Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dodatki olejowe a obracanie panewek


jamotor

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad wpływem dodatków do oleju silnikowego i ich działaniem wydłużającym żywotność silników 1.5 i 1.9 dCi poprzez zapobieganie obracaniom panewek i awariom turbo.

Sam stosuję/stosowałem zamiennie ostatnio dwa dodatki (MotorLife /dawny Militec/ i Ceratec).

Kiedyś próbowałem w innym silniku (2.0 benzyna) Xeramic do uciszania pracy popychaczy - działało.

Obawiam się wystąpienia usterki polegającej na obróceniu panewek - zatarciu panewek, w zasadzie jednej bo już jej awaria "wykluczy" silnik z działania.

Zmieniam olej co 10 000 i dodawałem wcześniej 2 x Motor Life a przy 170 000 dodałem Ceratec w ilości 250 (całe opakowanie to 300ml) by przy kolejnej wymianie 180 000 dodać pozostałość ok. 50ml. Dodatek ten wg producenta zabezpiecza na 50 000km.

Teraz puknęło 200 000. Do kolejnej wymiany planuję dodać 150ml i tak do każdej następnej.

Ogólna zasada to 50ml na litr oleju.

W jednym z reklamowanych w motoryzacyjnej prasie (modyfikator plus) produktów podają że zabezpiecza przed zatarciem w przypadku jazdy bez oleju, na sucho do 50 km.

Na targach w Kielcach dwa lata temu widziałem pracującą bez miski olejowej bodaj Toyotę Yaris. Oglądałem z niedowierzaniem pracę silnika w którym oprócz miski olejowej nie było pokrywy zaworów. Silnik pracował na wolnych obrotach. Nie pamiętam nazwy specyfiku. Silnik nie sprawiał wrażenia jakiegoś spreparowania. Normalnie magia i mistyfikacja:))) Bez oleju i bez zatarcia???

Ogólnie chodzi mi o zapobieganie zatarciu panewek i wydłużeniu pracy turbo.

Zależy mi zwłaszcza na wypowiedziach osób które sprawdziły w praktyce działanie określonego dodatku i mogą podzielić się doświadczeniem.

Edytowane przez jamotor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motorlife nie wydłuża życie silnika tylko gesniejszy jest i przez to mniej wycieka z silnika lub uszczelnia bardziej szczeliny. A ceratec zawiera sładniki metalu.

Chyba chciałeś napisać "gęściejszy".

Ale to bez znaczenia bo mylisz motor life lub militec (to w zasadzie to samo) z motodoktorem.

Ceratec to zawiesina cząsteczek o rozmiarach poniżej 2 mikrometrów, które swobodnie migrują przez bibułę filtra oleju.

Owszem w składzie mają m.in. molibden. Ale nie wiem czy kiedyś słyszałeś lub czytałeś np. o MoS2 czyli - dwusiarczku molibdenu.

Skład chemiczny a składniki konkretnego dodatku i technologia ich otrzymania to nie to samo.

Prosiłem o wypowiedzi osoby które w praktyce użyły któregoś z wymienionych dodatków i chcą się podzielić spostrzeżeniami.

Więc którego z nich użyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim aucie o 200 tyś przebiegu, wlałem Motodoktora, nic nie zaobserwowałem. Był kiedyś test, wlali ten preparat, pojeżdzili, odnotowali poprawę mocy na poziomie do 2%, zmierzoną tylko dlatego, że mieli do dyspozycji labolatorium. Po większym przebiegu, już testu nie było. Jedne preparaty to zagęstniki, inne mają odbudowywać starte, współpracujące powierzchnie. Proszę zobaczyć w sieci, czy producenci tych wynalazków, dostali np Nagrodę Nobla, lub jakąkolwiek inną, bo przecież, gdyby były znaczące oszczędności, świat by to zauważył i docenił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam innej firmy, tylko nie pamiętam nazwy firmy. Ale jest chwalony przez amerykankach i rosyjskich kierowców. Producenci aut by powiedzieli że be, bo zniszczy, bo pęknie silnik. Słyszałem o Mos2 i stosuje je niemiecka firma olejowa i przestrzala (???) jest.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro zmieniasz olej co 10 tyś km i lejesz pełen syntetyk, nie ma sensu się bawić pierdołami co rzekomo zapobiegają obróceniu panewki. Panewka obraca się z powodu złego smarowania, gdy olej jest stary / zużyty lub niskiej jakości. Fakt Renault dawniej zalecało wymianę oleju co 30 tyś km, to zdecydowanie za dużo. Dobrze że dzisiaj zmniejszyli ten limit przy zakupie nowego dCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam Archoil 9200. Nigdy nie włączył wentylator od chłodnicy w korku latem, chociaż wskaźnik chłodzenia cały czas pokazywał okolice 90 stopni czy odpaleniem silnika zimą mimo zużytego akumulatora.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Archoil 9200

Poczytałem o tym. Czyli każdy znajdzie coś dla siebie.

p.s. mógłbyś pisać po polsku? :D

 

Dodano: 28 kwi 2015 - 01:20

A co to ma do rzeczy

W jakim sensie?

Czemu kpisz?

Możliwe że nie wierzysz w chemię, ale ona działa mimo Twej niewiary <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Z tymi dodatkami jest jak z tabletkami na ból głowy...może pomoże, ale zanim głowa przestanie boleć, to tabletka trafia do żołądka, dla którego jej obecność tam niekoniecznie jest dobra. Kumisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...

W peugeocie używałem Cerateca, z moich obserwacji zauważyłem tylko cichszą pracę, spalanie bez zmian, moc też. Myślę że część tych dodatków działa, wszystko zależy od stopnia zużycia silnika.

Uważam też że warto raz na 3 lata poświęcić 70 zł i zainwestować w jakiś ceramizer albo ceratec, na pewno nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, nie testowałem ale bardzo mocno myślę nad tym ceramizerem tylko ja mam benzynę chodzi mi o przedłużenie życia turbiny.

Chętnie poczytam Wasze informacje

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!