Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chwilowe przegrzewanie przy rozgrzewaniu silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Nic nie zobaczysz, silnik nie będzie osiągał nominalnej temperatury.

Postaw auto, np na noc, tak aby lewa, przednia część nadwozia, znajdowała się niżej niż pozostała część nadwozia.

Wcześniej znajdź sobie gdzie są odpowietrzniki. Po takim postoju, odpowietrz układ chłodzenia, zaczynając od najniżej położonego, wcześniej zdejmij korek ze zbiorniczka wyrównawczego.

Jeszcze jedna rzecz. Temp. na wskaźniku podnosi się tylko przy rozgrzewaniu silnika, a potem "stoi" w miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczny problem filmik będzie poniżej. Też tak było że przy 1 rozgrzewaniu silnik prawie się przegrzewał ale jak termostat się otworzył to już więcej tak wysoko nie szło.

film:

 

Termostat masz do wymiany :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja uważam, że jest gdzieś nieszczelność w układzie chłodzenia i gdy silnik stygnie po postoju, zaciąga bąbelki powietrza, które gromadzą sie przy termostacie i dlatego do pierwszego otwarcia jest skok temp. w drugą stronę, gdy się rozgrzewa - czyli łapie ciśnienie w układzie, może nie być nawet wycieku, dlatego tak ciężko dojść, co jest przyczyną, bo na logikę każdy by stwierdził, że nieszczelność musi wiązać się z wyciekiem. ale tak nie jest ;) ja bym obejrzała dokładnie pompę (uszczelnienie) oraz taki oring, o którym już pisali koledzy na forum- na wejściu płynu do silnika od pompy wody, poprzez rurkę uszczelnioną oringiem- tam powstają nieszczelności właśnie. uważam, że układ się non stop zapowietrza. jak już "bąbel" przeleci, to termostat pracuje normalnie. temperatura tym bardziej się podbija na wskaźniku, im większy jest bąbelek przy termostacie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autorze tematu, z opisanych objawów jednoznacznie wynika, że coś ci dmucha do układu, albo coś blokuje normalne otwieranie się termostatu. Za dmuchaniem do układu przemawia "syczenie korka". Przedmuchom do układu chłodzenie nie zawsze towarzyszy majonez lub wzrost poziomu oleju w układzie smarowania czy biały dym z wydechu. Nadmierny wzrost temperatury przy zamkniętym termostacie, powoduje pęcherz powietrza znajdujący się przed nim, uniemożliwiający jego bezpośredni kontakt z gorącym płynem. Temperatura do termostatu dociera drogą pośrednią z opóźnieniem, a w tym czasie temperatura silnika jedzie do góry. Jak tylko termostat osiąnie temperaturę otwierania (z opóźnieniem) i zaczne się otwierać to w pierwszej kolejności pęcherz powietrza wędruje do zbiornika wyrównawczego, termostat dostaje bezpośredni kontakt z gorącym płynem, gwałtownie się się otwiera i temu towarzyszy nagły spadek temperatury (do silnika napływa chłodny płyn z chłodnicy. Po otwarciu sie termostatu temperatura silnika mimo przedmuchu będzie stabilna, bo tłoczone do układu gazy na bieżąco są usuwane do zbiornika wyrównawczego i przez korek na zewnątrz - stąd to "syczenie korka".

Gdyby pompa lub chłodnica były niesprawne, to silnik przegrzewałby się czasie ostrej jazdy.

 

Dodano: 27 maj 2015 - 09:17

Dodam jeszcze, że przy dmuchaniu przez uszczelkę pod głowica, po odpaleniu zimnego silnika przy odkręconym korku na zbiorniku wyrównawczym, zaraz po opdaleniu silnika poziom płynu będzie się podnosił i może dojść do wylania. Przy zakręconym korku do przelania dojdzie przy zamknietym termostacie jak ciśnienie w układzie wzrośnie do tego stopnia, że zadziała zawór ciśnieniowy w korku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy te gazy to spaliny? i czy wystarczy, jak już termostat się otworzy, wywąchać w odkręconym zbiorniczku wyrównawczym i stwierdzić, czy to spaliny czuć? jak tak, to przedmuch na uszczelce głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Co do podnoszenia się poziomu płynu też sprawdzałem - nie podnosi się. Dziś mechanik nawet nie raczył chociażby zobaczyć czy ten nowy termostat jest sprawny, więc zrobiłem inaczej.

Dla pewności sprawdziłem stary termostat, który od niego dostałem. Ciąg myślowy - jeżeli się otworzy tzn. był sprawny i faktycznie coś innego jest przyczyną. Na "szczęście" stał na amen i się nie otwierał po zagotowaniu, więc na razie odstawiam samochód pod blok i w weekend wyjmę "nowy" termostat sprawdzić czy działa i ewentualnie go wymienić.

Moje pytanie jest jaka jest poprawna procedura odpowietrzenia układu po wymianie termostatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dla pewności czy nie przedostają się spaliny do płynu proponuje sprawdzić to przyrządem. Niektóre warsztaty mają takie zabawki. Jest to szklana rura z gruszką u góry do której wlewa się 2 rodzaje odczynnika. Potem zaciąga się z zbiorniczka na zagrzanym silniku opary płynu chłodniczego. Jeśli są w nim spaliny to jeden odczynnik zmieni kolor według tabelki. Mam w pracy taki tester dlatego pisze, że sprawdza się to w praktyce.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie na allegro. Tester uszczelki głowicy. Nie wiem jak się spisują kolego te tanie jednorazowe. W firmie mam ten za 600 zł. Ale możesz kupić ten tani jak nigdzie nie znajdziesz takiego warsztatu w którym ci to zrobią. U mnie jest to na ogół usługa gratis. W nadziei że złapie się auto do naprawy. Ale i tak tylko ciężarowe :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!