Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie spadające obroty silnika


ulman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Do dnia dzisiejszego byłem bardzo szczęśliwym użytkownikiem mojej megi (2.0 16V)

Dzisiaj okazało sie że meganka zwariowała, przy odpaleniu silnika wskazówka obrotomierza wskakuje na czerwone pole a silnik wyje w niebogłosy obroty przez jakiś czas utrzymują sie na odcięciu poczym spadają do około 1tys i falują miedzy 1-4tys po czym spowrotem wskakują na odcięcie. Do dzisiaj nic znią się nie działo wczoraj jezdziła bardzo dobrze i nic nie wskazywało na to że coś takiego sie stanie. Żeby tego było mało na ekraniku wyświetla się komunikat check injection. Żeby nie było tak prosto do tego wszystkiego dochodzi bład ESP/ASR jarząca pomarańczowa kontroka silnika. I te powyższe błedy bym zrozumiał bo mogą być związane z tym że obroty są wysokie. Ale okazuje się że meganka nie przestaje mnie zaskakiwać bo kolejnym problemem który się pojawił jest bardzo twardy pedał hamulca.

Jeśli ktoś był by wstanie podpowiedzieć co się mogło stać i postawić jakąś diagnozę to bardzo bym prosił :)

PS. Renia zasilana jest tzw. poddtlenkiemm LPG :D

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi, ortografia. Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może się coś stało z przewodem podciśnienia do serwa hamulców?

Może spadł albo coś go przegryzło?

Bo wygląda jakby lewe powietrze się dostawało do układu dolotowego, a brak podciśnienia (wspomagania czyli serwa) to twardy hamulec.

Edytowane przez jamotor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej problem hamulca ogarne jakos podnose ja moze cos znajde ale nie mam pomyslu co moglo sie stac z tymi wariujacymi obrotami...

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aston przepraszam za literówki. Ok czyli bez clipa się nie obejdzie. Ale może ktoś miał podobny problem i podpowie chociaż co mogło spowodować takie zachowanie silnika?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie może być coś z przepustnicą bo opiąłem przepustnice i obroty spadły do około 2tys i utrzymują się na tym poziomie, teraz pytanie bo w temacie mechaniki jestem trochę zielony czy w razie awarii przepustnicy trzeba ją wymienić czy można ją zregenerować ,naprawić? A jeśli tak czy ktoś zna może przybliżone koszta takich napraw?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku zbliżone objawy (zwłaszcza podbijanie obrotów i ich wahania - ale także problemy z uruchomieniem ciepłego silnika + szarpanie w czasie jazdy) spowodował uszkodzony czujnik ciśnienia bezwzglednego w kolektorze ssącym (zwany powszechnie MAP-sensorem).

Zaczął bym od sprawdzenia sprawności złącza czujnika z wiązką oraz pomiaru napięc (o ile pamiętam, to wejście ma +5V, na wyjściu regulowane w zakresie 0-5V).

Czujnik, jako jeden z kilku elementów, decyduje o sposobie wysterowania silnika krokowego uchylania przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do ko-ma

Dziękuję bardzo w końcu jakiś konkret :) A mógł byś mi jeszcze powiedzieć jaki był koszt naprawy w twoim wypadku? Pytam o koszt ze względu na chęć jak najszybszej naprawy samochodu, pracuję nim i muszę go jak najszybciej uruchomić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik (używany, z możliwością zamontowania i sprawdzenia na miejscu) kupiłem za 50 zł.

Wymiana nie jest jakąś skomplikowaną czynnością, ważne jest zwrócenie uwagi na szczelność połączenia.

P.S. Uszkodzenie czujnika da sie dość łatwo zdiagnozować ale dobrym diagnoskopem, poprzez odczyt parametrów live data.

Po prostu przy pracujacycm silniku wartość sygnału czujnika nie zmienia się przy zmianie położenia przepustnicy.

Nie daję gwarancji, że to na pewno to jest przyczyną, problem wymaga zdiagnozowania.

Edytowane przez ko-ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!