Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pływa na nierównościach - Zagadka.


Rekomendowane odpowiedzi

Servus wszystkim czytającym !

 

Od kilku miesięcy, dręczył mnie jeden problem. Auto pływało nawet na niewielkich nierównościach np. przy przejeździe przez studzieńkę, nie wspominając o dziurach w asfalcie ... prędkość powyżej 70 km/h była niebezpieczna. Kilka miesięcy temu wymieniłem sworznie wahacza, gdyż były wybite. Jednak to nie wpłyneło znacząco na rozwiązanie problemu.

-----------

W poprzedni weekend byłem zmuszony do koniecznej naprawy ze względu na pilny wyjazd na drugi koniec Polski.

-----------

Diagnoza: Zniszczone tuleje (poziomie i pionowe), wybite sworznie.

-----------

Wszystko kupiłem, mechanik poskładał do kupy.

-----------

Autko odzyskało dawną trakcję.

-----------

Przejechałem w dzień 1300 km, jechało się super, autko trzymało się drogi.

-----------

Na drugi dzień, przy miejskiej jeździe problem wrócił jak bumerang ! Objawy dokładnie te same.

-----------

Identyczne objawy jak poprzednio ! Studienki miotają autem jak szatan... a na kierownicy w chwili najazdu czuć delikatny luz (tak było też wcześniej).

-----------

Co się mogło stać ? Pozdrawiam

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - zbędne przerwy między wierszami

Krzychu

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometria i zbieżność pewnie leży bo dawno nie była robiona. Natomiast chcę podkreślić, że przez 1200km wszystkie objawy ustąpiły. Pojawiły się natomiast nagle po dwóch dnia, auto zachowywało się dokładnie tak jak przed naprawą, nie pojawi się żadne nowe objawy. Wszystkie te co były. Amorki sprawne, niedawno testowane. Raczej nie stawiam na problem z tylną osią, tylko przednią, ze względu na wyraźnie odczucia podczas jazdy. Tył zachowuje się ok, przód wariuje.

Taka obserwacja o której nie mówiłem, a która może coś nowego wnieść.

Przed naprawą, podczas mocnego skrętu przy wolnej prędkości (lawirowanie między sam. na parkingu), kierownica sama dobija do maksymalnego skrętu, nie odbija. Po naprawie - problem minął. Kierownica nie dokręcała, wracała. Po przejechaniu kilkuset kilometrów, ten sam problem wrócił.

 

Dodano: 02 maj 2015 - 14:13

Podbijam temat, mam nowe, ciekawe informacje :P

Za radą Waszą jak i mechanika podjechałem na stację diagnostyczną w celu sprawdzenia zbieżności kół. Poniżej przedstawiam wyniki diagnozy, byłbym wdzięczny za interpretacje

 

Oś przednia, - 16 mm

Oś tylna, 9 mm

 

Czy tak przestawiona zbieżność, może być wynikiem dziwnie zachowujących się kół w samochodzie? Jakie wartości powinny być prawidłowe?

Zastanawiam się, czy aby na pewno nic się nie odkręciło w między czasie (tuleje, sworzeń itp.) jednak mechanik mówi, że nie ma takiej opcji :)

Co o tym sądzicie?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja podepnę sie pod temat bo mam taki problem a mianowicie ,dotych czas dotychczas jeżdziłem na felgach stalowych 15 cali z oponami zimowymi o rozmiarze 195/65/15 ,wczoraj w końcu zmieniłem na orginalne oryginalne alu 16 cali z letnimi oponami 205/55/16 i tu pojawił sie problem . Na oponach zimowych autko spisywało się świetnie jechało jak posznurku natomiast na letnich nie potrafi utrzymać kierunku jazdy na wprost to ściąga raz w jedną to w drugą stronę, po ponownej zamianie kół na 15 cali wszystko wraca do normy.Proszę podpowiedzcie jaka może być tego przyczyna.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!