Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pęknięty kolektor ssący? - zdjęcia


exik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od jakiegoś czasu borykam się z serią problemów z moją Megane. Jest to 2003r 1.6 16V. Problemy polegają na tym, że przy oszczędnej jeździe spalanie nie schodzi poniżej 10,5l, mocy ma tak mało, że polo 1.6 75KM przyspiesza 2 razy lepiej. I bardzo często kołysze silnikiem na wolnych obrotach, poszarpuje. Cewki były wymieniane, KZFR razem z rozrządem jakieś 15tyś km temu.

Dzisiaj przy okazji sprawdzania elektrozaworu faz rozrządu zauważyłem, że kolektor ssący jest jakby cały popękany, w sensie rozszczepił się na pół w pewnych miejscach i powstały szczeliny. Załącze zdjęcia tego jak to wygląda.

Powiedzcie mi czy to jest normalne czy nie bardzo? Czy może to powodować te wszystkie problemy? Używany kolektor na allegro to 20-30zł więc jakby się okazało że to to, byłbym uratowany.

Sprawdźcie u siebie..

Będę wdziędzny

post-76747-0-20137400-1434907150_thumb.jpg

post-76747-0-05386700-1434907166_thumb.jpg

post-76747-0-87806400-1434907181_thumb.jpg

post-76747-0-50091500-1434907195_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlag! Nie sprawdziłem, pouszczelniałem te miejsca sylikonem i czekam właśnie aż wyschnie. Ale to i tak tymczasowo, jeżeli się okaże że to to. Bo wtedy wymienie ten kolektor.. Mógłby ktoś luknąć u siebie, to tylko chwileczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to normalne aby kolektor dolotowy był nieszczelny. Jeżeli jest popękany/nieszczelny to kwalifikuje się do wymiany bez zbędnego gdybania, tym bardziej że koszt jego nie jest duży. A czy na 100% będzie to rozwiązanie twojego problemu to nie wiadomo ale możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest zauważalna poprawa! Samochód zyskał sporo na dynamice, a spalanie chwilowe rzadko kiedy przekracza 10l ! Pod górę którą zawsze wtaczam się do domu było około 12-14 a teraz 9,5 ! Na prostych odcinkach 5-6l

Jednie co to bujanie silnikiem na wolnych nie ustało całkowicie. Dalej jest odczuwalne, i albo ten kolektor ma więcej nieszczelności albo coś jeszcze ją boli :)

Edytowane przez exik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziura w tym miejscu to zafałszowane parametry pracy silnika.

Jednostka sterująca otrzymuje błędne informacje z przepływomierza (lewe powietrze), czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym i to już wystarczy, że masz inny skład mieszanki paliwo/powietrze i związaną z tym moc silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro skocze poszukać nowego kolektora, tylko wole na miejscu abym nie dostał drugiego w podobnym stanie.

A mam jeszcze do was pytanie, tak żeby nie zakładać kolejnego tematu. O czyś świadczy takie "luźne klepanie" na przykład często kiedy na wstecznym ruszymy bez dodania gazu? Nie są to tłumiki bo powymieniałem wszystkie zerwane zaczepy. To są obiawy zerwanej poduszki? Jeśli tak to której? Bo górną wymieniałem w styczniu ponieważ silnik był tak luźny że ręką można było go rozbujać.. i po wymianie dalej taki jest...

Edytowane przez exik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego będzie w takim samym stanie? Używałem silikonu wysokotemperaturowego, takiego właśnie do zastosowań w uszczelnianiu silników itd, ma on czerwony kolor.

Niewiarygodne jak spadło spalanie, jeździłem dziś w kółko miasta z radości, bo aż przyjemnie jak czuć pod nogą jakąś moc :)

 

Tutaj jeszcze filmik odnośnie tego luźnego silnika. Nie wiem czy to jest norma czy nie, myślałe że to górna poduszka, wymieniłem ją ale jest tak jak było. Jeśli nie jest to norma, to którą obstawiacie? Dolną? w sensie ten "lizak" czy może skrzyni biegów, tą pod akumulatorem?

Edytowane przez exik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy norma. Ale wygląda jakby nie były odporne na wysokie temperatury i zmienia strukturę plastyku i sklejenia.... Patrzyłem też które mają nawet 50 tys. km i miały dziury.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otrzymuje błędne informacje z przepływomierza

Pierwsze słyszę, żeby w tych silnikach był przepływomierz. Czujnik podciśnienia owszem jest.

Kolego exik nie wiem skąd jesteś, ale ja parę lat temu, przy okazji szukania innych części, miałem okazję widzieć cały kontener tych plastikowych dolotów do różnych wersji silników 1.4/1,6 16V. łącznie z zamontowanymi w nich czujnikami, uszczelkami itp. Gość miał je przeznaczone na śmietnik i raczej nie widziałem tam ani jednego uszkodzonego, pękniętego.

Uszczelnienie silikonem jest dużo lepsze, jest on bardziej elastyczni niż szpachlówka i cholerstwo przyczepia się prawie do wszystkiego.

Kolektory są wykonane z PE (polietylen) lub PP(polipropylen) ewentualnie z jakieś mieszaniny różnych tworzyw, o ile dobrze pamiętam to na spodzie kolektora jest wytłoczony rodzaj tworzywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!