Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pęknięty kolektor ssący? - zdjęcia


exik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od jakiegoś czasu borykam się z serią problemów z moją Megane. Jest to 2003r 1.6 16V. Problemy polegają na tym, że przy oszczędnej jeździe spalanie nie schodzi poniżej 10,5l, mocy ma tak mało, że polo 1.6 75KM przyspiesza 2 razy lepiej. I bardzo często kołysze silnikiem na wolnych obrotach, poszarpuje. Cewki były wymieniane, KZFR razem z rozrządem jakieś 15tyś km temu.

Dzisiaj przy okazji sprawdzania elektrozaworu faz rozrządu zauważyłem, że kolektor ssący jest jakby cały popękany, w sensie rozszczepił się na pół w pewnych miejscach i powstały szczeliny. Załącze zdjęcia tego jak to wygląda.

Powiedzcie mi czy to jest normalne czy nie bardzo? Czy może to powodować te wszystkie problemy? Używany kolektor na allegro to 20-30zł więc jakby się okazało że to to, byłbym uratowany.

Sprawdźcie u siebie..

Będę wdziędzny

post-76747-0-20137400-1434907150_thumb.jpg

post-76747-0-05386700-1434907166_thumb.jpg

post-76747-0-87806400-1434907181_thumb.jpg

post-76747-0-50091500-1434907195_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlag! Nie sprawdziłem, pouszczelniałem te miejsca sylikonem i czekam właśnie aż wyschnie. Ale to i tak tymczasowo, jeżeli się okaże że to to. Bo wtedy wymienie ten kolektor.. Mógłby ktoś luknąć u siebie, to tylko chwileczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to normalne aby kolektor dolotowy był nieszczelny. Jeżeli jest popękany/nieszczelny to kwalifikuje się do wymiany bez zbędnego gdybania, tym bardziej że koszt jego nie jest duży. A czy na 100% będzie to rozwiązanie twojego problemu to nie wiadomo ale możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest zauważalna poprawa! Samochód zyskał sporo na dynamice, a spalanie chwilowe rzadko kiedy przekracza 10l ! Pod górę którą zawsze wtaczam się do domu było około 12-14 a teraz 9,5 ! Na prostych odcinkach 5-6l

Jednie co to bujanie silnikiem na wolnych nie ustało całkowicie. Dalej jest odczuwalne, i albo ten kolektor ma więcej nieszczelności albo coś jeszcze ją boli :)

Edytowane przez exik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziura w tym miejscu to zafałszowane parametry pracy silnika.

Jednostka sterująca otrzymuje błędne informacje z przepływomierza (lewe powietrze), czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym i to już wystarczy, że masz inny skład mieszanki paliwo/powietrze i związaną z tym moc silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro skocze poszukać nowego kolektora, tylko wole na miejscu abym nie dostał drugiego w podobnym stanie.

A mam jeszcze do was pytanie, tak żeby nie zakładać kolejnego tematu. O czyś świadczy takie "luźne klepanie" na przykład często kiedy na wstecznym ruszymy bez dodania gazu? Nie są to tłumiki bo powymieniałem wszystkie zerwane zaczepy. To są obiawy zerwanej poduszki? Jeśli tak to której? Bo górną wymieniałem w styczniu ponieważ silnik był tak luźny że ręką można było go rozbujać.. i po wymianie dalej taki jest...

Edytowane przez exik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego będzie w takim samym stanie? Używałem silikonu wysokotemperaturowego, takiego właśnie do zastosowań w uszczelnianiu silników itd, ma on czerwony kolor.

Niewiarygodne jak spadło spalanie, jeździłem dziś w kółko miasta z radości, bo aż przyjemnie jak czuć pod nogą jakąś moc :)

 

Tutaj jeszcze filmik odnośnie tego luźnego silnika. Nie wiem czy to jest norma czy nie, myślałe że to górna poduszka, wymieniłem ją ale jest tak jak było. Jeśli nie jest to norma, to którą obstawiacie? Dolną? w sensie ten "lizak" czy może skrzyni biegów, tą pod akumulatorem?

Edytowane przez exik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy norma. Ale wygląda jakby nie były odporne na wysokie temperatury i zmienia strukturę plastyku i sklejenia.... Patrzyłem też które mają nawet 50 tys. km i miały dziury.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otrzymuje błędne informacje z przepływomierza

Pierwsze słyszę, żeby w tych silnikach był przepływomierz. Czujnik podciśnienia owszem jest.

Kolego exik nie wiem skąd jesteś, ale ja parę lat temu, przy okazji szukania innych części, miałem okazję widzieć cały kontener tych plastikowych dolotów do różnych wersji silników 1.4/1,6 16V. łącznie z zamontowanymi w nich czujnikami, uszczelkami itp. Gość miał je przeznaczone na śmietnik i raczej nie widziałem tam ani jednego uszkodzonego, pękniętego.

Uszczelnienie silikonem jest dużo lepsze, jest on bardziej elastyczni niż szpachlówka i cholerstwo przyczepia się prawie do wszystkiego.

Kolektory są wykonane z PE (polietylen) lub PP(polipropylen) ewentualnie z jakieś mieszaniny różnych tworzyw, o ile dobrze pamiętam to na spodzie kolektora jest wytłoczony rodzaj tworzywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!