Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie spadające obroty silnika


ulman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Do dnia dzisiejszego byłem bardzo szczęśliwym użytkownikiem mojej megi (2.0 16V)

Dzisiaj okazało sie że meganka zwariowała, przy odpaleniu silnika wskazówka obrotomierza wskakuje na czerwone pole a silnik wyje w niebogłosy obroty przez jakiś czas utrzymują sie na odcięciu poczym spadają do około 1tys i falują miedzy 1-4tys po czym spowrotem wskakują na odcięcie. Do dzisiaj nic znią się nie działo wczoraj jezdziła bardzo dobrze i nic nie wskazywało na to że coś takiego sie stanie. Żeby tego było mało na ekraniku wyświetla się komunikat check injection. Żeby nie było tak prosto do tego wszystkiego dochodzi bład ESP/ASR jarząca pomarańczowa kontroka silnika. I te powyższe błedy bym zrozumiał bo mogą być związane z tym że obroty są wysokie. Ale okazuje się że meganka nie przestaje mnie zaskakiwać bo kolejnym problemem który się pojawił jest bardzo twardy pedał hamulca.

Jeśli ktoś był by wstanie podpowiedzieć co się mogło stać i postawić jakąś diagnozę to bardzo bym prosił :)

PS. Renia zasilana jest tzw. poddtlenkiemm LPG :D

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi, ortografia. Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może się coś stało z przewodem podciśnienia do serwa hamulców?

Może spadł albo coś go przegryzło?

Bo wygląda jakby lewe powietrze się dostawało do układu dolotowego, a brak podciśnienia (wspomagania czyli serwa) to twardy hamulec.

Edytowane przez jamotor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej problem hamulca ogarne jakos podnose ja moze cos znajde ale nie mam pomyslu co moglo sie stac z tymi wariujacymi obrotami...

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aston przepraszam za literówki. Ok czyli bez clipa się nie obejdzie. Ale może ktoś miał podobny problem i podpowie chociaż co mogło spowodować takie zachowanie silnika?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie może być coś z przepustnicą bo opiąłem przepustnice i obroty spadły do około 2tys i utrzymują się na tym poziomie, teraz pytanie bo w temacie mechaniki jestem trochę zielony czy w razie awarii przepustnicy trzeba ją wymienić czy można ją zregenerować ,naprawić? A jeśli tak czy ktoś zna może przybliżone koszta takich napraw?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku zbliżone objawy (zwłaszcza podbijanie obrotów i ich wahania - ale także problemy z uruchomieniem ciepłego silnika + szarpanie w czasie jazdy) spowodował uszkodzony czujnik ciśnienia bezwzglednego w kolektorze ssącym (zwany powszechnie MAP-sensorem).

Zaczął bym od sprawdzenia sprawności złącza czujnika z wiązką oraz pomiaru napięc (o ile pamiętam, to wejście ma +5V, na wyjściu regulowane w zakresie 0-5V).

Czujnik, jako jeden z kilku elementów, decyduje o sposobie wysterowania silnika krokowego uchylania przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do ko-ma

Dziękuję bardzo w końcu jakiś konkret :) A mógł byś mi jeszcze powiedzieć jaki był koszt naprawy w twoim wypadku? Pytam o koszt ze względu na chęć jak najszybszej naprawy samochodu, pracuję nim i muszę go jak najszybciej uruchomić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik (używany, z możliwością zamontowania i sprawdzenia na miejscu) kupiłem za 50 zł.

Wymiana nie jest jakąś skomplikowaną czynnością, ważne jest zwrócenie uwagi na szczelność połączenia.

P.S. Uszkodzenie czujnika da sie dość łatwo zdiagnozować ale dobrym diagnoskopem, poprzez odczyt parametrów live data.

Po prostu przy pracujacycm silniku wartość sygnału czujnika nie zmienia się przy zmianie położenia przepustnicy.

Nie daję gwarancji, że to na pewno to jest przyczyną, problem wymaga zdiagnozowania.

Edytowane przez ko-ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!