej wyrównać wynik. Czy znasz więcej szczegółów z tego samochodu? Które ma sprzęgło przy tym przebiegu? Skrzynia i turbo bez awarii?

 

To auto znam bardzo dobrze, kiedyś nim jeździłem do ~200 tys km, ma teraz 10 lat.

Sprzęgło jest drugie, pierwsze wymienione przy 250 tys km, skrzynia i turbina oryginalna.

Właściwie były wymieniane tylko: klocki , tarcze, amortyzatory z przodu, to sprzęgło co już wspomniałem , żarówki ( w ogromnych ilościach), okablowanie klapy, wycieraczki i opony.

Ma nawet oryginalny akumulator.

Auto pali na dotyk, w trasie spala poniżej 4 litrów ON/100km .

Fakt, jak się depnie w pedał gazu, to raz na jakiś czas bączka potrafi puścić, ale tylko raz na jakiś czas i tylko raz. :)

I przechodzi bezproblemowo badania techniczne.

Może kluczem do sukcesu jest wymiana oleju (tylko syntetyk) co 15-20 tys km i tankowanie tylko na markowych stacjach.

Auto nigdy nie było tankowane ON na stacji NoName.

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Ja mam ten sam dylemat. Meganka poliftowa 1.5dci. Co prawda historii nie znam ale na liczniku mi pękło 300tys. Nic się z autem niedzieje. Oleju nie bierze, turbina ciągnie, na clipie ciśnienie na pompie siemens ok no i też mnie męczy pytanie czy niedługo coś się nie skończy. Właściwie to teraz w okresie letnim chciałbym troche gotówki przeznaczyć na tkzw profilaktykę. Może jak będzie czas, turbina na blat i do wysyłki na wymiane uszczelnień, wtryski na stół do chociaż sprawdzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!