Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokie spalanie w Renault Scenic 1,9 dci


Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje mi się, że taniej jest wymienić filtr paliwa, niż później pompę wtryskową.

Do tego Scenika filtr Manna można kupić za ok. 100 zł, więc nie jest to chyba wielki wydatek raz na 15 lub 30 tys km.

Wkłady dopiero były w II, ale nie pamiętam czy przy wszystkich silnikach, czy tylko przy niektórych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz na 15 lub 30 tys km.

I to jest chyba argument. Pare tysięcy jest.

Co do samego filtra to jest jakaś granica, kilometrowa czy wg lat, zapisana w instrukcjach, kiedy wymieniamy filtr paliwa? Wymieniałem w październiku 2011. Stary był czysty, przynajmniej tak mi się wydawało bo to zamknięta konstrukcja. Wtedy wymieniłem dla spokoju bo nie wiedziałem, kiedy to zrobił poprzednik.

P.S. Wcześniej podawałem, że wymiana filtra paliwa była w 2012. Spojrzałem w papiery i jak byk jest październik/listopad 2011. Czyli 4 lata będzie.

---------

Następne modele mają lepiej bo można wymieniać wkład. Szkoda, że nie można podstawić takiego z wymiennym wkładem.

Ciekawe, zauważyłem, że na aukcjach są same obudowy do scenika IphII. Po co to potrzebne ludowi.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tak widzę na aledrogo używki...To mam już dwie na sprzedaż. Stary i ten co jeszcze siedzi w aucie B)

Na dokładkę stary, papierowy filtr kabinowy plus węglowy. Oprócz tego filtr powietrza. Niestety olejowe wyrzuciłem a szkoda......

Tak poważnie to może z tej obudowy da się coś wykorzystać, jakaś końcówka i dlatego jest oferta :D

 

Spojrzałem na ceny i rozrzut jest masakryczny. Od ponad 100 zł a nawet w granicach 180zł. Mam na myśli np. Purfluxa.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego Ci podałem jako przykład filtr Manna, który ma dobrą jakość i znośną cenę.

Z wymianą filtra wstrzymaj się do przepalenia 1 lub 2 baków paliwa z olejem 2T, może to go ożywi trochę.

Olej polecam Orlena 2T półsyntetyka (2T SEMISYNTHETIC nie Platinum), lub Elf Moto 2 Off Road.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wyciągnąłem z garażu stary filtr paliwa. Na oko czyściutki. Zastanawiałem się czy go nie wsadzić na próbę. Wymontowałem obecny. I co? Nic. Odkręciłem ten korek na dole i podobnie jak przy pierwszym. Leci czyste paliwo, żadnych grubszych odpadów. Ostatecznie zostawiłem ten co był. Załączenie złączek to była masakra. 4 lata i się tak zasiedziało, że ani zdjąć, ani założyć. W dwie osoby było co naciskać.

 

Rozbierał ktoś taki filterek? Co tam jest w środku. Paliwo leci czyste z tego zaworka czyli syf musi się na czymś zatrzymywać. Już miałem zamawiać nowy, ale zmyliła mnie dzisiejsza zabawa.

Wsadziłem nowy filtr powietrza, ale bujanie obrotów pojawia się i znika. To nie to.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zalałem auto więc do rezerwy muszę troche przejeżdzić. Czyli jak piszesz po tym oleju powinno się zamulić. Jeśli nie będzie zamulenia to co? Mam rozumieć, że i tak i tak filtr jest do wymiany po takim eksperymencie, pomijam że pod zimę to i tak wypada skoro litr ma 4 lata używalności.

 

Ponawiam pytanko.

Rozbierał ktoś taki filterek? Co tam jest w środku. Paliwo leci czyste z tego zaworka czyli syf musi się na czymś zatrzymywać.

Właśnie, ktoś to otwierał. W środku jest papier, gąbka? Mam drugi, ale jakoś nie chce mi się rozcinać. Wujaszek był przy wczorajszym wyciąganiu filtra, po odkręceniu dolnego zaworka leciało w miare czyste paliwo, bez śmieci. Wg niego to oznaka, że filtr jest czysty.

Coś mi nie pasuje bo jeśli tak to, każdy byłby taki mądry. Zdemontował filtr, ewentualnie tylko odkręcił zaworek, spuścił to co zleci i zamontował z powrotem. To gdzie sens wymiany?

Mimo tego, że nigdy nie leje syfu, to założenie jest takie, że coś tam w paliwie zawsze jest i po to jest filtr.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś to otwierał. W środku jest papier, gąbka?

W starszym sceniolu filtr miałem rozbieralny i wymieniało się tylko jego wkład, pozostawiając obudowę. A taki wkład wyglądał tak:

post-2372-0-67903300-1443569600_thumb.jpg post-2372-0-29762700-1443569660_thumb.jpg post-2372-0-06157800-1443569754_thumb.jpg

Wkład papierowy zamknięty w plastikowej obudowie.

post-2372-0-71833100-1443569710_thumb.jpg post-2372-0-70143700-1443569719_thumb.jpg

Otwarta i wyczyszczona obudowa filtra bez wkładu.

Zasysane z baku paliwo, przez poziomo ustawiony na pokrywie króciec dolotowy, jest kierowane pionowo w dół i przez uszczelnione połączenie w pokrywie filtra leci do jego środka i do samego dołu. (fotka 5 do fotka 1)

Tam oddolu wpada pomiędzy papierowe listki filtrujące i jest zasysane znowu do góry, pod pokrywę ale już całą średnicą wkładu.

Z pod pokrywy pionowym króćcem umieszczonym z boku pokrywy jest zasysane do pompy w wtryskowej.

post-2372-0-99242400-1443570091_thumb.jpg

Tu widać króciec zasilający (obok złącza podgrzewania filtra) i odpływowy w stronę pompy. (jeszcze podłączony wężyk)

Zaworek na dole obudowy filtra (biały) służy nie do jego oczyszczania z brudy czy osiadłej parafiny, bo te są wciśnięte (zassane) pomiędzy listki materiału filtrującego ale do spuszczania wody, która jako cięższa zbiera się ewentualnie w dole obudowy, a także do opróżniania obudowy i filtra z paliwa przed jego wymianą.

post-2372-0-00733800-1443570580_thumb.jpg

Woda nie może się przecisnąć przez tłuste od paliwa listki filtrujące i zostaje na dole.

To ona w zimie zamarza utrudniając przepływ paliwa, a dodatkowo miedzy listkami od zimna zastyga osadzona parafina, która zatyka pory w materiale filtrującym.

W filtrach nierozbieralnych zasada działania i wykonanie są podobne.

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Gojgien, jak zwykle profesjonalna informacja.

 

Dodano: 06 paź 2015 - 00:21

Zainwestowałem. Kilka dni temu kupiłem filtr paliwa. W sobotę wymieniłem. Falowanie na niskich jak było tak jest. Tzn. pojawia się i znika albo trzyma, dodam trochę gazu i albo OK albo to samo. Dziś wkurzyłem się bo były takie skoki na wolnych góra, dół, znowu spokój.

Auto jedzie normalnie, nawet dostało kopa bo po tych wymianach przepływomierza, filtra paliwa, powietrza jest naprawdę zrywniejsze.

Tylko to okropne falowanie na wolnych. Jak jadę szybciej to nic mi nie przycina, nie buja, przynajmniej nic takiego nie czułem.

Wieczorem przejechałem 2 razy po 5 km. Jazda OK, ale na wolnych, postoju skoki wskazówki. Lekkie dodanie gazu, minimalnie i jakby się stabilizuje. Wtedy albo dobrze albo źle. To takie napady. Wyższe obroty i jest lepiej. Jak wcześniej byłem na kompie to mechanik powiedział, że podniesie o 50 jednostek(nie wiem czego) ale wg. niego to raczej nie to bo wg. kompa ciśnienie jest OK. A nie wiem jakie mają być wartości na wolnych?

W sobotę obróciłem ten czujnik, regulator obrotów na pompie paliwowej. Bez różnicy.

Co do samej wymiany filtra paliwa to nie szło tak łatwo. Robiłem to z ojcem bo co druga para rąk to lepsza praca. Wyciągnęliśmy filtr, zamontowaliśmy nowy. Kilka razy kluczykiem w stacyjce i nic. Nie chciał odpalić. Niby coś pompował, ale słabo, nawet nie było słychać takiego charakterystycznego głosu, chyba tej pompki.

Kilka dni wcześniej, jak wyciągaliśmy stary filtr z wujaszkiem (mówiłem o tym wyżej) po ponownym podłączeniu starego filtra odpalił od razu. Tylko wtedy... filtr był już zalany, więc nie miał problemów z odpowietrzeniem. I wtedy było słychać pompkę bardzo dobrze.

Wracając do soboty. Tak siedzimy, na zapłon wrzucam już z 10 razy albo więcej i przypomniało mi się, że przy ostatnim montażu nowego filtra było podobnie. Dopiero zdjęcie jednego wężyka z filtra (któryś z tych pierwszych z brzegu, nie pamiętam który) pozwoliło odpowietrzyć, odpalić. Zrobiliśmy tak samo czyli ojciec trzymał zdjęty wężyk w ręce a ja włączyłem z dwa razy na zapłon, potem zapieliśmy wężyk, kolejne 2 razy na zapłon i odpalił bez problemu.

Ojciec mówi, że nie podoba mu się ta pompka niskiego ciśnienia bo powinna ostro dawać a ona jakby nie miała siły pchać. Po zdjęciu wężyka z filtra miała chyba lżej. Po tym zdjęciu wężyka i ponownym zapięciu słyszalność pompki była już w normie. To takie nasze domysły.

Co o tym myślicie? Czyżby faktycznie ta słaba pompka niskiego ciśnienia wpływała na problemy z odpowietrzeniem, odpaleniem a później na falowanie obrotów?

Jest jeszcze ten regulator obrotów na pompie, ale pukanie w obudowę nic nie zmienia w falowaniu. Czytałem na forum, że czasem puknięcie w regulator chwilowo wyrównuje obroty, ale ja tu tego nie zauważam. Nie waliłem jak głupi. Popukałem w obudowę i tyle.

Ewentualnie jakiej firmy brać pompkę niskiego ciśnienia(jeśli nowa) W sklepie usłyszałem o kilku stówkach, nawet 700. Czy używka może być? Inaczej, czy można sprawdzić używkę czy dobra?

 

P.S. Zacząłem w temacie spalania bo to się łączy, ale trochę odjechałem w temat obrotów i filtrów. Wybaczycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie filtra paliwa, nowy zalewa się ON.

Dopiero zalany filtr podpinasz do instalacji i następnie odpowietrzasz układ ręczną pompką i dopiero odpalasz auto.

Podaj jakie masz korekty na wtryskiwaczach.

Przepaliłeś ze dwa baki na oleju 2T, czy nawet nie próbowałeś?

Falujące obroty to nie tylko pompy, ale dość często wtryskiwacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam. Zmagam sie z problemem falujacych obrotow w megane 1.9 dci. Czyscilem ten czujnik. Wymieniłem oringi

Pomogło na dwa dni. Po dwoch dniach na nowo zaczelo sie falowanie... Jakie efekty po obcieciu tego filterka na czujniku? Usterka ustala? Jesli nie co robiles aby naprawić? Pozdrawiam. Robert

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!