Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drżenie kierownicy w zakresie 90-110 KM


Rekomendowane odpowiedzi

Mam oto taki problem, drżenie kierowicy w zakresie 90-110 km/h.Zmieniłem fegi aluminiowe na ten sezon ale opony które w zeszym roku zakupiłem zostały. Wszystko wskazuje na niewyważone koła lecz sprawdzaliśmy na 3 wyważarkach i są co do grama wyważone, na maszynie sprawdzaliśmy czy felgi są proste i wszystko jest ok. Wymieniłem końcówki drązka kierownicy. Zimą jezdziłem na 15 calowych stalówkach i nic sie nie działo. Tak jak wspomniałem objawy na niewyważone koła lub krzywe felgi lecz tak jak wspomniałem sprawdzalismy i u 3 oponiarzy jest ok. Mało tego w poprzednim sezonie jezdziłem na alufelgach oryginalnych do meganki które były krzywe po sprawdzeniu na maszynie i żadnego drżenia nie było, napewno były w gorszym stanie niz obecne( dlatego jej wymieniłem). Kończą mi się pomysły co jest przyczyną

Czemu się drzesz :!: :?: Popraw tytuł.

P_r_z_e_m_o

 

Nie mam pojecia jak, przepraszam za klopot

Poprawiłem tytuł.

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Poznaniu, gdzie gumiarze są na każdym rogu, Huntera mają chyba tylko w dwóch serwisach. Fakt, że w większości przypadków da się dobrze wyważyć koła na zwykłej wyważarce, ale nie zawsze. Warto się szarpnąć na optymalizację szczególnie jak się ma dwa komplety felg (lato/zima). Raz się zoptymalizuje, a potem już można wyważać na zwykłej maszynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem na Hunterze, jedno koło było do poprawki, drgania ustąpiły tak w 70% lecz nadal są. Pan który obsługiwał maszynerie powiedział że mogą przenosić takie drgania przegłuby...... co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie wyszły wyniki na poszczególnych kołach? Dostałeś wydruk? Niby norma jest do 12 kg, ale czasem czuć bicie nawet przy dużo mniejszych wartościach. Przeguby - może? Ale wtedy byś to pewnie inaczej odczuwał w zależności od tego czy przyspieszasz, czy jedziesz z rozpędu. Czasami głupie są przyczyny takiego bicia. Czytałem na jakimś forum - był przypadek, że gość miał jeden z gwintów w piaście uszkodzony i śruba nie trzymała dobrze koła, inny przypadek - uszkodzony pierścień centrujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam wydruku bo poprosiłem po robocie a miałem powiedzieć przed że chce, nie wiem jak podejść do tematu, zauważyłem też że auto wpada w wibracje właśnie przy 90 km/h więc tutaj widzę przyczynę przegubów ale może masz racje Jottar będę starał się szukać dalej przyczyn choć pierścienie sprawdzone i są ok, wracając do wyniku, na każdym kole zielono, jedno poprawialiśmy z wyważeniem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na ile to był dobry warsztat i fachowcy, czy maszyna dobrze skalibrowana. U mnie wszystko trwało półtorej godziny, optymalizowane było każde koło (nawet jeśli mieściło się w normie), potem maszyna dobierała które koło zamontować po której stronie i na której osi. Na końcu dostałem wydruk i świadectwo kalibracji urządzenia. Możesz napisać gdzie robiłeś i ile zapłaciłeś?

Edytowane przez Jottar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O człowieku... Wpisz sobie Huccar w googlach i zobaczysz co to za agenci. Gdybym wiedział, że jesteś z Poznania to bym Ci polecił porządny serwis.

A tak w ogóle skoro na zimowych stalówkach było dobrze to to musi być coś z kołami. Na pewno nie przeguby ani nic w zawieszeniu. Ja bym na Twoim miejscu przełożył sobie na podwórku koła z powrotem na zimowe i się przejechał. Będziesz miał pewność.

Edytowane przez Jottar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Żeby nie zakładać nowego tematu ... Również mam problem z drżeniem/wibracjami. Opiszę sytuację:

wibracje / drgania na kierownicy zaczynają się przy ok 90 - 100 km/h. Poza kierownicą, czuję delikatne wibracje całego auta (np. fotel pasażera drży, osłona przeciwsłoneczna). Przy prędkości ok. 130km/h słabną drgania na kierownicy, ale nasilają się drgania reszty elementów. Zauważyłem, że drgania są większe kiedy dodaję gaz, przy przyśpieszaniu i w zakrętach (np. przyśpieszanie podczas zakrętu przy prędkości ok. 130 km/h ... na autostradzie oczywiście) Jak puszczam gaz (np. jadę z górki) to drgania się uspokajają. Koła wyważałem już ze 3 razy w różnych zakładach. Wydaje mi się, że to nie koła, tylko coś innego. Pytanie co to może być i jak to sprawdzić? Czy luz na sworzniu albo na przekładni może powodować drgania?

Edytowane przez Maks79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz wyeliminować koła to zamień na inne (możesz się umówić z którymś z kolegów z forum) i się przejedź. U mnie też biło mocniej przy przyspieszaniu i na łukach. Pewnie kwestia tego, że zmienia się obciążenie poszczególnych kół. Ale na drugim komplecie kół bicia nie miałem, poza tym auto miało wtedy tylko 45 tys. - przy takim przebiegu to raczej musiały być koła.

Co do optymalizacji, to ma ona sens tylko, jak się ma 2 komplety kół. Jeśli zmieniasz tylko opony musiałbyś optymalizować przy każdej przekładce, a to już się robi droga zabawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!