Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Renault Scenic II


Ramro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich formumowiczów,

Jestem tutaj nowy i chciałbym w niedługim czasie dołączyc do społeczności użytkowników Renault.

 

Znalazłem takie ogłoszenie i chciałbym zapytać czy warto się wogóle zastanawiać nad tym egzemplarzem? Czy da się coś sensownego wypatrzyć na zdjęciach z ogłoszenia?

 

http://otomoto.pl/oferta/renault-scenic-2-0-135-km-panorama-dach-stan-idealny-ID6y4SQ7.html#a6649288a3

 

Jedyne czego udało mi się póki co dowiedzieć w Renault to ostatni zarejestrowany przebieg podczas wizyty w serwisie w Niemczech w 2013r - 135000km. Zatem znioskuje, że auto zostało niedługo po tym przywiezione do Polski i od tamtego czasu jest wystawione na sprzedaż. Druga opcja to, że biorąc pod uwagę przebieg pomiędzy rzekomą wymianą rozrządu w 2011 roku (84215km) i ostatnim wpisem (135000) proporcjonalnie powinno mieć na liczniku ok 50000 więcej. Co o tym myslicie?

 

Z góry dziękuję za wszelkie opinie i sugestie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-brak tempomatu;

-nie widać wyłącznika ASR, może ma, może nie;

-dach panoramiczny ale nie widać czy otwierany;

-brak napisu SCENIC na klapie bagażnika;

-sprawdź dokładnie czy to na pewno 2006 r. produkcji, handlarze często "się mylą";

-szkoda że nie ma przesuwanego podłokietnika.

 

Zdjęcia porobione tak żeby nie było widać wyłącznika ASR oraz otwierania dachu, podejrzewam że może ich nie być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Byłem dzisiaj obejrzeć to auto.

Z grubsza wydaje się być ok. Wszystkie szyby z jednego roku poza przednią z 2009r. Grubość lakieru na całym nadwoziu fabryczna, poza prawym tylnym nadkolem gdzie brakuje naklejki, więc pewnie coś była malowane. Szczerze powiedziawszy na ASR w ogóle nie zwróciłem uwagi, ale dach faktycznie jest nieotwierany. Czy brak napisu SCENIC świadczy o tym że było coś robione z klapą? Wymiana?

Co do roku produkcji to jest 2006, ale szyby są z 2005 - trochę dziwne.

Jak posłuchałem silnika to wydaje mi się, że trochę klekocze jak diesel, ale zapalił ładnie i nie było problemów z obrotami, itp.

Również zwróciłem uwagę na brak podłokietnika, ale może da się go dokupić osobno.

Wrażenia z bardzo krótkiej przejażdżki jak najbardziej pozytywne. Zawieszenie w bardzo dobrym stanie.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak podłokietnika - to akurat normalne, mam SCII PhII i podłokietnika także nie ma.

Wersja przed liftingiem. Moim zdaniem cena mocno zawyżona.

No i najważniejsze - prawdopodobnie mocno uszkodzony tył.

ASP i ESP powinien mieć w tej wersji silnikowej.

Najlepiej założyć konto na https://www.renault.pl/my-renault/strona-glowna/

zarejestrować samochód po nr VIN i odczytać dane odnosnie wersji i wyposażenia wprost z bazy producenta.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłokietnik mógł być lub nie. Wszystko zależy od wersji wyposażenia lub dodanego pakietu. ASR/ESP seryjnie na 100% były w 2.0dci (przynajmniej w phII z tego co wygrzebałem, niezależnie od wersji wyposażenia, w Privilage wszytskie miały ESP. Tyle że to nie Privilage). Reszta zależnie od wyposażenia.

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem sprawdzić wersje wyposażenia na stronie Renault, ale póki co mam komunikat że dane o moim pojeździe sa niedostępne. Może cos się jeszcze zmieni.

Przypomniało mi sie jeszcze, że do auta była niestety tylko jedna karta. Drążek zmiany biegów był też powaznie wytarty - cyfry prawie niewidoczne.

Natomiast fotele nie wyglądały na zużyte, zero przetarć lub dziurek.

Trochę mnie martwi ta klapa - czy jest jakiś mądry sposób żeby sprawdzić czy była w tym rejonie jakieś poważne uszkodzenie?

Dzięki za wsztkie opinie. Chyba będę szukał dalej.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest jakis konkretny powód dlaczego mam szukac modelu po FL? Są lepsze niz te przed FL? Jak poznac model poliftowy tak na pierwszy rzut niewprawnego oka? Nie żebym marudził, ale budżet mam nieco ograniczony - nie chciałbym przekroczyć 15000. No chyba, że trafi się naprawdę super okazja.

Znalazłem jeszcze coś takiego:

http://otomoto.pl/oferta/renault-scenic-2-0-16v-z-niemiec-panorama-dach-ID6y6Kyj.html

Jak myślicie - warty uwagi?

 

Ps. W końcu pokazało mi sie wyposażenie tego modelu na stronie Renault - ani słowa o ASR.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modele po liftowe są zdecydowanie lepiej dopracowane. Przykładowo silnik 1.9 dCi zamiast 120 KM ma 130 KM, i ma poprawione smarowanie turbo, oraz inne kosmetyczne zmiany przez co został uznany za dość trwały. Również elektronika została poprawiona jak np. hands free. Przed liftem hands free bywał kapryśny. Model po lifcie rozpoznasz z grillem lekko skierowanym ku górze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model po lifcie rozpoznasz z grillem lekko skierowanym ku górze.

....innych lampach przednich, już z soczewkami (nie mylić z przedliftowymi ksenanami, bo są podobne) inne odboje w przednim zderzaku, inne lampy z tyłu gdzie pozycyjne i Stop mają już 12 diodek w każdej, brak oznaczenia silnika na listwach bocznych.

A w środku to srebrna obwódka na poduszce powietrznej kierowcy, inne dźwignie do regulacji foteli przednich, inny stolik za przednim lewym fotelem, oraz inna mata w bagażniku.

To podstawowe elementy, które są na pierwszy rzut oka widoczne i różnią modele przed (Ph I) i poliftowe (Ph II)

Jest jeszcze różnica w wielkości pedałów ale to już trzeba się dokładnie przyjrzeć.

Zewnętrzne różnice możesz zobaczyć tu:

http://megane.com.pl/topic/22738-instrukcja-korzystania-z-forum-meganecompl/

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

chciałem nieco odświeżyć temat gdyż nadal nie udało mi się znaleźć egzemplarza, który by mi odpowiadał.

W chwili obecnej mam na oku dwa:

http://olx.pl/oferta/renault-scenic-klimatronik-tempomat-6-biegow-CID5-IDbgv7n.html#4ccfc74367

oraz

http://olx.pl/oferta/renault-scenic-ii-fl-dci-kraj-pl-vat23-dealer-CID5-IDb6K3X.html#01bab1931a

Pierwszy sprowadzony do kraju w 2013r. Nie widziałem go jeszcze (jutro mam taki zamiar). Wiem tylko tyle co napisał sprzedający w ogłoszeniu. Rzekomo samochód sprzedaje wierzyciel, żeby odzyskać dług.

Drugi - krajowy. Auto demonstarcyjne z salonu Renault Pietrzak w Katowicach. Później sprzedane, miało dwóch właścicieli i wróciło do komisu Pietrzaka od jakiegoś gościa (niby zaufanego) który skupuje samochody. Wczoraj byłem go zobaczyć. Na pierwszy rzut oka wyglądał dobrze. Miał obie naklejki na progach przy tylnych nadkolach (czy powinien mieć też przy przednich? Jeśli tak to nie miał). Nie miałem okazji pojechać nim gdzieś dalej, ale na te 3km które przejechałem oceniam, że prowadzi się bardzo dobrze, zawieszenie nie wybite. Sprzedawca powiedział że w cenie zakupu zrobi mu kompletny przegląd mechaniczny, sprawdzą grubość lakieru na całym samochodzie, sprawdzą poprawność działania elementów elektrycznych (szyby, światła, ogrzewanie, klima itp.) Samochód na felgach stalowych na w miarę nowych oponach. ASO ma informacje o przeglądach do ok 85000km. Później dziura. Prawdopodobnie auto odkupionej z jakiegoś zastawu bankowego. Możliwe że zeszliby z ceny do równych 17000.

Z góry dziękuję za wszelkie opinie i sugestie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzekomo samochód sprzedaje wierzyciel, żeby odzyskać dług.

Już z tego powodu bym sobie odpuścił, nie wiadomo jaki naprawdę jest status prawny auta.

Ten drugi wygląda ciekawiej, w przypadku zakupu na fakturę, odpowiedzialność za wady prawne auta spada na sprzedającego.

Wydaje mi się, że można się nim zainteresować.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!