Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Nie pisze tego posta aby uzyskac jakas pomoc bo problem mam juz rozwiazany. Pisze go aby podzielic sie moim skromnym aczkolwiek nie przyjemnym (czytaj: kosztownym) przezyciem z moja Megi.

 

Wszystko zaczelo sie od buczenia w kolach. Na poczatku nie zdawalem sobie sprawy z tego jak moze skonczyc sie dalsze uzytkowanie samochodu (moj pierwszy wlasny samochod w zyciu).

 

Objawy:

- przy predkosci ok 60-80 km/h rozpoczynalo sie buczenie, powyzej 80 km/h powoli zanikalo.

-przy dodawaniu gazu lub zwalnianiu (bez znaczenia czy na biegu czy na luzie) buczenie

-przy skrecaniu buczenie, chociaz czasami az tak mocno nie buczalo

 

Czytalem troche o tym na forum i pierwsza wlasna diagnoza: lozyska w kolach. Niby blacha sprawa ale nie moglem dojsc do tego czy beda to lozyska na przodzie czy na tyle. Zaczalem jezdzic po mechanikach. Pierwszy po probie krecenia kola w powietrzu nie wykryl niczego nazdwyczajnego ale mowil ze dopiero po rozkreceniu wszystko bedzie widac, nie mial za bardzo wolnych terminow wiec pojechalem do nastepnego. Mechanik podarowal sobie krecenie kola w powietrzu, wsiadl za kolko pojechal kawalek i stwierdzil wymiane przedniego lozyska zaznaczajac ze nie ma jeszcze tragedi. Uradowany ta diagnoza dalem sobie spokuj. Moja radosc nie twala dlugo :-|

 

Od paru dni zauwarzylem ze samochod w pewnych momentach rzuca na boki. Moje pierwsze skojazenie: koncowka drazka od kierownicy (podobny problem mialem u ojca w Peugeocie 309) Wiec nie tracac czasu dalem samochod do sprawdzenia, lecz tym razem do mechanika o ktorym slyszalem pare dobrych slow. Zostawilem samochod i po paru godzinach dostaje telefon.

 

- koncowka drazka jest ok, do wymiany tylko gumy na stabilizatorach

- lozyska do wymiany, ale nie na przodzie jak podejzewalem tylko na tyle :-x jedno lozysko bylo tak zapieczone ze kolo chodzilo na boki (stad te rzucanie na boki podczas jazdy) a wiadomo jak moze skoczyc sie taka jazda.

- dodatkowo do wymiany poszly szczeki

 

Podsumowanie kosztow= chwila strachu :-> Jako ze nie spie na $ probowalem wyeliminowac pewne punkty naprawy, ale gosciu mowil ze tutaj nie ma z czego rezygnowac i trzeba to zrobic.

 

Wszytsko wyszlo mi odpowiednio:

-wymiana lozysk na tyle: 480zl

-szczeki: 180zl

-gumy na stabilizatorach 110zl

-zbierznosc: 50zl

 

Dla mnie to zawrotna cena, ale jak trzeba to trzeba. Moze przeplacilem, ale teraz przynajmniej moge spokojnie jezdzic.

 

He... troche sie rozpisalem :?: ale moze kiedys komus przydadza sie moje informacje (mam nadzieje ze nie)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeplaciles i to zdrowo, gumy na stabilizatorach kupisz po ok 8 zl za sztuke, wymienic moglbys sam bo to zadna filozofia-raptem jedna srubka. Łożysko oryginalne na tyl ok 80 zl wymiana max 40 zl od strony. Niezle Cie skroili. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym mial wiecej czasu to moze pojezdzilbym jeszcze po innych mechanikach, ale potrzebuje na codzien samochod (czesto kursuje na trasie Bydgoszcz-Torun) a do tego jeszcze w weekend jade w gory swietokrzyskie a jak juz rozebrali mi samochod to postanowilem zeby jednak mi go zrobili mimo tej zawrotnej ceny. Przerazil mnie jeszcze ten tekst:

jak bede dalej jezdzil samochodem w takim stanie to moge urwac kolo

Stalo sie i juz tego nie odwroce.

 

P.S. W jednym warsztacie chcieli 600zl za wymiane tylnich lozysk i to jeszcze niby po znajomosci :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!