Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duże spalanie


CzarnyZG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zostałem posiadaczem pięknej "Megi" z 2002 roku z silnikiem benzynowym 1.6 115 km wersja authentic comfort. Mam problem ze spalaniem mojej "MEGI". Spalanie w raportach i autocentrach waha sie od 7 do 8 l. Moja MEGI spala aż 12-12,5 litra, jest to ocena przez komputer jak i moje obliczenia podczas tankowania i jazdy. Diagnostyka komputerowa nie pokazuje żadnych problemów, nic się nie dzieje. Czy ktoś wie może czego to może być przyczyna ?jeżdże spokojnie prawie jak "taryfiarz" Proszę o pomoc bo nie będzie mnie stać utrzymać moją "MEGI" przy takim spalaniu i będę zmuszony ją sprzedać.

 

 

Pozdrawiam

P.S. ewentualnie proszę o odpowiedź na gg 106314

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź filtr powietrza silnika, filtr paliwa, sprawdź czy koła nie mają oporów po podniesieniu oczywiście przy odpowiednim zabezpieczeniu pojazdu. Ciśnienie w kołach też odgrywa istotną rolę. Świece zapłonowe ile tyś km temu wymieniane?

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie w raportach i autocentrach waha sie od 7 do 8 l.

Takie spalanie to uzyskuje się na trasie jak jedzie się z prędkością do 130km/h. Moja przy prędkości 90km/h spala w granicach 6,5-7l/100km (w zależności od ruchu, temperatury zewnętrznej itp itd). Przeważnie spalanie na dłuższych trasach oscyluje w granicach 7-7,5l/100km benzyny przy prędkościach rzędu 110-120km/h. Po mieście spala od 7,5l-8,5l/100km. Sprawdź czy przypadkiem nie grzeją się hamulce podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdże spokojnie prawie jak "taryfiarz"

W jakim rodzaju trasy uzyskujesz takie spalanie? Ja mam Megane III i kiedyś tutaj na forum poruszyłem temat dużego spalania silnika 1.6 16V 110 KM. Myślałem, że jest coś nie tak pomimo, że samochód był nowy, ale wpadłem na taki pomysł, że jak wyjeżdżałem poza miasto to notowałem ile mam spalone benzyny i jak wracałem to notowałem ile spaliłem i ile kilometrów zrobiłem. Dzięki temu uzyskałem następujące wyniki:

- Cykl poza miejski mieszany z 2244 km spalanie wyszło mi 6,9/100 (producent podaje 6,9 czyli idealnie się wpasowało);

- Cykl miejski (mieszkam w małym zakorkowanym mieście z jednopasmowymi drogami) z 668 km 11/100 (producent podaje 9,4);

Także jeżeli jeździsz tylko po mieście to te 12l/100 jest możliwe moim zdaniem. Nawet przy oszczędnej jeździe bo uwierz mi, że stosowałem wszystkie zasady eco-drivingu poza wyłączeniem klimatyzacji i nie mogłem zejść poniżej tych 11/100 w mieście. No ale tak wysokie spalanie wynikało z mojego zakorkowanego miasta.

Wiem, że ludzie z takimi samymi samochodami np. w Warszawie potrafią spalać 8/100.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja póki co jeżdżę przeważnie po mieście, a w raportach spalanie w cyklu MIEJSKIM podają o praktycznie 4 litry mniejsze niż realne spalanie, ja rozumiem tolerancje spalania ale to jest do 0,7 litra a nie 4., Płyny sprawdzone, komputer nie głosi żadnych problemów, ale z takim spalaniem to ja długo się nie nacieszę.

Proszę o dalszą pomoc w rozwiązaniu problemu

 

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć, samochód jest używany, nie znasz jego historii no i ma już ponad 100 tyś. km. Ja miałem poprzednio Thalię, którą kupiłem używaną. Miała przebieg 130 tyś. i to co podawał producent nijak miało się do tego ile mi paliła. W mieście brała nawet więcej niż obecna Meganka, ale po prostu uznałem że silnik z takim przebiegiem może już mieć jakieś mankamenty, które przekładają się na duże spalanie. Myślałeś o LPG? Te silniki 1.6 bardzo dobrze się gazuje a przy obecnej cenie gazu - 1,85 zł instalacja bardzo szybko się zwróci zwłaszcza jak masz takie duże spalanie. Pozdrawiam!

 

Mi do głowy przychodzą jeszcze takie rzeczy do sprawdzenia i ewentualnej wymiany:

1) Filtr powietrza;

2) Klocki hamulcowe i tarcze - być może coś blokuje. Ty tego możesz nie czuć pod pedałem, ale to może być przyczyna dużego spalania;

3) Zbieżność kół i ciśnienie w oponach;

Edytowane przez sebastian_wifi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie spala 9-11 na krótkich odcinkach (dojazd do pracy 6 km w jedną stronę), gdzie jest dużo skrzyżowań i piątki nie wrzucam nawet na chwilę. Bliżej 9 spala w wiosenne i jesienne miesiące, a w zimie (przy mrozach) i w lecie (przy upałach - z załączoną ciągle klimą) zbliża się do 11. Możesz przeprowadzić test, czy z silnikiem wszystko OK - wyjedź w trasę :-) Ja też po zakupie tego auta myślałem, że coś za dużo pali, ale jak w trasie 700 km wyszło mi 6,3 - to z silnikiem wszystko gra. W przeciwnym wypadku żłopałby paliwo też w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!