Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam,

Niedawno kupiłem Megane przy przebiegu 150k i podczas jazdy ok. 140 km/h samochód dziwnie się prowadzi, ciężko utrzymać tor jazdy. Dodam, że mam nowe opony, a przy mniejszych prędkościach dobrze trzyma się w zakrętach.

Czy to normalne ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to normalne, ale podałeś też tak mało informacji, że nie wiadomo co podpowiedzieć.

Ogólnie 3 moim zdaniem prowadzą się bardzo dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co jeszcze podać, aby można coś zdiagnozować ?

Edytowano przez djlolek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na początek zdefiniuj "ciężko utrzymać tor jazdy". Ściąga na którąś stronę? Czy zygzakuje? Na prostych, czy tylko zakrętach? Kiedy zbieżność/geometria były robione?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Samochód pływie tak jakby otrzymywał podmuchy wiatru z lewej lub prawej strony na prostej. Zbieżność nie wiem kiedy była robiona. Zauważyłem jak się wychodzi z auta z tylnymi drzwiami to skrzypi amortyzator po lewej stronie, jak stoi na górce to też skrzypi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zacznij od dokładnej diagnostyki amortyzatorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za 10-20 zł sprawdzisz auto na Stacji Kontroli pojazdów. Jest szansa, że wtedy zostanie zlokalizowany problem i wymienisz tylko te części, które są zużyte/wadliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podjadę na stację diagnostyczna - dam znać co było nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I co się okazało? Byłbym wdzięczny za info, bo miałem ostatnio dokładnie takie same objawy. Przy czym wydaje mi się, że teraz jest znowu dobrze..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam. U mnie objawy te same, u diagnosty wszystko Ok a auto nie do utrzymania prosto powyzej 140

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wykluczyć luzy w przednim zawieszeniu. Zwracam uwagę na sworznie - diagności nie umiał jednoznacznie wskazać ich zużycia. Walczyłem że stukami zawieszenia - na szarpakach wszystko ok. Jeżeli przebiegu oryginalny po polskich drogach to zaczął bym od nich. Mam MII tam zużywały się drążki kierownicze.

Być może trzeba pomyśleć o remoncie przedniego zawieszenia - zalecam całkowity: kolumny, wahacze, drążki, końcówki, łączniki i gumy na drążku. Auto będzie jak nowe. Zbieżność na konkretnym sprzęcie - nie GTO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...