Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy ktoś wie jak wyregulować przednie drzwi , docisk do karoserii. Drzwi zamykają się idealnie , ale po zamknięciu nie licują się z tylnymi drzwiami. Wydaje mi się , że powinno się to wyregulować na uchu przykręconym no karocy. Ale to ucho chyba jest tylko przykręcone na dwie śruby i chyba bez możliwości regulacji. Dodam , że tak było od nowości. Zbytnio to nie razi, ale dziwnie wygląda. Jak to zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drzwi przednie odstają od karoserii patrząc w kierunku zbliżonym do osi pojazdu ?

Regulacja jest na każdej śrubie i na ryglu.

W kolejności serwisowej:

Jeżeli chcemy obrócić nieznacznie drzwi to musimy luzować śruby mocowania do słupka, co wiąże się z koniecznością demontażu błotnika lub zdjęcia drzwi z zawiasów - zadanie praktycznie niewykonalne w warunkach domowych.

Jeżeli chcemy podnieść lub opuścić drzwi (zachowując równoległość do poziomu), to luzujemy nakrętki zawiasów mocujące je do drzwi, zatem zadanie wykonalne, ale potrzebna pomoc drugiej osoby. Po tych operacjach ustawiamy poluzowany na samym początku rygiel (młotkiem) w kierunku góra -dół.

Regulację docisku drzwi wykonujemy głównie ustawiając rygiel w kierunku do środka lub na zewnątrz pojazdu, ewentualnie za pomocą przesunięcia mocowania zawiasów do drzwi też w takim kierunku (mając drzwi prawie zamknięte).

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcemy obrócić nieznacznie drzwi to musimy luzować śruby mocowania do słupka, co wiąże się z koniecznością demontażu błotnika lub zdjęcia drzwi z zawiasów - zadanie praktycznie niewykonalne w warunkach domowych.

Dlaczego? Zrzucasz zderzak, odkręcasz nadkole i chyba lampę, następnie odkręcasz błotnik. Fakt potem będzie trochę roboty ze spasowanieniem błotnik/maska. Jak najbardziej jest to wykonalne, fakt roboty dużo.

W serwisówce jest to dokładnie opisane, krok po krok. Jak masz trochę pojęcia o tym co robisz poradzisz sobie bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo, pisząc niewykonalne miałem oczywiście na myśli przeciętnego użytkownika. Jak dla mnie to również nic trudnego, ale szczerze mówiąc nie chciałoby mi się poświęcać tyle czasu na głupią regulację drzwi - czas to pieniądz...

 

Dodam jeszcze, iż warto zajżeć do serwisówki na wymiary szczelin...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi tylko o dociśnięcie drzwi do wewnątrz ponieważ nie licuje się z tylnymi drzwiami. Myślę że regulacja uchem wystarczy. Natomiast drzwi z przednim błotnikiem licują się idealnie także regulacja zawiasami nie jest potrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

U mnie od zakupu miałem drzwi kierowcy jakoś nierówno domykające się. U góry wchodziły za mocno, a na dole trochę odstawały.

Myślę sobie, że przyjechał z Niemiec, trochę był stuknięty, to nie da się wiele zrobić i tak jeździłem pół roku.

Jednak dziś nie dało mi to spokoju i z racji wolnej chwili, postanowiłem obadać sprawę.

Wystarczyło, że poluzowałem jedną śrubę od dolnego zawiasu, która jest wkręcona w drzwi. Przesuwałem lekko drzwiami i obserwowałem zmiany. Wyszło na to, że muszę lekko do przodu pociągnąć i dokręcić. Potem tylko lekko wyregulowałem zaczep w słupku. Trochę poluźniłem 2 śruby, minimalnie przesunąłem zaczep do środka auta.

Jest cudnie. Idealne równa linia na połączeniu z tylnymi drzwiami.

Moje auto: Magane III Hatchback, rocznik 2009.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!