Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Fluence przednie reflektory - problem z reklamacją


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Już rok jestem szczęśliwym posiadaczem Renault Fluence Zen (rocznik 2013) kupiony w 2014.

Samochód sprawuje się idealnie, nie mam na co narzekać. Nic złego się nie dzieje - leję i jeżdżę.

Wczoraj miałem przegląd roczny i Fluencik przeszedł przegląd pomyślnie.

Jednak podczas przeglądu zgłosiłem problem z przednimi reflektorami, które mi się nie podobają.

Zauważyłem ten problem już kilka miesięcy temu, ale wolałem poczekać do przeglądu, aby nie jeździć kilka razy do serwisu - więc tak przy okazji przeglądu rocznego zgłosiłem "usterkę".

Problem polega na tym, że pojawiły się smugi - brud od WEWNĘTRZNEJ strony szybki przednich reflektorów. Na prawym, jak i na lewym reflektorze występuje ta smuga w praktycznie identycznym miejscu. Uważam, że tak nie powinno być, tym bardziej po roku używania samochodu! Żarówki nigdy nie były wymieniane - są od nowości.

Reasumując, samochód zostawiłem w serwisie na roczny przegląd (+ zgłoszona usterka reflektorów). Po kilku godzinach otrzymałem telefon, że samochód jest już do odebrania i miły Pan z serwisu mi powiedział, że wszystko z samochodem w porządku (wymieniono filtr kabiny); jednak nie stwierdzono usterki reflektorów. Pan przez telefon powiedział mi, że "to takie odbarwienie jest zjawiskiem normalnym", robi się od ciepła z żarówek...

Tak samo przy odbiorze samochodu też powiedziano mi - że nie stwierdzono usterki.

Ja dalej upieram się przy swoim. Czy iść do innego serwisu, czy może od razu uderzać do centrali we Francji i z nimi to wyjaśniać?

Jako załącznik dołączam zdjęcia podglądowe. Robione w garażu przy zgaszonym świetle - aby był lepszy efekt.

post-81229-0-24789700-1430410178_thumb.jpg

post-81229-0-90226500-1430410187_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest od uderzenia owadów, kamieni małych itd? Bo takie ślady widzę na reflektorze. I nie świecią ci światła postojowe, chyba przepalone masz albo uszkodzone. I może zaznacz czym na zdjęciu żeby było łatwiej o co dokładniej chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu na zdjęciach nic za bardzo nie wynika, Rzut światła sprawdza się przyrządem mierniczym z tego dostaje się wynik, zestawienie oświetlenia na podstawie pomiaru PPF miernikiem Apogee Quantum Flux

serwis poszedł na łatwiznę twierdząc że jest dobrze i tu na zdjęciach też nic nie wynika,

Można do nas wysłać reflektory i zdiagnozujemy, i naprawimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest od uderzenia owadów, kamieni małych itd? Bo takie ślady widzę na reflektorze. I nie świecią ci światła postojowe, chyba przepalone masz albo uszkodzone. I może zaznacz czym na zdjęciu żeby było łatwiej o co dokładniej chodzi...

 

Wszystkie żarówki są sprawne, tylko zdjęcia zrobiłem na światłach "z pilocika", czyli ten home coś tam - dlatego nie wszystko świeci. W wolnym czasie zrobię zdjęcia na świeżym powietrzu po umyciu samochodu (aby było widać tylko wewnętrzny osad).

Od owadów ślady są na zewnątrz lampy, natomiast jest też ciemniejsza smuga w formie jajka z dziurą w środku, którą idealnie widać gołym okiem (gdy lampy świecą) i jest to smuga od wewnątrz. Po umyciu samochodu, gdy nie ma śladu owadów ten brud wewnątrz nadal występuje i wtedy go jeszcze lepiej widać.

 

 

Tu na zdjęciach nic za bardzo nie wynika, Rzut światła sprawdza się przyrządem mierniczym z tego dostaje się wynik, zestawienie oświetlenia na podstawie pomiaru PPF miernikiem Apogee Quantum Flux

serwis poszedł na łatwiznę twierdząc ze jest dobrze , i tu na zdjęciach też nic nie wynika,

Można do nas wysłać reflektory, i zdiagnozujemy, i naprawimy ,

 

Niestety samochód jest na gwarancji, więc sam w nim nic nie mogę zrobić :-(

Ale pomiar światła wg. mnie nic nie wykaże, ponieważ światło rzucane przez reflektor jest OK. Problem jest bardziej natury estetycznej. Po umyciu, gdy reflektor jest czyściutki, widać zmatowane "jajko" od wewnątrz.

 

 

Dołączam zdjęcie mniejsze - wtedy lepiej to widać - tak jak gołym okiem. Oznaczyłem na czerwono o co mi chodzi. Po umyciu samochodu, gdy na zewnątrz nie ma brudu, ani śladów owadów, oznaczony szary osad zostaje - bo jest po wewnętrznej stronie.

 

Znalazłem dwa posty na forum, podobne tematem do mojego "problemu":

http://megane.com.pl/topic/60746-zaparowane-reflektory-po-myciu/

http://megane.com.pl/topic/40014-reflektory-przednie-reklamacja/

post-81229-0-17722300-1430467085_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczyłem na czerwono którędy gaz wydostaje się jak niby,,przepali,,się albo powoli ulatnia. Bo w kilku zarówek już widziałem jaki stan był wtyczki po ciągle świecenia albo mini dziurka na koncówki szkła zaznaczone obrazku ,,strzałką,,. Pewnie fabrycznie w renault są typu longlife.

 

thumb_hosting_zdjec_1430494909__photo-bec118b1-9815-4e4c-8431-6d243671f147-for_zoom.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest naturalny efekt rozproszenia światła przechodzącego przez klosz. Widoczny szczególnie przy soczewkach, które dają bardzo skupiony strumień. Oczywiście warstwa brudu lub zmatowienia na zewnątrz lub wewnątrz potęgują ten efekt, ale całkowicie go nigdy nie wyeliminujesz. Fizyka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem post i... chyba jesteś mocno przewrażliwiony? Pierwszy nowy samochód czy co?

Myślę, że niezły ubaw mieli z Ciebie na serwisie jak im z takim czymś wyjechałeś :-D

To TYLKO samochód.

Jakaś dziwna moda, by z jakąkolwiek pierdołą latać do ASO. Dlaczego ludzie tak nie cyrkują jak kupują pralkę (źle spasowana obudowa), lokówkę (trochę krzyżo końcówka się mocuje) czy kanapą (o niech Pan spojrzy pod światło - wyraźnie środkowe siedzisko jakby delikatie mocniej wysiedziane... i to po roku od zakupu a tak praktycznie nikt nie siedzi... jak to Pan nie widzi... o tu tuuu.. musi pan patrzeć pod takimkątem... no TUUUU! jak to Pan nie widzi - ja zgłaszam REKLAMACJĘ)... Chociaż może i tak cyrkują - nie wiem bo nie bywam na forach posiadaczy pralek, lokówek czy kanap. :D :notacrook::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm...wymień zarówki na nowe. Bo po jakiś czasie zarówka robi nieszczelna i ulatnia gaz który niszczy plastyk od środka. I najlepiej latem nie używaj światla w dzień.

 

Zaznaczyłem na czerwono którędy gaz wydostaje się jak niby,,przepali,,się albo powoli ulatnia. Bo w kilku zarówek już widziałem jaki stan był wtyczki po ciągle świecenia albo mini dziurka na koncówki szkła zaznaczone obrazku ,,strzałką,,. Pewnie fabrycznie w renault są typu longlife.

 

thumb_hosting_zdjec_1430494909__photo-bec118b1-9815-4e4c-8431-6d243671f147-for_zoom.jpg

 

Tych świateł używam tylko w nocy, w ciągu dnia jeżdzę na ledach do jazdy dziennej. Dzięki za wyjaśnienie.

 

To jest naturalny efekt rozproszenia światła przechodzącego przez klosz. Widoczny szczególnie przy soczewkach, które dają bardzo skupiony strumień. Oczywiście warstwa brudu lub zmatowienia na zewnątrz lub wewnątrz potęgują ten efekt, ale całkowicie go nigdy nie wyeliminujesz. Fizyka...

 

Dzięki za wyjaśnienie. Jednak w czasach, gdy były lampy innego typu człowiek się o to nie martwił ;-)

 

Przeczytałem post i... chyba jesteś mocno przewrażliwiony? Pierwszy nowy samochód czy co?

Myślę, że niezły ubaw mieli z Ciebie na serwisie jak im z takim czymś wyjechałeś :-D

To TYLKO samochód.

Jakaś dziwna moda, by z jakąkolwiek pierdołą latać do ASO. Dlaczego ludzie tak nie cyrkują jak kupują pralkę (źle spasowana obudowa), lokówkę (trochę krzyżo końcówka się mocuje) czy kanapą (o niech Pan spojrzy pod światło - wyraźnie środkowe siedzisko jakby delikatie mocniej wysiedziane... i to po roku od zakupu a tak praktycznie nikt nie siedzi... jak to Pan nie widzi... o tu tuuu.. musi pan patrzeć pod takimkątem... no TUUUU! jak to Pan nie widzi - ja zgłaszam REKLAMACJĘ)... Chociaż może i tak cyrkują - nie wiem bo nie bywam na forach posiadaczy pralek, lokówek czy kanap. :D :notacrook::mrgreen:

 

Hmm... Wiesz, to może zboczenie z uwagi na moją pracę - programista. I uwierz mi w moim zawodzie klienci u których jest wdrażane oprogramowanie, gdy wydają na oprogramowanie dziesiątki tysięcy a nawet czasem setkę i lub więcej tysięcy PLN, to "reklamują" każdą pierdołę.

Ja poprostu uważam, że jeśli kupiłem samochód, to ma być w nim wszystko cacy. A w tym przypadku estetycznie wszystko nie jest idealnie ;-)

 

w 75% Da się to umyć, Ale zawsze jest te 25% że coś zostanie, koszt mycia to 30zł 1szt , myślę że można spróbować.

 

Zgłoszę się do Was w wolnym czasie po długim (dla mnie długim, dlugim) weekendzie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby się żarówka rozszczelniła, to od razu się żarnik przepala. Więc teoria kolegi airbites odpada. Może się zdarzyć, że zejdzie farba z czubka żarówki i tyle w tym temacie. Teraz klosze są robione z plastiku a nie ze szkła. I po pewnym czasie, plastik matowieje pod wpływem temperatury. Raczej nie przejmowałbym się taką duperelką. Swego czasu światłą w fiacie punto II matowiały na potęgę a producentem ich była firma VALEO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że kolega z branży, znam ten ból z autopsji. B)

Hmm... Wiesz, to może zboczenie z uwagi na moją pracę - programista. I uwierz mi w moim zawodzie klienci u których jest wdrażane oprogramowanie, gdy wydają na oprogramowanie dziesiątki tysięcy a nawet czasem setkę i lub więcej tysięcy PLN, to "reklamują" każdą pierdołę.

Ja poprostu uważam, że jeśli kupiłem samochód, to ma być w nim wszystko cacy. A w tym przypadku estetycznie wszystko nie jest idealnie ;-)

Pozro.

Mikah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!