Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje silnika przenoszące się na kabinę


Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś podać wysokość szczeliny od elementu gumowego do łapy poduszki hydraulicznej podwieszonego silnika 1,9 dci. Sama poduszka ma niewielkie ugięcie, nie jest

zapocona olejem lecz nie wiem czy tłumi odpowiednio.

Drgania (nie jakieś duże) są w całym zakresie obrotów widoczne na podłokietniku, lusterku wewnętrznym, zagłówkach, wyczuwalne na fotelach (takie lekkie mrowienie).

niezależne od temperatury silnika i otoczenia.

Niepokoi mnie twarda praca silnika. Poprzedni scenic 120kM pracował bardziej miękko. Odpala także nie od strzała, lecz wykona ze 3 obroty kołem niezależnie czy ciepły lub zimny. Auto takie kupiłem i użytkuję 18 mcy.

Rok temu wymieniałem wszystkie podkładki pod wtryskami (2 ciekły) przy okazji obejrzałem wtryskiwacze. Końcówki ulane czyściłem w myjce i ręcznie. Próba przelewowa

wykazała równe wartości na wszystkich wtryskach ( ale czy dobre? ).

Spalanie średnie 7,4 l (dużo po mieście) Na autostradzie przy 130-140km/h również 7,4 ( trochę dużo wydaje mi się)

Czy clip pokarze oprócz korekt wtryskiwaczy kąt na pompie wtryskowej lub jakąś inną podpowiedź?

 

Dodano: 20 maj 2017 - 09:11

Czy ktoś zechce podać wymiar tej szczeliny w poduszce. Pomoże mi to w wstępnej ocenie jej zużycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiar i na wygląd poduszka wydaje sięOK.

Wymieniałem poduszkę po zakupie. Auto miało wtedy 135kkm przejechane. I lekko stukało na wolnych obrotach. Po wymianie poduszki problem ustąpił.

Spalanie jakieś straszne też nie masz. U mnie średnio w trybie mieszanym 6.5l. Ale auto ma mniejszą budę.

1.9dci trochę drga na wolnych obrotach. Przyłóż rękę do przedniego zderzaka od strony kierowcy, a wyczujesz. Mam wymienioną dwumasę i to nic nie zmieniło. W moim przypadku jak dwumasa zaczęła się odzywać nie było dodatkowych drgań.

Edytowane przez yogin74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że auto kupiłem z takimi drganiami, przejechałem 20 tyś bez zmian więc to raczej nie dwumasa. Trudno tą poduchę zdiagnozować, a zainwestować 400 zł

by się przekonać że jednak nie to. Zerknę jeszcze w dolną poduszkę (ósemkę). W poprzednim scenicu to ona najszybciej się zużyła. Wiem że ona nie tłumi tych drgań.

Jeżeli ktoś ma metodę na diagnostykę poduchy olejowej to bardzo proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam, co do poduszki silnika, hydropodstawy, na spodzie tej poduszki jest okrągła guma, dotykając jej powinno wyczuwać się ciesz, to jest olej który jest w niej, spód powinien być miękki. Ja w starej ten spód miałem twardy, drgania przenosiły się na karoserię.

 

Po drugie mój scenic iii 1.9 dci po zagrzaniu ma na wolnych obrotach 700 obr. Tak też w clipie obroty biegu jałowego zadane się zmieniają to tak ma być, ich wartość zależy od temperatury silnika, obciążenia np. klimatyzacja. 

Też to odczuwam jak daję na luz, a obroty schodzą do 700, jest to odczuwalne jakby silnikiem przez chwilę telepało po czym się ustabilizuje i trzyma tę wartość 700obr. Silnik bardziej buczy na biegu jałowym.  Wydaje mi się, że ten typ tak ma bo nic nie wskazuje na jakąś usterkę. Mam clipa i sprawdzałem go na wszystkie sposoby, korekty wtrysków mam poniżej 0.5 i nie mniej jak - 0.5. Pozostaje jeszcze sprawdzuć regulator ciśnienia w pompie wtryskowej i na listwie CR. Ale wartości ciśnienia w CLIP mieszczą się w wartościach zadanych. Przepustnicę wyczyściłem EGR zamontowałem nowy. Zrobiłem kalibracje, przyuczenia. Obroty po zagrzaniu dalej tak schodzą. Porównywałem też ze sceniciem II ten sam silnik 130km. Po zagrzaniu obroty też schodzą do 700, ale nie jest to tak odczuwalne na karoserii. Za to samochód jest generalnie głośniejszy, ma inną charakterystykę akustyczną i inaczej są przenoszone wibracje od silnika. Może ktoś ma jakiś pomysł na te drgania na wolnych obrotach w III, może ktoś z was pracuje w aso i może coś więcej powie o tym problemie. 

Edytowane przez mlp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!